Noniin eli olen kahdella eri vikakoodinlukulaitteella yrittäny lukea vikakoodit tosta audista ja se ei vaan ONNISTU!! :( virrat menee vikakoodinlukulaitteeseen päälle mutta ei saa yhteyttä vaikka miten yrittää.. mitä teen väärin? onko siellä joku homma tai pinnit tai jotaki mitkä pitää ensin kytkeä yhteen tai jotaki kun yrittää tosta audista lukea vikakoodit ? olen yrittäny foorumilta lukea mutta en saa minkäänlaista vastausta miksei itellä onnistu päässä lukemaan. NIIN JA OLEN ALOITTELIJA KYSEISEN AUTON KANS :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 2.5tdi -94 vikakoodinluku ei onnistu?
Collapse
X
-
kyllähän siinä oli virrat päällä ( ei onnistunu) virrat pois (ei onnistunu) auto käynnissä ( ei onnistunu ) En ymmärrä miksen pääse kun minun käsityksen mukaan Kytkeä laite niihin kähtee pikku liittimeen jotka on konepellin alla siellä releiden vieres ja sitten virrat autoon päälle ja yhteys pitäis olla mutta kun ei ole ??
Comment
-
jaa-a. ite en laitteella alkanu edes värkkäämään kun en osaa mutta kaveri sillä kokeili ja ei saatu yhteyttä. on se sen verran kaikista kaverinsa autoista kattonu laitteella ja lukenu vikakoodit mutta minun autoon ei vaan päässy sisälle. Ehotti kokeilla sillä että lataan tietokoneeseen sen ohjelman ja ostan johdot siihen mutta vaikuttaako sekään jos ei kerran yhteyttä saa boksiin?
Comment
-
Edellisessä autossa (B4 vm. -93) ei ollut omalla kaapelilla mitään asiaa mennä roplaamaan, joskus tuurilla onnistui vikakoodit lukea.
Tuolla kaapelilla on kuitenkin useisiin autoihin päässyt ongelmitta kiinni.
Sitten kokeiltiin ross-techin aidolla kaapelilla korjaamolla, toimi kun tauti.
Comment
-
No Ross-techiltä sen saa tilattua, ei ole sitten mikään ihan ilmainen kaapeli/softa. Tosin softapäivitykset on sitten ilmaisia, eli ei kirpaise kun kerran.
http://www.ross-tech.com/Merchant2/m...ry_Code=VAGCOM
Comment
-
Noniin onnistuhan se vikakoodinluku. :D
ilmeni tämmönen vikakoodi :
1 Fault Found:
00765 - Modulating Piston Movement Sensor (G149)
27-00 - Implausible Signal
Autossa on teholastu ATB
onko vialle muuta vaihtoehtoa ku boksin vaihto?
koitin googlettaa mutta kvg:llä ei päässy puuta pidemmälle.
Comment
-
Onkos tuo se suutin, mistä lähtee johto rintapellin liitokseen? Eli yksi isompi suutin, jossa anturi. Sen liitokset katsoa. Samalla voi mitata anturin liittimestä ohmisesti, onko kunnossa. Ehjän anturin arvo pyörinee jossain 80-100 ohmin paikkeilla. Auton ei siis tarvitse tuon mittauksen aikana käydä.
Comment
-
Tällästä löyty googlestä http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=206493
G149 :Modulating Piston : No voltage displayed
--------------------------------------------------------------------------------
This in on a VE type pump (VP37 on an AAT) but it should be the same as 4 pots.
JA http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=12767&page=2
****
3. Signals from pump to ECU are:-
Modulating piston movement sender G149.
Fuel temperature sender G81.
There is no speed information sent either way between pump and ECU.
G149 is simply a transformer whose magnetic coupling between the coils is varied by a movable metal ring that is moved by the quantity adjuster shaft in the pump.
