Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 89 Coupe 1990, latausongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ 89 Coupe 1990, latausongelmia

    Laturin valo vilkkuu ja pienillä kierroksilla palaa himmeästi, myös volttimittari näyttää alle 12v pienillä kierroksilla, kun kaasua polkaisee kunnolla latausvalo sammuu ja volttimitarikin piristyy hetkeksi, kunnes taas alkaa villkuminen. ABS valo vilkkuu myös ajoittain- lähinnä silloin kun tuo latausken varoitusvalo palaa kirkkaammin.
    Laturi lopussa? Vai olisiko joku jännitteensäätäjän vika? (toiveikas ajatus)
    Katastusmies olis sitä mieltä että edestä on vas jarruletku murtunut- liittyiskö tähän kun tuo abs valokin vilkuttelee? Edellisellä korjaamolla (jonne en enää...) jarrurempan jälkeen abs valo paloi ja samoin lataus valo kun painoi jarrua- auto myös sammui helposti jarrua painamalla, vika korjaantui kuulemma kun abs anturit laitettiin paremmin paikoilleen..? Voiko olla tuo jarruletku kuitenkin??

  • #2
    Korjaamo-aikaa sai vasta 30pv. Uskaltaakohan tuolla ajella, vai jättääkö tielle tms? Pitäis noita mukuloita kuskailla..

    Comment


      #3
      Voiko olla tuo jarruletku kuitenkin??
      Ei ole.

      Akun varaustila ei tod.näk. pitkälle riitä jos laturi ei lataa, eli jossain vaiheessa jopa piankin liikkuminen loppuu. Akun lisälataus ennalta auttaa ja valojen yms. laitteiden käytön vähennys.

      Comment


      • #4
        Kokeile vaihtamalla se jännitteensäädin - ei ole isokaan homma tehdä itse eikä mahdottomia maksakkaan.

        Comment


          #5
          Abs:n valo palaa juurikin sen alijännitteen takia. Ei ihan muutamalla voltilla jaksa toimia se systeemi.
          Tämän huomasin lötkön kanssa, kun oli hieman saman kaltainen ongelma kyseessä.
          Ostin jännitteensäätimen omaani, mutta eipä se sillä korjaantunut. Luultavasti oli laturista diodit mennyt.
          Eli ostin suoraan uuden vaihtolaitteen ja sillä tuli hyvä.

          Huomattavasti halvemmalla pääsee säätimen vaihtamalla, mutta vaihtolaturissa on sitten uutta osaa aika paljon sisällä.

          Comment


            #6
            Malmilla on asiantuntevaa apua Adita-firman muodossa. Tuo korjaamo-aika viikon päähän on raskasta kuunneltavaa niille joilla ei työkalut pysy omissa kätösissä.

            Comment


              #7
              Tarkista onko laturille tuleva heräte piuha kunnossa, nimittäin tuo kuulostais vähän tuolta vialta kun kerran kierroksilla alkaa lataamaan. On nimittäin helppo tarkastaa.

              Comment


              • #8
                Täytyypä huomenna tutukia tuo laturi ja piuhat ihan kunnolla, jos vaikka selviäis vaihtamatta koko härveliä. Kiitos vinkeistä!

                Comment


                • #9
                  Ei oikein sovi herätepiuhaan noi oireet kun pitäisi tällöin jäädä toimimaan sen jälkeen kun on kerran kierroksia saanut...
                  Veikkaan säädintä tai hiiliä -no nuo ovat samassa paketissa eli jos vika tässä niin korjaantuu vaihtamalla, tai no ainakin ehkä hetkeksi kun voi tietysti olla liukurenkaatkin niin kuluneet että hiilet ei pitemmän päälle toimi...
                  Sitten tietysti jos laturista mennyt diodeja niin tehoa ei tule kuin isommilla kierroksilla, mutta jännitteen säätimen vaihto on aika helppo pikku ja halpa juttu kokeilla ensalkuun jos vaikka alkais toimimaan.

                  Comment


                  • #10
                    Jep.Onko kellään tietoa löytyykö tuota coupen(bosch) jännittensäätäjää Biltemasta. Bt:n nettisivuilla just tämä sivu, jolla osa olisi ei tietenkään toimi ;-(.. Se on taitaa olla ainoa kauppa josta tuon osan sunnuntaina voisi Espoossa saada..
                    Viimeksi muokannut Jukcat; 25.4.2010, 11:10.

                    Comment


                    • #11
                      Jos sulla on Boschin laturi, niin tuo bt:n 63-311005 käy

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos teille neuvoista vinkeistä! Homma selvisi säätäjän vaihdolla- hiilet oli ihan loppu.
                        Siis noin 1/2 vuotta sitten käytin autoa tuossa lähikorjaamolla (espoon soukan autofit) jossa myös tämä osa piti vaihtaa ja siitä myös laskutettiin- eipä ollut tehty näköjään mitään. Samaisesta korjaamosta auto annettiin mulle alle jarrurempan jälkeen ilman jarruja- ja arvaatte fiiliksen korjaamon pihalta lähdön jälkeen ekassa vilkkaassa risteykesessä... Eivät olleet lainkaan kokeilleet toimiiko jarrut. Yhden mokan vielä vois hyväksyä, jos olis edes yrietetty selittää, mutta kyllähän nyt viimeistään selvisi mistä on kyse tuolla kys. korjaamolla, joka on myös kallis kuin mikä.

                        Comment

                        Working...
                        X