Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 ovipaffin irroitus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8 D3 ovipaffin irroitus?

    Onkohan jollain vinkkiä / työohjetta, millä saisi vm. 2003 aakasista kuskin ovesta ovipahvin irti klipsejä yms. pikkusälää rikkomatta?

    Ei nimittäin ole ainuttakaan ruuvia näkyvissä, hyvin on piilotettu siis...

    Pitäisi vaihtaa jossain välissä tuo peilien säädinkytkin ja se ei taida ilman paffin irroittamista onnistua.

    #2
    Itse itseäni komentaen työ suoritettu, eli muistiinpanoja jälkipolville. Ei ollut loppujen lopuksi paha rasti. Kuskinoven ovipahvi (varmaan muutkin tässä kulkineessa) kiinni seuraavalla periaatteella:

    Oven alalokeron yläreunassa näkyy pieni kolo. Kolon pohjalla näkyy kuusioruuvin kanta, olisko ollut 7-8mm avainväliltään. Lähti holkilla ja pitkällä jatkovarrella varustetulla räikällä auki. Eikä ollut edes tiukassa.

    Oven yläreunan samanlainen kiinnityspultti on jemmattu sen "melkein puuta" olevan koristelistan taakse. Koristelista lähtee irti, kun kampeaa sitä ulospäin varovaisesti oven sarananpuoleista päästä esim. leveällä ruuvarilla. Kannattaa laittaa ehkä jotain ohkaista pahvinpalaa kampeamisen ajaksi verhoilun ja ruuvarin väliin, ettei mene nahat ruvelle. Kuuluu pari pientä naksausta (mitään ei hajonnut :) kun listassa olevat muoviset napit irtoavat ovipahvipaneelissa olevista koloistaan. Tämän jälkeen voi listan irrottaa vetämällä sitä oven saranan suuntaan.

    Kun ruuvit on avattu, ovipahvi irtoaa ovesta reunoista varovaisesti ulospäin vetämällä, eli siellä on niitä muovisia klipsuja, jotka näemmä irtoavat ehjänä, tosin muutama jäi kiinni oven paneeliin, mutta oli laitettavissa ovipahviin kyllä irroituksen jälkeen takaisin. Niitä klipsuja oli melko paljon, varmaan toistakymmentä ympäri ovea, mutta lopuksi oli pahvi kädessä ja mikä mukavinta, ehjänä. Ovipahvi roikkuu nyt lukon avausvaijerin ja paksun johtonipun varassa. Vaijerin irrotin, kun se oli vähän tiellä.

    Ovipahvi ei sitten ollut pahvia, vaan muovia. Oven sisäpuolinenkin paneeli oli alumiinia ja voi tsiisus sitä sähköjohtojen ja ohjainboxien määrää ovessa ja itse paneelissa. Tässä kohtaa irrotin muutaman kiinnikkeen ovipahvin sisäpuolisesta huopaverhoilusta, jotta sain sisäkahvan ruuvit näkyviin.

    Ei muuta kuin sisäkahvan irroituksen kimppuun: Sisäkahva oli kiinni paneelissa kahdella pienellä tähtikantaisella ja noin kymmenellä vähän isommalla tähtikantaisella ruuvilla, nuo aukesivat lähinnä sopivan torx-avaimen avustuksella. Itse kahvan alkupäässä sijaitseva peilien kääntökytkin oli vielä pakattu parilla pikku ruuvilla omaan osastoonsa. Peilien kytkin irtosi kolostaan ruuvarilla kampeamalla. Liitin irtosi vanhasta kytkimestä ilman vaikeuksia. Johto kiinni uuteen kytkimeen, asennus paikoilleen ja oven kokoonpano päinvastaisessa järjestyksessä.

    Nyt on bling-bling kytkin asennettu ja toimii. Näin jälkeenpäin ajateltuna helpompi homma, kuin esim. urssissa, jossa joutuu tappelemaan niitten oven lukon tankojen kanssa jonkun verran. Asennusaika ekalla kerralla ehkäpä risat tunti, kun joutui maltaan äärellä pohtimaan missä ne ruuvit luuraa. Seuraavaksi menee tarvittaessa varmaan alle puolen tunnin.

    Comment


      #3
      Tuossa 2005 mallissa kai on samanlainen kiinnitys? Yksi ruuvi löytyi sen melkeinpuulistan alta ja yksi sen ovilokeron kolosta. Meinaa vaan sormivoimat ja usko loppua, on nimittäin uskomattoman tiukassa.

      Comment

      Working...
      X