Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 100 -89 ei pyöritä starttia

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• audi 100 -89 ei pyöritä starttia

Eilen piti lähteä hiukan ajelemaan, mutta kun käänsin avaimesta mitään ei tapahtunut. Valot kyllä syttyy ja virrat tulee joka paikkaan mutta viimeisessä asennossa ei tapahdu mitään. Ei kuulu myöskään mitään ääniä konehuoneen puolelta. Nettiä selailtuani olen tullut siihen tulokseen että vika on joko lukkopesässä, lukkopohjassa tai starttimoottorissa.

Joten ajattelin lähteä tarkistamaan ensin tuota lukkoa, mutta enhän minä sitä osannut irroittaa :) tässä pari kuvaa tuosta lukosta käsittääkseni tuossa klo 11 kohdalla on tuollainen ura jossa lukitus juttu on. Pitääkö avaimen olla jossan muussa asennossa kuin siinä 0 asennossa eli vaan työnnetään lukkopesään? Entä miten tuo pohja saadaan irti? pitääkö käyttää isommastikin voimaa? irroitin tuon yhden ruuvin joka kuvassa näkyy mutta ei tuo valkoinen osa tuosta mihinkään päin liikkunut.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5900710.jpg
    http://www.aijaa.com/v.php?i=5900706.jpg

ja toinen paha kysymys. Missä ihmeessä se starttimoottori on :D tiirailin vaikka kuinka kauan konehuoneen puolelle mutta ei vaan sen näköistä osunut silmään

http://www.aijaa.com/v.php?i=5900713.jpg

Virtalukosta sen verran, että itse otin tuon ruuvin (tasapää,talttapää) ja sitten lähti muistaakseni se virtalukon pohja irti missä on ne kaikkein tärkeimmät jutut.

Startti on auton alla apukuskin puolella imu- ja pakosarjan alapuolella.

Kun käänsit virtalukkoa startti asentoon, himmenikä mittarivalot hieman? Onko autossa pohjapanssaria? Koita hioa vähän niitä startin kaapeleita, kun omassa ysikympissä oli samanlaista vikaa ja kun poisti hapettumat johdoista alkoi taas pelittää.

Comment

muista nyt tarkasti mittarivaloista... mutta ainakin etuvalot himmenevät kun vääntää avaimen viimeiseen asentoon.

Eli tuo starttimoottori on aika pahassa paikassa kun ei ole mitään monttua mistä pääsis kivasti sinne alle katsomaan. No jos tunkilla koittaisi hiukan nostaa jotta näkisi. Pääli puolelta ei taida olla asiaa.

pitikö sitä valkoista osaa koputella? koitin eilen varovaisesti mutta kun ei tuntunut liikkuvan niin jätin siihen sitten

Comment

Jos ajovalot kerta himmeni, niin tarkista&hio ensin ne paksut kaapelit jotka menee akulta sinne startille ja startista solenoidille menevä.

Päältäpäin ei mitään asiaa, mutta alla on paljon tilaa värkätä, tai ainakin ysikympissä on.

tuosta valkoisesta en nyt kyllä yhtäkkiä muista mitään. Mulla voi olla projekikuvia virtalukosta.

edit. mulla piti olla kuvia räjäytetystä virtalukosta, vaan ei ollutkaan.
        Viimeksi muokannut Mehtala; 14.3.2010, 22:50.

Comment

kiitän tästä palataan asiaan kunhan olen käynyt taas etsimässä sitä starttia.

Comment

http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=Virtalukko

Comment

Tuo virtalukon pohja näyttää jotenkin oudolta. Siinä pitäisi minusta olla ihan vain yksi pieni ruuvi keskellä, jolla tuon valkoisen (eli virtalukon pohjan) korvake on kiinni tuossa metallisessa (eli lukkopesässä). Sen irrottamalla lähtee vetämällä irti. Tuo musta johtojen liitin kannattaa irrottaa jo nyt, kun lähtee helpommin pohjan ollessa jossain kiinni. Vedät vain pois. Kaikki tarvittavat on siinä valkoisessa virtalukon pohjassa. Itse lukkoon ei kannata kajota.

Comment

noniin nyt on väsätty tuolla starttimoottorin puolella päivä ja se taitaa olla rikki. Tosin en vielä ole saanut purettua sitä virtalukkoa (piti tulla lukemaan ohjeita uudestaan :)) jossain taisi olla ohjeita miten voisi käynnistää ilman virtalukkoa että näkisi onko vika siinä vai starttimoottorissa.

sulakeboksissa joku hyppylanka tai jotain?

edit tuossa linkissähän se taitaa ollakkin

Comment

Noniin nyt on sekin koitettu. Kun laitan sen +12v johdon suoraan akulta siihen liittimeen sulakeboksissa niin kipinät vaan sinkoilee. Eli joku on oikosessa, mutta mikä. Onko jollain vielä ideoita vai hinaanko vaan huoltoon huomenissa :)

Comment

Se startti? Sehän lähtee varsin helposti irti, kun vain ryömii auton alle. Lötkön allehan mahtuu nyt melkein ilman keulaa nostamattakin :)

Tai ottaa vain ne piuhat startilta irti ja katsoo kipinöikö vielä. Jos, niin piuha matkalta hiertynyt runkoon.

Comment

noniin startti vaihedettu ja taas pörisee... 150e palo siihen hommaan :)

Comment

Working...
                      X