millainen operaatio tuo vesiventtiilin vaihto on A6 -05:een (4F 2.0 TDI)? Omassani on myös tuo ongelma, kun ajaa noin tunnin niin alkaa työntää kuumaa. Rauhoittuu hetkeksi kun käyttää nupit ääriasennossa. Tilasin vesiventtiilin ja jos sen vaihtaisi, mutta mihin pitää varautua tuon vaihdossa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F ilmastointi keittää kuljettajan
Collapse
X
-
Tääläkin on ilmennyt tuota matkustamon keittelemistä, mutta mulla tulee viileää ainoastaan keski suuttimista muista tulee kuumaa eli tuulilasille, sivuilta ja taakse. Onko noita vesiventtiileitä 2 vai ohjaako tuo yksi kaikkia?
Mistäköhän päin konehuonetta nuita venttiileitä kannattaisi ruveta etsimään kyseessä A6 -06 3.0TDI
Comment
-
Kyllä tuo yksi vesiventtiili ohjaa koko systeemiä. Omassa kärryssä kuumaa pukkasi vähän milloin mistäkin. Paitsi niistä keskisuuttimista, sieltä tuli aina viileää, niin kuin käsittääkseni pitääkin tulla. Vaiva parani kertalaakista kun kyseinen venttiili vaihdettiin.
En ole mistään kyseisen venttiilin vaihto-ohjeita löytänyt, enkä oikein tiedä paikallisista ilmastointikorjaamoista, joten laiskuuttani ja ajanpuutteen vuoksi hoidin homman merkkihuollon kautta. Olisihan tuossa Tepon linkin ja jonkun pikkupajan kautta säästänyt aika kivasti, nyt oli tingitty lasku venasta ja vaihdosta muutamaa ropoa vajaa 600€... ihanan kallista :)
Comment
-
http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=4F1959617B
Itse venttiili on minusta niin hyvin näkyvillä konehuoneessa että sen vaihtaminen ei mitään taikatemppuja vaadi. Vähän letkuja ja liittimiä auki ja käänteisessä järjestyksessä takas ;)
Comment
-
Vaihdettava oli minunkin autooni, merkkihuollossa tehtiin. Sen venttiilin rakenne on muuttunut, eli toivottavasti ei uusi se vika.
Comment
-
Vieras
Vaihdossa menee 15min- ääretön, riippuen tekijästä.
Vaihdon jälkeen järjestelmän ilmaus ja vähän nestettä lisää.
Pari ilkeää letkuklemmaria löytyy, joihin on hyvä olla niille tarkoitetut pihdit.
Comment
-
Comment
-
Itselläni oli noin vuosi sitten lämppäreiden kanssa sellainen ongelma, että kesä helteellä noin 10 - 30min ajon jälkeen auto alkoi yht-äkkiä puhaltamaan (puhallusnopeudella) pirun kuumaa ilmaa sivu-luukuista (keskimmäiset olivat aivan hiljaa).
Ongelmana oli jäähdytyslaitteen/ilmastointijärjestelmän pumpun (?) (olikos se nyt) sisääntulo letkun liittimessä joka on ilmeisesti tyyppivika (A6 V6 C6 4F 2005 - 2008).
Comment
-
Samaa vikaa täälläkin. Uusi vesiventtiili tuli juuri ja Juhannuksena pitäisi vaihtaa. Katsoin jo ennalta vähän noita putkia ja klemmareita, niin tilaa ei tosiaan liiemmin ole. Milläs pihdeille olette helpoiten klemmarit saaneet auki? Tuo bilteman linkki on jo vanhentunut.
Sitten toinen kysymys koskee jäähdytysnestejärjestelmän ilmausta, joka ko. toimenpiteen jälkeen pitäisi ilmeisesti tehdä. Mites se tässä autossa tapahtuu?
Comment
-
Letkunkiristinpihdit, vaijeri 20346 http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ri-2000018955/
Puuilon hyllyssä näkyi olevan kahdella kympillä samaa kiinalaista. Hintansa väärti kyllä Biltemankin hinnalla.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja markkuvuo Näytä viesti
Sitten toinen kysymys koskee jäähdytysnestejärjestelmän ilmausta, joka ko. toimenpiteen jälkeen pitäisi ilmeisesti tehdä. Mites se tässä autossa tapahtuu?
Käyntiin, kuumalle ja katsoo että sitä riittää.
Comment
-
-
Onko joku tehnyt venttiilin huoltoa kyseisen ohjeen mukaan ja poistiko ongelman? Omassa autossani alkoi esiintymään muutama viikko sitten samanlaista ongelmaa ja kuumaa ilmaa tulee ajoittain apukuskin puoleisesta suuttimesta. Kerran tuli kuskin puolelta ja kerran takasuuttimista. KEskeltä tulee aina kylmää. Ajattelin kokeilla tuota venttiilin huoltoa ja olisi mukava kuulla kokemuksia, että onko onnistunut kyseistä ohjetta noudattamalla?
Comment
-
Vaihtaminen lienee viisainta, jos ja kun tuo jo aiemmin kirjoittelemani huhu venttiilin rakenteen muutoksesta pitää paikkansa. Uuden ei pitäisi jumia, itselläni ainakin toiminut nyt vaihdosta asti ongelmitta.
Comment
-
Kuumaa alko pukkaamaan myös omakin kulkine. Kolme kertaa Lahti - Joensuu välillä tuon teki, riitti kun käynnisti auton uudelleen niin puhalti taas kylmää.
Aika on varattu huoltoon, suosiolla ilmeisesti uusi?
Ehdotteli läppien uudelleen ohjelmointia tai jotain, onko se vain tilapäinen apu?
Comment
-
Vieras
Läppien säädöstä ei ole iloa jos vesiventtiili on viallinen. Uusihan on melko hinnakas, mutta ainoa tapa korjata. Joku joskus yritti sitä elvyhttää mutta ei tainnut olla pitkä ilo.
Hinta marmorilla jotain 450e luokkaa.
Comment
-
Itse tilasin ruotsista purkaamolta B-loppuisen venttiilin joka on uudempi versio venttiilistä. Hinta postikuluineen alle satasen. Hyvin on jo 2 kesää toiminut.
Esim. http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Aud...odelyear&asc=0Viimeksi muokannut tede; 13.7.2014, 14:34.
Comment
-
http://www.ebay.com/itm/Original-Aud...item4d23eb923f
sopisko tuo vanhan tilalle? Autona -05 a6 3.0tdi quattro. Hinta ois kohdallaan.
Comment
-
No tuli tuo nyt tilattua, joten eiköhän se käy. Osanumero täsmälleen sama kun tuossa minkä tede oli tilannut ruottista.
Comment
Comment