Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mittariston analoginen kello

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mittariston analoginen kello

    Oon yrittänyt saada kelloa kesäaikaan, mutta nupista kun vetää ja samalla kiertää... ihan sama kumpaan suuntaan vaan, niin ei tapahdu mitään. Onkohan kellon nuppi risa ? Muilla vastaavia kokemuksia ?
    Ja sit se korjaus... pitääks koko mittaristo purkaa vai pääseeks kelloon käsiks jotenkin helpommalla ?

    Auto siis A3 8l -98 (ambiente).

    Ja kun vauhtiin päästiin, niin vielä yks juttu... mittaritaulussa on nopeusmittarin ja kiehkamittarin välissä kaksi pientä näyttöä päällekkäin (1cm kork ja 5cm lev). Osaakos joku sanoa pitäiskö molemmissa olla jotain toimintaa ? Ulkolämpön näyttöä tms ... Alimmainen on pimeänä.

  • #2
    Pidät vain vedettynä ni pitäs lähtee viisarin pyöriin.

    Comment


    • #3
      Ainakin aanelkussa se ihan alin, noin senttimetrin korkuinen näyttö on varattu vaihdenäytölle (automaattivaihteisissa). Aakolmosista ei ole kokemusta.

      Comment


      • #4
        Ja kun vauhtiin päästiin, niin vielä yks juttu... mittaritaulussa on nopeusmittarin ja kiehkamittarin välissä kaksi pientä näyttöä päällekkäin (1cm kork ja 5cm lev). Osaakos joku sanoa pitäiskö molemmissa olla jotain toimintaa ? Ulkolämpön näyttöä tms ... Alimmainen on pimeänä.
        Onko siinä edes näyttöä vai pelkkä peitelevy (näyttää lähinnä uralta)? Vrt. matkamittarin kirkas musta vs kehyksen matta.

        Ns. lowline mittaristoissa ylempi on vaihdenäyttö ja alempi ulkolämpötila. Liekö tässä edes eroa eri mallien välillä? Näyttöyksiköt kuitenkin taitaa olla samaa kamaa. Manuaalissa saattaa(?) lämpötila olla ylempänä, kun niissä eri näyttö. Automaatissa näyttö sisältää molemmat vaikkei ulkolämpö kuuluisikaa varustukseen.

        Ajotietokoneessa taas vaihdenäyttö on erotettu omaksi osastokseen aivan alalaitaan ja lämpötila muun informaation seassa.

        Comment


        • #5
          Jooooo... otin oikein asiakseni ja kuormitin nupin äärimmilleen ; )) Kun vedin ja painoin samalla vähän alaspäin, niin rupes mittari pyöriin eteenpäin niin pirusti. Ilmeisesti tarkoitus EI ollutkaan kiertää samalla kun veti... Se ongelma ratkes.

          Sitten se alin "näyttö"... täytyykin sitä tarkastella vielä vähän lähemmin.

          Comment


          • #6
            Liittyen tuohon alempaan näytöön automaatin nätön alla. Nyt se on pimeänä, mutta en tiedä onko autossa ulkolämpötilamittaria varusteena. Pystyykö tuon tarkistamaan jostain, eli anturia tms. jossain? Kun ei viitsis turhan purkaa.

            A4 B5 1.8 -95 siis kyseessä.

            Comment


            • #7
              Koitas kyyläällä näkyykö syylärin ja puskurin välis mitää ku pellin avaat.

              Comment


                #8
                itellä piti audi 100 painaa mistaakseni oikean puoleista nuppia tiheään niin sai siirrettyä oikeaan aikaan, ei muuta kuin vurta päälle ja tiheään paineleen mittaristossa olevaa nuppia (auto loi läynnissä)

                painelet nappia tieään virta päällä niin saat oikean ajan
                Viimeksi muokannut okkim; 4.5.2010, 16:26. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu. Ja heti näin alkuun, panosta oikeinkirjoitukseen.

                Comment


                • #9
                  Hieman aiheen ohi, mutta kuitenkin.
                  Tapahtuuko muilla anaalilogisessa kellossa sitä että viikon sisään ajan laitettua oikeaan, kello jättää 5minuutilla? Itselläni käy noin, ei koskaa jätätä enemäpään kuin 5min. joten ei selvästikään johdu starttauksen yhteydessä tapahtuvasta jännite alemasta tms, enemmänkin jotain henkimaailman hommia.
                  Pitäisköhän kutsua manaaja :)

                  Comment

                  Working...
                  X