Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kasin valve unit huutaa/ulisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kasin valve unit huutaa/ulisee

    Mikä mahtaa olla http://account.audiworld.com/album.p...ctureid=186872 tuon pumpun merkitys veden kierrossa kasissa?

    Jo alkuaikoina kun auton sain, tuo osa "surisi" sen verran että kuului sisään, erehdyin luulemaan fresh air blowerin eli raitisilmapuheltimen moottorin ääneksi, tarkemmin tarkasteltuamme huomasimme äänen lähtevän tuosta 4D0959617C -osasta.

    Mitä epäilisitte viaksi? Pumpun moottorin laakerit, hiilet tms? Vaikuttaako ilmastoinnin nesteiden/kaasun määrä tuon osan toimintaan? Miten voi todistaa onko vesijärjestelmässä ilmaa?

    Voiko tuon heittää pois välistä/ohittaa ja ajella rauhassa?

    Niin eli surina on muuttuunut nyt häiritseväksi ulinaksi/huudoksi, tämän takia asia pienesti huolettaa.
    Viimeksi muokannut kallio53; 13.4.2010, 22:42.

  • #2
    Poistin nyt valven moottorin käytöstä, jätin virrat kuitenkin solenoideille. Tähän mennessä en ole haivainnut mitään eroa, kuumaa tulee sisään ja moottorin lämpötila pysyy n.87. Voiko olla tosiaan että tuo on kehitetty nopeuttamaan lämmön tuloa kabiiniin, vai tasaako tuo moottori vedenkiertoa vai miten?

    Tuon osan irrotamiseksi ilmeisesti tarvitsee irrottaa jarrupääsylkkä ja sehän ei kivaa tai helpointa puuhaa ole.

    Tietääkö joku mitä kautta tuo valve unit irrotettaisiin huollossa, jarrupääsylinterin puolelta vai raitisilmapuhaltimen kautta?

    Comment


      #3
      Webasto ja taukolämmitin (REST) käyttävät tuota veden kierrättämiseen. Moottorin käydessa vaikutus lienee merkityksetön.

      Irroitus tapahtuu puhallinkanavan kautta, mutta tehostinpaketti on joka tapauksessa irroitettava.

      Comment


        #4
        Mä sitä valve unittia kurkkasin ja Markus nyt unohti mainita, että ajoittain kuuluu lorahdus lämppärijärjestelmästä, kun käynnistää, eli siellä on ilmaa jossain. Liekö ilma, joka aiheuttaa koventuneen äänen.

        No, jokatapauksessa varmaan kannattaa jättää se käyttämättä, kun sillä ei ole juuri merkitystä. Onkohan sulla edes tuota taukolämmitystä siinä autossa.

        Comment


        • #5
          Joo, nyt en saanut enää lorahduksia korviini, yritin ilmailla alle viikko sitten ilmausruuveista, päästelin auki molemmat kone lämpimänä ja tulilla. Onnistuin myös tyrimään toisen jengat ja itse korkkiosa tiivisteen kera jäi hanskaan. Ruoholahden Tietonikkarista siihen hätään pummitulla neonvihreällä nipparilla siihen toistaiseksi kiinni, ilman vuotoja.

          Itse valve on pitänyt minun aikanani aina selvää surinaa, nyt ehkä tullut tiensä päähän, sen irroittaminen tutkimista varten tuntuisi olevan helvetin hankalaa.

          Ja tuohon taukolämmitykseen, erittäin paha sanoa, en kyllä usko tai sitten en vaan osaa. Webastoa ei ole, mutta miten ja mistä tuo taukolämmitys toimisi jos toimisi?
          Edit:
          On siinä Rest nappula kyllä, nyt kun muistelen, mutten kyllä ole edes kokeillut sitä.

          Annetaan maatua runkoon, tuolla toiminnolla en tee mitään, kiitokset molemmille vastanneille.
          Viimeksi muokannut kallio53; 14.4.2010, 22:38.

          Comment


            #6
            Eikös tuo taukolämmitys ole kaikissa? Kierrättää siis nestettä lämppärin kennossa sähköpumpulla ja puhaltaa lämpöä hyttiin vaikka moottori ei olisi käynnissä niin kauan kuin koneessa riittää lämpöä. Kyseessä ei ole sama asia kuin Webasto. Toimii siis sitä rest nappia painamalla kun kone on sammutettu.

            Comment


              #7
              Ei ole kaikissa tuota toimintoa tai ei ainakaan mun omassa ollut, vaikka webaston omasikin.
              Onko autossa aurinkopaneelikattoluukku? Sen mukana tullee ainakin tuo taukotuuletus, mutta ehkä se on eri asia.

              Comment

              Working...
              X