Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 (B8) lämmityslaitteen pistokkeen paikka

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 (B8) lämmityslaitteen pistokkeen paikka

Kattelin merkkiliikkeen pihassa pian luovutettavien uusien aanelosten lämppärin pistokkeen paikkaa. Hämmästyksekseni huomasin sen sijaitsevan rekisterikilpeen nähden melkein keskellä rekisterikilven alla olevan ritilikön aukossa. Keskellehän sitä ei saa saa, sillä ritilikön pystypalkki sattuu juuri keskilinjaan. Tässä asennuksessa myös pistokkeen johtoa näkyy tökerösti pitkä pätkä ritilikön takana.

Oma auto tulossa toukokuun aikana ja en kyllä itse aio ottaa pistoketta "melkein keskelle". Ritilikkö tuntuu tietysti pistokkeelle luonnolliselta paikalta mutta mielummin reilusti epäsymmetrisesti reunimmaiseen aukkoon.

Kertokaapa, missä teidän kieseissänne pistokkeen paikka sijaitsee?

Tuolta ultimatevw:n autot sivulta löytyy kuvia monista autoista ja ehkäpä myös mallia pistokkeen paikalle.

http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=merkki&id=1

Tässä yksi esimerkkitoteutus, joka on mielestäni ihan siisti:
    Vai oliko tämä juuri se kuvailemasi huono asennuspaikka?

Comment

Kiitti vinkistä!

Tuossa kuvassa pistokkeen paikka on ok.

Comment

Joskus olen nähnyt pistokkeen tuossa sumuvalon maskissa.

Comment

Ei huono paikka sekään.

Kai maksava asiakas sentään saa valita mihin pistoke laitetaan? Ihan jo kylmät väreet tuli, kun jo asennettuja kattelin. Mut onneks kattelin.

Comment

Varmaan saa ainakin esittää toivomuksen:) Jos haluaa varmistella selustan, niin kannattanee sopia asia kirjallisesti. Piirrät kuvaan paikan ja annat sen myyjälle.

Comment

Tuon mallin sumuvalomaskiin tarvii tehdä sitten vähän kaiverrusta.

Reunapaikoissa on se huono puoli, että jos tolppa on väärässä paikassa (tai parissa eri paikkaa auto säilyttää, jossa tolppa eri kohdissa).

Ehdottomasti piirros ja lisämerkintä mihin haluaa :)

Comment

Tuo asennuspaikka saattaa olla esim. Defan suosituspaikka, joten sille asennukselle on myös Defan johtosarjat mitoitettu. Eripaikkaan asennettuna voi vaatia pidempää panssarikaapelia, mutta ei sen luulisi olevan ongelma kuitenkaan - kannattaa vain huomioida, jos asentaa itse.

Comment

Tuossa on se huono puoli että pistokkeen irroittaminen vaatii 20+ cm lisää tilaa suoraan edestä. Ex A4 B7:ssa oli sumuvalon vieressä ja sen sai autotallissakin lähelle seinää ajettuna irti, nyt < A6:ssa se on juurikin tuossa "väärässä" paikassa. Johtona minulla on 5m johto, koska esim. vinoparkissa tolpan vasemmalle puolelle pysäköitäessä ei se tavallinenkaan johto riitä. Omassani käytän piuhaa vain autotallissa laturia varten (eberi kun on). Tuo suora paikka lienee parempi huonomuistisille, jos jää piuha kiinni lähtiessä ?

Comment

Kuvan mukainen paikka taitaa olla ainakin TRE Laakkosen vakio-valinta (omassa B8ssa samalla paikalla).

PLUSSAA:
                    + siistein asennus (oma mielipide)
                    + suunta suoraan eteenpäin => jos joskus "vahingossa" lähtee katoksesta/tolpalta peruttamaan irroittamatta johtoa, paikat ei vaurioidu, vaan johto "pomppaa" yleensä paikaltaan pois.

MIINUSTA:
                    - Vakio-lyhyt johto ei välttämättä riitä, jos tolppa/pistoke oik. reunassa ja pistoke autossa vas puolella.
                    - Auto vie tilaa ~15cm lisää

Comment

Semmoinen "volvo" -tyylinen puskurin sivuun tuleva asennus saa varmaankin aikaan melkoiset vauriot, jos johto unohtuu irroittaa lähtiessä.

Comment

...Mutta toisaalta tuossa puskurin sivussa, tai vasemmanpuoleisessa sumuvaloaukossa johto yleensä näkyy kohtuudella autoon mentäessä, jolloin sen johdon paremmin muistaa ottaa irti, mikäli on taipuvainen tuollaisen asian unohtamaan.

Itse olen yleensä asentanut tuohon vasempaan sumuvaloritilään, mikäli mahdollista. Saa huomaamattoman ja siistin asennuksen.

Comment

Working...
                        X