Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 Automaatti ilmastointi ohjainyksikkö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 Automaatti ilmastointi ohjainyksikkö

    Otsikon mukainen kampe luultavasti oikosessa kun polttaa sulaketta koko ajan.

    Tutkin mittarin kanssa vikaa muualta mutta en löytänyt. Kompura ei oo jumissa.

    Söörtsillä etin jottain mutta löyty rikkinäisiä linkkejä. Muutamia kuvia löyty puretusta mutta ei tarkempia purku ohjeita (ainakaan itse löytäny).

    Jos joku sattuu purkaneen/linkki ohjeeseen ois kiva. Etsin koko ajan kyllä itsekkin. Tahi jos joku tietää missä muualla vois vika olla :S Rele?

    Itellä kun ei niin kokemusta näistä. Ja muutenkin alkaa tympiä kun koko ajan saa olla rassaamassa tuota ac:tä :D

  • #2
    Eipä ollu ohjainyksikkö. Hetken taas toimi vaihtamisen jälkeen ja viilennyskin pelas normaalisti.

    Hetken ajun jälkeen painoin "auto" nappia ja hiutale tuli näkyviin ja sitten paukku sulake.
    Eli pääteltävissä että kompura jumissa?

    Comment


      #3
      Kompura pyörii kampiakselilla, ei sähköllä. Ei siis tarkoita, että kompura olisi jumissa.

      Comment


      • #4
        Tyhmä minä...

        Comment


        • #5
          Kyllä kompressorin kytkin N25 voi olla oikosulussa, sitä ohjaa rele J44. J44 sijaitsee sulakeboksissa , joka on konehuoneessa . Ko. ilmastoinnista on SSP 131 klimaanlage Audi 100 1991.
          Kerätyistä linkeistä loppupäästä löytyy nettiosoite, mistä SSP:eet löytyy:http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30772

          Comment


          • #6
            Pitää tarkistella tuo. kiits

            Comment


            • #7
              Vikakoodit luettu ilmastoinnilta ja ainut mikä pomppas uuvestaan nollauksen jälkeen oli.

              604. -Asemointimoottori Painevaimennin
              -Oikosulku +napaan tai avoin virtapiiri
              -jatkuva

              Mistä löytyy kyseinen? Etsintä itselläkin jo käynnissä. Kaikki apu sallitaan.

              Comment


                #8
                Olisikohan mahdollista saada sitä vikakoodia ihan ns. raakana numerona? Noista käännöksistä kun ei ota pirukaan selvää.

                Comment


                • #9
                  Sen numero oli tuo 604

                  Paikallisen korjaamon lukulaite anto tollasen. Kyseessä tais olla tämmönen yleismallin OBD koje. Googlailen itekkin tuota josko löytys jostain jottain....

                  Pitäs tutkia vielä tuon ilmastoinnin näytön kautta huomenna mitä se sieltä antaa.
                  Viimeksi muokannut Timppa_pimppa; 10.5.2010, 21:42. Perustelu: Lisäys

                  Comment


                  • #10
                    Eli Back pressure flap motor position sensor G113 in air flow flap motor V71 vika. Moottori V71 todennäköisesti ottaa liikaa virtaa.

                    Comment


                    • #11
                      Elikkäs kyseinen osa löytynee siitä "välikaukalosta" puhaltimen lähettyviltä?

                      Edit: SSP:n mukaan löytyy. Tarkistelen uamulla sen. Kiitos
                      Viimeksi muokannut Timppa_pimppa; 10.5.2010, 22:31. Perustelu: tarkistus

                      Comment


                      • #12
                        Nyt alkaa itseänikin jo ihmetyttää kun tarkistelin tuossa sitä V71 moottorin olin paikkaa omasta autosta niin eihän sitä siellä edes ollu. Ainakaan siinä kohtaa missä sen olisi pitänyt SSP:n mukaan olla. Tyhjä kohta vain.

                        Missäs muualla se sitten voi olla?

                        Comment


                        • #13
                          Usa/Canada-malleista puuttuu V71. Vikakoodi antoi myös mahdollisuuden open circuit eli ehkä sitä vaan ei ole kytketty. Vika saattaa kuitenkin olla kompressorin kytkimessä. Kytkimen releen voisi irrottaa ja testata meneekö sitten sulake, mutta en tiedä jääkö ilmastointi yleensäkään päälle, jos kompressori ei käynnisty.

                          Comment


                          • #14
                            Pitää testailla ilman relettä. Alkaa jo sinänsä mennä mystiseks.

                            Comment


                            • #15
                              Testailtu tässä nyt koko aamu ja todettu että puhallus toimii kylmänä ja kuumana kunhan ei paina hiutale nappia. Heti jos näin tekee palaa joko sulake tai moottori alkaa "hyytyä" aina noin 4sek välein eli kierrokset käy kohtuu matalalla.

