Tervehdys!
Eli kyseessä Audi A4 1.9 Tdi vm. -98. Auto on ns. karvalakkimalli, joten siinä ei ole edes ilmastointia. Kilometrejä mittariin on kertynyt jo yli 450 tkm. Vanhempani ostivat auton aikoinaan uutena ja minä ostin sen sitten heiltä muutama vuosi sitten. Eli suomi-auto on ja auton historia on hyvinkin tiedossa. Erinäköisistä vioista huolimatta pidän autosta todella paljon, enkä halua sitä vaihtaa.
Autossa on jo n. parin vuoden ajan ilmennyt erinäköisiä sähkövikoja. Auton tuulilasinpyyhkijät eivät välillä toimi ja välilä pyyhkivät kokoajan. Auto on myös välillä tehnyt sitä, että käynnistysvaiheessa käynnistyy, mutta sammuu välittömästi sen jälkeen. Muutaman kerran se on myös sammunut kesken ajon. Onko näihin mitään tiettyä juttua, mistä viat voisivat johtua vai onko auton sähköissä todennäköisesti vikaa monessakin kohtaa?
Kyseiset viat ovat kuitenkin toistuneet niin harvoin, että en ole ruvennut korjauttamaan/etsimään vikojen syitä. Harvoin tarkoittaa tässä tapauksessa n. 2 kertaa vuodessa/vika.
Usein viat ovat olleet harmina silloin, kun on ollut kosteaa, mutta kuten vikojen harvinaisuudesta voi päätelläkin, auto on lähes aina toiminut myös kostealla kelillä. Itselläni on sellainen käsitys, että kyseisten vikojen etsiminen voi viedä todella paljon aikaa ja on siksi kallista.
Lopuksi vielä pari muuta vikaa. Ensinnäkin ajovalonpesimet eivät aina toimi ollenkaan ja silloin kun toimivat, niin ne pruikkaavat pesunestettä vain todella lyhyen ajan. Mistähän johtuu? Jokin sähkövikako sekin?
Toinen vastikään ilmennyt ongelma on moottorin lämpötilamittari. Sisälle tulee kyllä lämmintä ilmaa kylmälläkin kelillä, mutta kyseinen mittari seilaa hitaasti välillä 60-80 celsiusastetta. Siinä ei ilmeisesti ole sen ihmeempää kuin kyseisen mittarin anturivika?
Eli yhteenvetona haluan kysyä, voisiko ainakin osa vioista johtua yhdestä ja samasta kohdasta autoa? Onko autossamme jossakin kohtaa jokin "sähkökeskus" joka pääsee menemään oikosulkuun kosteudesta? Tosin en ainakaan muista, että mitkään edellä mainituista vioista olisivat esiintyneet samanaikaisesti. Jokin vika on aina vuorollaan ollut hetken harmina ja häipynyt sitten niin, että ihan kuin sitä ei olisi ollutkaan. Kummallista?
Luen todella mielelläni mahdollisista syistä, joista viat voisivat johtua! Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!
Eli kyseessä Audi A4 1.9 Tdi vm. -98. Auto on ns. karvalakkimalli, joten siinä ei ole edes ilmastointia. Kilometrejä mittariin on kertynyt jo yli 450 tkm. Vanhempani ostivat auton aikoinaan uutena ja minä ostin sen sitten heiltä muutama vuosi sitten. Eli suomi-auto on ja auton historia on hyvinkin tiedossa. Erinäköisistä vioista huolimatta pidän autosta todella paljon, enkä halua sitä vaihtaa.
Autossa on jo n. parin vuoden ajan ilmennyt erinäköisiä sähkövikoja. Auton tuulilasinpyyhkijät eivät välillä toimi ja välilä pyyhkivät kokoajan. Auto on myös välillä tehnyt sitä, että käynnistysvaiheessa käynnistyy, mutta sammuu välittömästi sen jälkeen. Muutaman kerran se on myös sammunut kesken ajon. Onko näihin mitään tiettyä juttua, mistä viat voisivat johtua vai onko auton sähköissä todennäköisesti vikaa monessakin kohtaa?
Kyseiset viat ovat kuitenkin toistuneet niin harvoin, että en ole ruvennut korjauttamaan/etsimään vikojen syitä. Harvoin tarkoittaa tässä tapauksessa n. 2 kertaa vuodessa/vika.
Usein viat ovat olleet harmina silloin, kun on ollut kosteaa, mutta kuten vikojen harvinaisuudesta voi päätelläkin, auto on lähes aina toiminut myös kostealla kelillä. Itselläni on sellainen käsitys, että kyseisten vikojen etsiminen voi viedä todella paljon aikaa ja on siksi kallista.
Lopuksi vielä pari muuta vikaa. Ensinnäkin ajovalonpesimet eivät aina toimi ollenkaan ja silloin kun toimivat, niin ne pruikkaavat pesunestettä vain todella lyhyen ajan. Mistähän johtuu? Jokin sähkövikako sekin?
Toinen vastikään ilmennyt ongelma on moottorin lämpötilamittari. Sisälle tulee kyllä lämmintä ilmaa kylmälläkin kelillä, mutta kyseinen mittari seilaa hitaasti välillä 60-80 celsiusastetta. Siinä ei ilmeisesti ole sen ihmeempää kuin kyseisen mittarin anturivika?
Eli yhteenvetona haluan kysyä, voisiko ainakin osa vioista johtua yhdestä ja samasta kohdasta autoa? Onko autossamme jossakin kohtaa jokin "sähkökeskus" joka pääsee menemään oikosulkuun kosteudesta? Tosin en ainakaan muista, että mitkään edellä mainituista vioista olisivat esiintyneet samanaikaisesti. Jokin vika on aina vuorollaan ollut hetken harmina ja häipynyt sitten niin, että ihan kuin sitä ei olisi ollutkaan. Kummallista?
Luen todella mielelläni mahdollisista syistä, joista viat voisivat johtua! Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!
Comment