Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 keskuslukituksen toimintalogiikka?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 keskuslukituksen toimintalogiikka?

    Terve.
    Ostin tuossa kuukausi pari sitten -92 vm 80:n 2.0E koneella. Auto tuli viallisen keskuslukkon kansas ja vianhakua olen tuossa harrastellut.
    Ongelma on että ovet aukeaa mutta eivät mene lukkoon. Takaluukkun lukko on ainoa josta pumun saa pienen alipaine inauksen antamaan. Tällä hetkellä epäilen pumppua ja/tai liitintä risaksi. Ainakin liittimen heiluttelu pistää pumpun puhaltamaan.

    Takaluukun piuhojen korjausta korjasin hieman, mutta täytynee kuitenkin vaihtaa se piuha, sen verran hapan. Ovien kurttuputkissa olevat korjaukset näyttivät päällisin puolin ihan hyviltä ja pumpun liittimestä mitattuna kytkeytyvät lukon asennon mukaan 12V:iin tai maihin. Takaluukun lukon piuha unohtui kyllä mitata.

    Mutta asiaan. Eli kiinnostaisi, tietääkö joku millä logiikalla ovien pitäisi mennä lukkoon? Onko jokin joka estää ovien lukkoon menon? Esim. ovien sisävalokytkimet tai avoinna oleva takaluukku?

    #2
    Ei ole mitään "esteitä", jos pumpulle tulee vain 4 johtoa. Uudemmasta pumpusta ja hälyttimellisestä mallista en osaa suoraan sanoa. Monta johtoa siinä on?

    Comment


    • #3
      12 pinniä on liittimessä ja 11:sta niistä tulee piuhat. Hälläriä ei autossa ole.

      Tietääkö kukaan suositella palveluhenkisiä purkaamoja Tampereen seudulta? Uutta pumppua ei viittis tältä pohjalta vielä alkaa maksaan.

      Comment


      • #4
        Siinä pumpussa on mun käsittääkseni heikkona lenkkinä sen mustan mötikän sisällä oleva muovinen "propelli", mikä siis kehittää sen paineen.

        Itselle tämä selvisi, kun avasi sen. Sitä ei taida oikein pystyä korjaamaan, enkä tiedä löytyykö varaosana pelkkää "propellia"..

        Comment


        • #5
          Ei kannata suorilta mennä ostamaan uutta pumppua, itse aikoinaan elvytin yhdestä 80:stä tuon pumppuyksikön. Pumppuhan on tämäntyyppinen:
          http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_vane_pump
          Vikana oli juurikin se pumpun roottori. Ne roottorin siipien kärjet kuluvat urille samoin kuin roottorikammion ulkokehä ja tiivistys ei enää toimi -> pumppu ei kehitä painetta. Hiomapaperilla vain hioin sen roottorikammion ulkoseinän tasaiseksi sekä roottorin jokaisen siiven kärjen tasaiseksi ja suoraksi niin, että istuivat tiiviisti kammion seinää vasten. Samalla voi putsata pumpun ilmakanavat muovipurusta mitä niihin kertyy.

          Helppo homma tehdä, aikaa meni ehkä tunti. Näiden toimenpiteiden jälkeen alkoi paineita löytyä ja pumppu toimi moitteitta ainakin sen aikaa mitä auto oli mulla (4v)

          Comment


          • #6
            Minullapa oli halki se pyörivä kiekko, missä ne 4 lapaa ovat kiinni. http://i535.photobucket.com/albums/e...debad/Pump.jpg

            Tuossa kuvassa näkyy myös ne lavat.

            Comment


            • #7
              Mulla on ehjä pumppusysteemi ylimääräisenä, mistä on vaan logiikka antautunu. Moottori pitäisi olla ihan soiva peli. Ilmoittele jos tarttet.

              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=42352

              Comment

              Working...
              X