Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 tulipellin läpiviennit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C4 tulipellin läpiviennit

    Mistä kohdasta C4 korisessa A6:ssa saa helpoiten vedettyä johtoja tulipellin läpi?
    Pitäisi saada 3-4kpl 1,5mm2 johtoja vedettyä moottoritilasta sisälle, mutta en löytänyt pikaisella vilkaisulla mitään helppoa kohtaa, enkä haluaisi purkaa kaikkia suojapaneeleita turhaan irti jos joku vaan osaa sanoa minkä paneelin alta kannattaa katsella.

    #2
    Ei siellä nyt ihan suorastaan helppoa paikkaa ole, mutta seuraavanlaiset vaihtoehdot: Apukuskin puolen reunassa vesikaukalon alapuolella on moottorin johtosarjan läpivienti, kabiinista vaatii hanskalokeron irroituksen ja lattiamaton raottamisen. Samalla puolella vesikaukalon about ylänurkassa on ilmastoinnin johtosarjan läpivienti, sieltä jos vetää niin voi olla että kojelauta täytyy irrottaa.
    Kuskin puolella yksi mahdollisuus on vetää johdot releboksin kautta, pohja on avoin. Releboksin vieressä on läpivienti mistä menee mm. pyyhkijöiden johdot, mutta siitä läpiviemiseksi vaatii melkeinpä kojelaudan irrotuksen. Kolmas läpivienti on kokolailla siinä kytkinpolkimen kohdalla tulipellissä, mutta paikka on konehuoneen puolelta vähän ikävässä kohtaa kun siinä on jarrutehostinta yms. haitoilla.

    Comment


    • #3
      Laitoin johdot sieltä kytkinpolkimen luota. Aika helposti meni kun vähän raotin verhoiluja ja pyörittelin talttapäämeisselillä reiän siihen läpivientikumiin. Sitten vaan työnsin reiästä yhden johdon, jolla vedin loput piuhat läpi. Laitoin tietysti jonkin verran kutistesukkaa johtojen päälle, etteivät hankaudu puhki siihen tehostimen koppaan.

      Comment


      • #4
        Urssissa varmaan täysin samat paikat. Tuo relekotelon pohja kiinnostaisi. Saako sieltä siis suoraan työnnettyä/onko sieltä avoin yhteys sulakerasialle/kojelaudan sisään?
        Laajakaista lambdaa yritän sökötellä paikalleen ja tuota johtoa on sen verta naftisti, että pitäisi saada suorin mahdollinen reitti tuolle.

        Comment


        • #5
          Jos otat kuskin jalkatilan päältä pois sen kojetaulun muovin niin näet että sieltä on suora yhteys tuonne konehuoneen puolella olevaan relekoteloon. Onhan siellä tietenkin yhdenlainen johtohässäkkä edessä, mutta kyllä sieltä saa helposti tulemaan kaapeleita.

          Comment


            #6
            Hälyttimen johtonippu sujahti aika kivuttomasti juuri tuolta relepoksin kautta.

            Comment


              #7
              Mulla menee laajakaistan piuhat pelkääjän puolelta vesikaukalon yläreunasta sisään. Lähempänä downpipeä toi mun paikka jos piuhat on naftit.

              Comment


              • #8
                Pitää huomen illalla taas katsella. Meinaatko Rusty sitä kojetaulun alinta muovia?
                guattro20v, mie ajattelin vetää konehuoneen puolelle ja siinä sytkänvahvareiden lähellä(sen suojamuovin alla) vetää liittimet vasta yhteen.

                Comment


                • #9
                  Kyllä se alin taitaa olla...se joka jalkatilan päällä ja johon kuskin polvet osuu, jos nostat jalkoja.

                  Jos mittarin meinaat laitella keskikonsolin luo niin olisiko silloin lyhyempi reitti tuolta keskeltä (läpivienti ilmastointipömpelin takana/puhallin moottorin takana) tai oikealta (ilmastoinnin johtosarja) puolelta?

                  Comment


                    #10
                    Minustakin laajakaistan viemiseen melkeinpä kaikki muut paikat ovat suorempia kuin tuo relelaatikko. Siinä kun joutuu menemään ensin ylöspäin ja sitten auton poikki ja taas alas. Ilmastoinnin tai moottorin johtosarjan läpivientipaikka voisi olla otollisempi. Ne kun tulee sinne downpipen läheisyyteen suoraan. Toki paikkana eri vittumaiset kun on koneet ja ohjausvaihteet ynnämuut autossa paikallaan.

                    Comment


                    • #11
                      Pitää illemmalla pähkiä. Mittari kun tulee pilarin luo, niin olisi aika luonnollista siitä vetää releboksille ja vielä tulipellin läpi sytkävahvareille. Lambda tulee melko lähelle ahdinta, eli kohtuu ylös. Ohjeissa kyllä sanotaan, että käyttöikä paranee jos olisi yli puolen metrin päässä, mutta paikkaa tehdessä ei tuo ollut tiedossa ja tehtiin se sitten lähelle vakiopaikkaa. Lämpöanturille pitäisi vielä paikka taiteilla jossain vaiheessa kanssa..

                      Comment


                        #12
                        Ite vedin laajakaistan ja egt:n johdot tosta tehostajan takana olevan läpiviennin kautta. Mielestäni ihan kätevässä paikassa toi. Kumituuttia olis tietysti voinut vielä hieman tiivistää sialla, mutta tuskin aiheuttaa ongelmia noinkaan..?

                        Comment


                        • #13
                          Itse pistin suorinta reittiä sen releboksin pohjan läpi ja tein loven boksin sivuun, josta piuha ulos. Tulipellin läpi vein pelkääjän puolelta vasta, itseasiassa survoin siellä sen lambdan pään isosta läpiviennistä, samasta jossa oli sisätilan lämppäri vedetty itselläni. Liittimet ovat sitten siinä puhaltimen moottorin luona vasta. Hyvin riitti ja jäi ainakin 5 cm ylimääräistäkin :D

                          Comment

                          Working...
                          X