Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a6 2.7t -99 moottorinohjausboxi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a6 2.7t -99 moottorinohjausboxi

    Korjaamolta tuli tieto että tuommoinen ois rikki ja uusi pitäis löytää.
    Uuden hinta n.700 ekeä, eli pirun kallis. Ajattelin että etsisin käytetyn. Semmoinen kysymys että pitääkö boxin olla mallikohtainen vai käykö esim.S4:n boxi? Oisko vielä tietoa mistä käytettyjä löytyisi?

  • #2
    Ruiskun boxiako tarkoitat?jos niin vaikka tuolta. http://www.backfalt.fi/indexfi.html

    Comment


      #3
      Ja se nyt siis on todettu korjaamon toimesta, että nimenomaan se boksi on rikki? Ettei ole vain heti keksitty ratkaisua johonkin vikaan ja vaihdatetaan boksia turhaan, kun muuta eivät keksi?

      Meinaan, kun viat on 98% aina muualla kuin itse ECUssa.

      Comment


        #4
        Vaihda korjamoa.

        Comment


        • #5
          jos ilmoittaa vikakoodiksi että eprom checksum faulty ei välttämättä ole ekussa sen kummempaa vikaa kuin vähän nopeasti askarreltu kustom-lastu.

          jos kuitenkin on ihan oikeasti ekussa mätää(kastunut tms) niin käytettyä voisi katsella vaikka täältä :
          http://en.bildelsbasen.se/?link=sear...mode=1&vc1=106

          Comment


          • #6
            Mites ne yhteen sopivuudet eri mallien kanssa? Tietääkö kukaan?

            Comment


              #7
              S4 boksi ei käy ainakaan suoraan, vaan softaan (tai ajonestoon?) pitää kikkailla jotain.

              Comment


              • #8
                Kaikki tuon ikäisen biturbojen boksit saa kyllä käymään, mutta se vaatii jonkun verran askartelua eikä normikorjaamoilla tähän löyty tietotaitoa/laitteita.

                Mä kyllä myös vaihtaisin korjaamoa jos ECU ei selvästi ole kastunut.

                Comment


                • #9
                  Audi a6 2.7t -99 triptronic Ecun yhteensopivuus

                  Tosiaan on moottorinohjainlaite rikki ja merkkihuollossa sanotaan että sen numero on 4B0997551H. Auto myös siellä huollossa. Sain luvan etsiä osan itse mutta tuommoisella koodilla ei löydy mitään. Nettiä kun tonkii niin ehdottaa joka paikassa että numero olisi 4B0907551 ja lopussa eri kirjaimia. Sen verran selvitin että loppukirjaimella ei ole varmaankaan väliä mutta miten tuo yhden numeron ero? Jos joku tuommoinen käy niin mistä kannattaisi hommata? Vaikka Saksasta. Eikä haittaisi vaikka tehoa tulisi lisää.

                  Comment


                    #10
                    Tuolle nykyinen myytävä versio on 4B0997551JX ja vaatii siis merkkitiskiltä hankittaessa vanhan purkin vaihdossa.

                    Ennen tuon vaihtoehdon käyttöä olisin kyllä itse ensin deraan yhteydessä. Merkkihuollossa eivät välttämättä ole aina sielläkään turhan älykkäitä noiden vikojen etsimisessä.

                    Comment


                    • #11
                      deraan?

                      Comment


                      • #12
                        dera, jolla sitä tietotaitoa löytyy.

                        Comment


                        • #13
                          ECU 4B0907551G

                          Onko tuolla viimeisellä kirjaimella mikä merkitys? Joku sanoi että se on vaan joku päivitys tai jotain. Eli onko kaikki ecut missä on sama alku mutta eri viimeinen kirjain niin samanlaisia?

                          Comment


                            #14
                            Eivät ole samanlaisia, eikä käy ainakaan heittämällä ristiin. Esim ässissä 551C ja 551D ovat erikokoisilla
                            muisteilla ja ajonestokin on toisessa IMMO2, toisessa 3.

                            Comment


                            • #15
                              4B0907551S tuommoisen löytäisin halvalla kävisköhän se? Siinä luvataan tehoa 199kw onko se joku ns.lastutettu.
                              Viimeksi muokannut okkim; 19.3.2010, 19:58. Perustelu: turhat boldaukset pois

                              Comment


                                #16
                                No siitä nyt ainakin pitäisi lähteä että numerot edes on samat. Deraa saa varmaankin flashaamalla soviteltua loput.

                                Comment


                                • #17
                                  4B0907551G tuommoinen siinä minun audissa on

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos ne on molemmat autosta jossa on sama Immon sukupolvi ja saman kokoinen muistipiiri, saan naitettua ne yhteen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mistä mä tuommoiset selvitän?

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuolta pitäisi löytyä ohjeet: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

                                        Comment

                                        Working...
                                        X