Hep, tuossa A3:ssani on Eberi ja punainen nappi on tirpaistu kojelautaan poraamalla läpi tuosta ESP:n vieressä olevasta tyhjästä paikasta (á la Self-Destruction Sequence Activation Button). Olisiko tiedossa, kuuluuko Marmorin valikoimaan mitään nappia jossa olisi sopiva kuva tms. jonka voisi vaihtaa tuohon tilalle siten, että se näyttäisi ikään kuin tehdasvehkeeltä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Eberille uusi nappi
Collapse
X
-
Tunteeko kukaan tuon napin kytkentäkaaviota. Nyt kun olen taas asentamassa eberiä takas audiin niin tuon napin pää on kadoksissa ja taitaa muutenkin tuo letkun pää olla entinen. Sen vois pokkasta ja kytkeä uudelleen tai edes saada se siihen synkkatilaan kun Tp5 ei tietenkään myöskään toimi kun pitää ensin synkata tuon napin kanssa.
Comment
-
-
Kuuluisiko eberin hörähtää käyntiin kun nuo kolme karvaa 3.1.16 kytkimestä laittaa yhteen ilman diodia? Koitin kikkailla vaikka mitä mutta ilman diodia en saanut mitään aikaseksi enkä myöskään tp5:sta synkattua.
Ei tosin ole pois suljettua, että joku muu asia tökkii kun tuo on viimeksi ollut kiinni 2 vuotta sitten, mutta molemmissa pumpuissa on johdot kiinni kuten myös pääliitin .
Comment
-
No tuota eiköhän 1 ole maa, 1 valon plusa ja 1 maahan kytkimellä liipaistava varsinainen signaali. Itselläni on s2:ssa takalasinlämppärikytkin hoitamassa eberinapin virkaa. Valona ihan se 1,5w hehkulanka eli mitään diodia ei tarvii olla. 3.1.16 skeemassa on mielestäni hyvin selvä mikä johto on mikäkin.
Kaikki yhteen kuulostaa siis vähän hölmöltä tempulta :) Pahimmillaan valopiirin ylikuorma on rikkonut jotain.
Comment
-
Kato kun ei ole päätä sähköhommissa niin koitellaan onnella. Piti pikasesti kokeilla kun toi keltaruskee ruskeeseen ei tehnyt yksistään mitään ja alkaa noi pakkaset paukkua niin ois ton kanssa vähän kiiruskin. No onhan mulla toi berlingo mutta jos sais tän eberin toimimaan edes pelkällä kaukolla niin vois laittaa berlingon seisomaan.
Eli, mites tossa pystyis tuon tp5:sen saada toimimaan pelkillä langoilla kikkailemalla? itse en kykene tai osaa sitä päätellä.
Comment
-
Siten sen itsekkin tajusin mutta kun ei alkanut mitään tapahtua niin seuraavaksi koitin pitempään samaa mutta no-co edelleen. Sen jälkeen sitten tuo rasitustesti kaikki yhteen pikasesti mutta ei savunnut putkessa eikä muuallakaan, onneksi.
Pitänee etsiä sulake ja katsoa onko ehjä.
Jos jotain hyvää niin säästää rahaa jos ei raaski käynnistää Audia kylmänä. Vajaa tankillinen tossa taas meni viikonloppuna hupiajeluun.
Comment
-
Heh, ei ollut plussa johto kiinni ollenkaan kun sain noi johdot kaivettua esiin. Sitä se teettää kun kaksi vuotta pitää vehket irti. Nyt jää kesäksi kiinni.
Tää loppuaika menikin muuhun selvittelyyn kun ei vaan lähtenyt käyntiin. Bensaa ei saanut vaikka kuinka yritin kikkailla. Lopuksi aloin pätkimään piuhaa ja selvis että se pumpunpään letku oli ihan ummessa. Muistelin että letkussa on hyvin pieni reikä, mutta kun siitä pätkäs 10cm niin kunnon reikähän sieltä paljastu. Lähti seuraavalla yrityksellä heti käymään.
Pitänee ens kesäks siirtää tota pumpun paikkaa vähän viileempään paikkaan. Nyt se on kannen vieressä suht turbon yläpuolella tosin 20 cm korkeemmalla, mutta lämpö nousee ylöspäin ja saanut toi kovaletku vähän liikaa lämpöä.
Comment
-
Koitinpa taas eberia syksyn varalle niin ei saanut kake yhteyttä eikä suostunut kättelyynkään. Myöskään käynnistysnappi ei toimi joten piti vähän selvitellä mikä mättää. Eberin iso liitin saa keltaseen koko ajan virtaa joten tp5:n ohjain on rikki. Sain eberin käyntiin tp5 ohjaimen pään liittimestä irrottamalla liittimen ja siitä irti keltasen ja punasen nastat ja niille oma kytkin.
Nyt pitäs löytää jostain edullisesti tp5 ohjausyksikkö tai joku vastaava etäohjaussysteemi. Onko markkinoille tullut jotain huokeita yleisohjaimia vaikka 500 metrin kantomatkalla. Ei tarvi välttämättä ohjelmointia ja sellaseen riittäsi vaikka minikellokin joita taitaa saada alle 100eur.
EDIT: Ostin foorumilta tuoreemman kaken ohjainyksikköineen ja nyt taas toimii ja kukkuu.Viimeksi muokannut ola; 15.10.2012, 11:08.
Comment
Comment