***Viimeksi muokannut Puuhapete; 9.4.2010, 11:04.
Comment
-
Missäs se sitten sijaitsee? pumpun lähellä vai? voisko joku laittaa kuvia tai selostaa tarkasti ku olen alotteli ton auton kans ja ei oikein noin vaan onnistu nuitten löytö :D kiitos kovasti avuista :D
mittasin Razur sen anturin mitä sanoit niin ei se kyllä sitä tarkota vissiin ku mulla näytti olevan ehjä se ku näytti tasan 100ohm.
G149 is simply a transformer whose magnetic coupling between the coils is varied by a movable metal ring that is moved by the quantity adjuster shaft in the pump.
suomeksi?? eli siis joku matallirinkula pumpussa ei pääse liikkuun vai ?
perhana ku toi englannin kieli on niin hyvä :(
vai tarkottaa se magneettiventtiiliä ?? mutta eihän auto pitäs käynnistyä jos se on rikki? se yrittää vaan humpata aina välillä.
Comment
-
Jonkinlaista käännöstä : "pumpun määränsäätöakseli liikuttaa metallirengasta, joka muuttaa käämienvälistä magneettista kytkentää" eli säädettävä muuntaja.
Tuossa 1,9 tdi, jossa samoja ongelmia ja jotka korjattiin ( oli johtovika):
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=4421.0
Comment
-
Niin tuo G149 on ilmeisesti potentiometri pumpun sisällä, jolla seurataan määränsäätimen liikuttaman männän liikettä.
Linkeistä löytyy ehdotuksia, että useimmiten ongelman aiheuttaa kontaktihäikkä pumpun ja ecun välillä. Tuo maadotuspiuhan vaihto voi hyvinkin auttaa asiaan, koska maadotusongelmat voi generoida vaikka mitä vikakoodeja :)
Toivottavasti pysyy poissa, mutta tarkista nyt jonkun ajan kuluttua koodit.
Comment
-
Joo no nythän siinä on semmonen homma että auto kyllä pelaa hyvin taas mutta kun kone on kylmänä niin tuntuu haluavan taas antaa vikakoodia. lämpimänä taas ei sano mitään muutaku sitten vasta kun 3 painaa kaasun pohjaan ja ahdot nousee siihen 1.7bar tuntumaan. Mikähän ois suositus että ois toi Iq arvo? onko se 3 luokkaa ku lueskelin foorumia mutta monet oli säätäny 1 sen?? miten vag-comilla pääsee tarkistamaan IQ arvon? Mulla on lastu tossa autossa mutta miten ihmees noi ahdot nousee noin korkeelle??
Paljon tulee nuita kysymyksiä mulla, mutta kiitoksia kuitenki avusta :DViimeksi muokannut tzuke89; 13.4.2010, 13:01.
Comment
-
Mistä nuo ahdot on mitattu? Olikos se Vag-comin kautta niin, että siellä oli ilmanpaine 1 eli 1.7 tarkottas 0.7 bar ahtoa. 1.7bar on tuolle AAT koneen pillerille liian paljon ja epäilyttää josko se niin paljoa edes saa ahdettua.
IQ mulla oli 2:n paikkeilla ja se aiheutti epätasasta käyntiä lämpösenä. 1 tuntuu aika utopistiselta ainakin tuossa meikän AEL koneessa. Nyt on IQ 6 ja kyllä sitä vähän tiputtaa vois.
IQ säädetään siihen, missä kone vielä käy kunnolla. Liian matala niin alkaa kierrokset seilata. Ja jos on savutusongelmaa, niin katsastukseen IQ isoksi niin vähentää hieman savutusta.
Tuohon vikakoodiin liittyen kokeile irrottaa pumpusta liitin ja käy muutenkin noita liitoksia läpi. Ehkä tuo koodi liittyy myös tuohon softaan jotenkin.
Comment
-
Tuossa kuvassa ruutu 4 on iq. Eli 14 näytti olevan sillon joskus aikoinaan kun tämän saman auton ostin. Mulla oli ajossa muistaakseni 2-3 ja leimalla savut oli alle 1.
Aika vähällä pääsit jos oli maadoituksessa vain vika. Itsellä oli joku laiskuus enkä antanut vikakoodien häiritä menoa...
Comment
Comment