                              Vika siis on viilennys puolella ja pitää alkaa tiirailla sitä kompuraa että pääsiskö mitenkään altapäin käsiks niitä johtoja räpläämään.

                              Comment


                              • #16
                                Nyt ois "uus" magneettikytkin vanhasta kompurasta. Tai on siis paikallaan vielä siinä. Eli kysymys kuuluu että miten saa sen hihnapyörä/kytkin asetelman irti?

                                Taistelin sen kanssa tunnin ja en hoksannu kyllä mitään keinoa ite ottaa sitä pois. Liekkö siihen taas tehty audille erikoistyökalu joita on vain merkki korjaamoissa?

                                Mietin tässä että vaihtaakko koko helkatin kompura sinne kun keulan joutuu käyttämään kuitenkin.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuossa zexel-kompressorin kytkimen irrotus:http://oldforums.tdiclub.com/showthread.php?t=185101

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vika ratkesi. Aloin sitten vaihtamaan koko kompuraa ja tuli sitten keula purettua paremmin kuin ennen niin eihän se kytkin ollutkaan jumissa vaan sen piuha oli menny välijäähyn ja kaasuläpän välisen putken alle. Siellä oli sitten hiertynyt puhki ja otti runkoon.

                                    Nyt on sitten tyhjätty ja täytetty ilmastointi ja vaihettu kuivain. Mitä tästä opin? No pura koko homma ennenkuin alat tehä/ostella mitään. Tarvihti autoo vain niin ei voinu purkaa pitemmäks aikaa kun päiväks. Ja "vialle" hintaa rapiat 450€ :D

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eli urs4 vm-92 mittariston alta kuluu epämääräisin väliajoin "releen naputusta" ilmastointi menee päälle itsestään ja lähtee pois. Eli ns pätkii sitä edestakaisin. mistä alkaa vikaa etsimään?

                                      Comment


                                        #20
                                        Palaako sulla se hiutale siinä ilmastoinnin näytössä koko ajan?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei pala. palaa sillon kun laittaa ilmastoinnin päälle. unohdin sanoo että sitä napsutusta kuuluu myös kun painaa ilmastoinnin päälle ni sama naputus kuuluu!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onko kylmäaine vähissä? Alipaineanturi katkoo juuri kerrotulla tavalla kompuraa. Kanava 29 kertoo kompuran kierrokset ja kanavat 52, 53 tarkentaa mahdolliset ongelmat. Ohjeet forumilta :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              100 vm91 s4 flekti ja ilmastointi

                                              Mistäs vois vikaa etsiä? Testeri näyttää -49 astetta mutta auton mittaristossa ulkolämpötila näyttää oikeaa lämpötilaa? Moottorin lämpömittari toimii. Moottorin käydessä flekti ei pyöri mutta kun sammutta moottorin niin jälkijäähdytys pumppu pyörii ja flekti myös. Ilmastointi ei myöskään toimi. Lämpöanturi vaihdettu kannen takapäähän ja lämppärinnkennolle menevään letkuun..
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 7.6.2024, 16:01. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Onko kaksi erillistä lämpöanturia vai multi(mal)function nelinapainen lämpöanturi? Jälkijäähypumpulle on vissiin oma anturinsa?

                                                Edit: Tarkennus: Onko ne vaihdetut anturit olleet 2- vai 4-napaisia?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vaihdetut anturit on 2-napaisia. Tämä multi anturi oli 3-napainen mutta sitä en oo vielä vaihtanu koska lämpömittari toimii ja testerille antaa tiedon moottorin lämmöstä mutta tilannu oon uuden ja vaihdan senkin vaikka epäilen että se on kunnossa.

                                                  Alunperin tässä ön 4-napainen multi anturi mutta jostain syystä siihen myydään 3-napaisia ja sitä en sitte tiedä että vaatiiko se jotaki johtotöitä kun on yks näpä vähemmän?
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 8.9.2024, 15:20. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tarkista se mahdollisuus että lämpötila-anturin liittimet olis menny ristiin jonkun muun kanssa. Itsellä kävi juuri niin aikoinaan ja näytti juurikin tuollasia epäuskottavia pakkaslukemia. Ne ylettää ristiin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tuo pakkaslukeman näyttäminen on normaalia.
                                                      Kannen takapään anturi on moottorinohjaukselle ja siltä tulee myös testerin näyttämä arvo. Jälkijäähdytykselle on oma kytkin vesiharavassa.
                                                      Multianturi antaa tidon mittaristolle ja kaksi muuta on ylilämpötietoja. Uudempi 3 napainen toimii ilman mitään johtomuutoksia.
                                                      Flektin lämpökytkin on jäähdyttäjässä.

                                                      Katso ilmastoinnin paneelista syy miksei ilmastointi toimi. Siihen löytyy ohjeet täältä foorumilta.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X