Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valovikoja C4 Avantissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Valovikoja C4 Avantissa

    Ongelman kohteena on -93 mallinen 100 C4 Avant 2.6 (ABC) -koneella. Ongelma on, että takavalot eivät toimi, kuten eivät myöskään etuparkit ja mittarivalaistuskin on pimeänä. Kaikkien em. valojen toimimattomuus ilmeni samaan aikaan, joten kaiketi ongelmilla on yhteinen tekijä. Ajovalot, peruutusvalot, suuntavilkut ja jarruvalot toimivat normaalisti.

    Osaisiko joku neuvoa, mistä kannattaisi ongelman aiheuttajaa lähteä etsimään? Autojen sähköpuoli on minulle hyvin vierasta, joten en osaa itse lähteä etsimään ongelman aiheuttajaa. Mielestäni nuo em. valot toimivat eri sulakkeiden kautta, joten sulakevika tuskin kyseessä on. Moittia saa, jos olen esittänyt tyhmän kysymyksen, mutta ajattelin että vastaus voisi löytyä täältä suunnalta. On hieman ikävää ajaa pimeällä, kun mittarivalaistus ei toimi - puhumattakaan takavalojen toimimattomuudesta.

    #2
    Onko autossasi autocheck? Toisinsanoen monitoiminäyttö ajotietokoneen päällä keskellä mittaristoa johon tulee hälytykset.

    Jos on, voisi se polttimoiden kuntoa haisteleva purkki olla vetänyt herneet nenään. Se on johtosarjassa "välissä" joten sen voi myös koittaa ottaa pois välistä ja koittaa sitten toimintaa uudelleen. Yllättävää kyllä kyseessä ei ole edes mansikoita maksava purnukka vaikka luulisi.

    Comment


    • #3
      Ei löydy autocheckiä. Kiitos kuitenkin vinkistä, lisää kaivataan.

      Comment


        #4
        Katsoithan kuitenkin myös ne sulakkeet?

        Comment


          #5
          Mulla teki joskus samaa, sille erolla että myös automaatti-ilmastointi jäi virrattomaksi. En tiedä jäikö vielä muitakin. Syyksi paljastui takerteleva virtalukko. Virtalukko jäi ihmeellisiin väliasentoihin. Öljyäminen auttoi.

          Comment


          • #6
            Nyt on vielä tuplatuplatarkistettu sulakkeet, ja ei näytä olevan vaikutusta. Voin tietty vielä varmistaa, mikäli joku voisi vielä neuvoa, mitkä sulakkeet (numerot) ovat kriittisiä. Vajavaisilla saksan taidoillani pystyin kuitenkin suurimman osan ymmärtämään. Näin ollen, sulakevika on tuskin kyseessä. Ottaa päähän, kun ei ole VAG-Comia, jos se osaisi neuvoa. No, jossitteluahan aina voi harrastaa.

            Apuja kaivataan ja niistä ollaan kiitollisia.

            Comment


            • #7
              Autossa on manuaali-ilmastointi ja se näyttää saavan virtaa. Virtalukon öljyäminen ei auttanut.

              Comment


              • #8
                No niin, auto käväisi huollossa ja ongelman syyksi paljastui rikkinäinen valokatkaisija. Eli ratti irroitettiin ja molemmat vasemmanpuoleiset viikset (valo- ja vilkkuviiksi) vaihdettiin. Menivät vielä huollossa aiheuttamaan lisää ongelmia - ratin iskivät vinoon! Ei, ei, ei... ja vielä kerran ei. Täytynee mennä reklamoimaan jossain vaiheessa tällä viikolla, kun kerkiää.

                Comment


                • #9
                  Merkkiliike? Otan osaa.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitokset. Kyllä, oli merkkiliike... tavaratalokonsernista.

                    Comment


                    • #11
                      No niin, viimeinkin tuli loppu ongelmille. Kävin eilen keskustelemassa korjaajan kanssa ja tekivät sen muitta mutkitta ilman eri maksua. Kahvillakin sain käydä maksutta :). Erinomaisen hyvää palvelua Stockmann autolta, varsinkin verrattuna aiempiin kokemuksiin. Ja syytä ollakin hyvää palvelua, hinnasta päätellen ainakin. On huomattavasti helpompi ajaa nyt kun ratti on suorassa ja pimeälläkin voi ajaa tuskitta, kun näkee kuinka paljon on nopeutta ja kun takavalotkin toimivat.

                      Comment


                        #12
                        Tuo ratin vinous on jännä juttu, joitakin häiritsee enemmän, joitakin vähemmän. Itse kuulun ensimmäisiin. On todella tuskaista ajaa, jos ratti on vähänkään vinossa, joka kerta kun ajaa, niin häiritsee. Sama juttu kengän nauhojen kans, pitää olla just yhtä tiukalla=)
                        Nytkin on ässän ratti ehkä asteen kymmenyksen vinossa aurauskulmien säädön jäljiltä. Ratissa liian harvat boorit jotta saisi korjattua rattia kääntämällä.

                        Comment


                          #13
                          Mulla säädettiin ratti suoraan samalla kun aurauksetkin, eikös se kuulu niinku hintaankin?

                          Comment


                          • #14
                            Ainakin Lappeenrannan Vianorilla ei veloitettu erikseen ratin säätöä:)

                            Comment


                              #15
                              Ratti ei saa olla piiruakaan vinossa, jumalauta!! Mikään ei häiritse niin paljon. Huolimattomuutta huolossa, sanon minä.

                              Comment

                              Working...
                              X