Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 akku tyhjeni alle 2 tunnissa. Apuva!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 akku tyhjeni alle 2 tunnissa. Apuva!

    Eilen tulin töistä siinä 18.30 ja klo 21 jälkeen piti lähtee liikenteeseen, vaan eipä lähetty :D

    Aikas härskisti imassut virtaa johonkin, kun auton kello oli pysähtyny klo 20.10 ??

    Lauantai aamuna oli akku tyhjä, mutta kello sentäs pyöri ja jotain pientä eloo oli mittaristossakin, luulin jättäneeni jotain päälle ja että olis purkanu yön aikana. vaan eipä taida siitä olla kiinni, jos alle 2 tunnin tyhjenee.

    Akku on vaihdettu syksyllä 09 samasta syystä, sillon oli huono akku jo ennestään ja meni sen piikkiin, mutta näköjään jossain mättää vieläkin.

    Mikähän noin pirusti vetäsee virtaa?


    apuja kaivataan ja vinkkejä mistä/miten lähtee hommaa tutkimaan.


    Kiitoksia!

    #2
    Virtamittari maakaapelin väliin ja sulakkeita repimään irti niin näet mihin piiriin uppoaa.

    Comment


      #3
      Jos ei oo ittellä sopivia mittareita, niin akkukauppiaalla on sopivat laitteet. Näkee ainakin sen, kun auto on saatu käyntiin, että paljonko häviää sähköä. Laturihan tekee kunnossa ollessaan tyypillisesti enemmän, kuin on kulutus, eli akkuun pitäisi päätyä hieman ylimääräistä. Tuossa siis näkee samalla, että se laturi ei ole porsinut. Sittten kun akkuun on saatu edes vähän hönkää, moottori seis, kulutuslaitteet seis ja taas mittaamaan.

      Sitten vaan sulake kerrallaan irti, josko vikaantunut ryhmä löytyisi. Sopivia paikkoja voisi olla ovien "kumihaitarien" sisällä olevat johtoniput ja sitten tietysti takaluukun johtoläpiviennit. Joskus "tein itse" poppikoneasennukset aiheuttaa mielenkiintoisia ilmiöitä.

      Ja jos on oikeen paska säkä, niin voi se uudehko akku olla myös vainaa. Mulla kesti urssissa yksi akku 14kk, kun takuu oli tietysti sen 12kk. Onneksi akkukauppias tuli vastaan hinnassa, niin sai sen vaihdettua kohtuuhintaan taas uuteen...

      Comment


      • #4
        Itsellä jälkijäähdytyspumpun rele sökö, eli jos pumpun piuha on kiinni, jauhaa maailman tappiin. Kannattanee kuunnella jääkö pyörimään sammutuksen yhteydessä konetilaan. Tosin ei taida jaksaa vielä kunnollista akkua tuossa ajassa tyhjäksi?

        Comment


          #5
          Yksi mahdollinen akun tyhjääjä:

          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...eltainen+johto

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
            Nyt alkanee varmaan polttaa, renkaita vaihtaessa lähti yllättäen k-luukku aukeamaan ja rutinaa rupes kuulumaan kuskin jalkatilan lähettyviltä sitten ei oo enään toiminu muut kuin kuskin lasi ja k-luukku. ilmeisesti toi rele ja keltainen piuha vaivaa tätäkin yksilöä.

            ja muistu tässä mieleen että samanlaista rutinaa piti viime syksynä, jonka jälkee menikin akku vaihtoon.
            Viimeksi muokannut spodi; 9.4.2010, 23:35.

            Comment


            • #7
              Noniin, rele ollut yön pois paikaltaan ja aamulla akku tyhjä.

              Penkin alta takaa löyty poikkastu keltainen johto jossa vihr.raita?
              Samassa johto nipussa näytti olevan toinenkin kelt.johto.

              Onkohan tuo kelt/vihreä poikkastu väärä johto?

              Vika kuitenki vaikuttas olevan laseihin liittyvä, koska virrat samutettua välillä rupes ihmeelliseti tuuttaan ja rutiseen jalkatilasta ja sit pimeni kolmen lasin toiminta.

              releeseen kurkistin ja siellä oli muutamissa juotoksissa pikkasen ruskeeta ja huonohkot tinaukset.

              Soittelin laakkoselta uutta relettä ja myyjäkin naureskeli ettei itsekään ostaisi kyseistä osaa siihen listahintaan 248,00e!

              Comment


              • #8
                My friend did not want to fork out the cash to buy a new V94 Central
                Locking/Alarm etc. unit, or to try buying a new Power window control (J139)
                to see if this would completely eliminate the problem, so we just left the
                Yellow wire disconnected.
                Jep, väärä johto poikki. Keltainen on oikea.

                Comment


                • #9
                  Eilen illalla napsasin keltasen piuhan poikki ja putsailin releen juotoksia, rupes lasit pelaamaan ja lähti jopa käyntiinkin tänään.


                  Nyt vaan odotellaan rupeeko toimimaan vai vieläkö purkaa johonki.


                  Ps. onko kellään tietoo mikä mahtaa olla tuo kelta/vihreä johto samassa nipussa keltasen kans??



                  Kiitoksia kaikille vastauksista!

                  Comment

                  Working...
                  X