Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointi ei lähde päälle - A4 B7

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastointi ei lähde päälle - A4 B7

    Aiheesta on jos jonkinlaista ketjua, mutta tähän en löytänyt vastausta.

    Pidän ilmastointia lähestulkoon aina auto-asennossa kesät talvet. Kun talvipakkasilla vien auton lämpimään halliin ja kun kauppareissun jälkeen lähden liikkeelle, niin ilmastonnin econ-valo palaa eikä sitä saa pois. Ei vaikka ajan ulos pakkaseen, vasta kun ottaa virrat pois niin ilmastointi (tai talvella siis ptc-vastus tulee takaisin peliin). Samoin kävi tänään kun ulkoilma oli ekaa kertaa reippaasti plussalla (5ast) niin econ-valo vaan palaa enkä saa sitä pois.

    Ilmastontihan ei lähde päälle alle 5 asteen, mahtaako tämä olla siis pikemmin ominaisuus ettei ilmastointi annakaan laittaa kompuraa pyörimään eikä myöskään anna käyttää lämpövastusta tuossa raja-arvon läheisyydessä? Tuosta olen talvella marmorille sanonut muiden asioiden yhteydessä eivätkä he sirltä mitään vikakoodia löytäneet.

    Lieneekö tuossa ilmastoinissa ja/tai ptc-vastuksessa siis joku muukin logiikka kuin että kompura ei pyöri alle +5ast vai onko se rikki?
    Viimeksi muokannut miiahone; 10.3.2010, 20:10. Perustelu: kirjoitusvirhe

  • #2
    Perinteinen kysymys aluksi..Antaako ilmastointi mitään herjaa vikamuistista?

    Comment


      #3
      Econ-valo ei syty itsekseen normaalisti. Eiköhän sieltä ole tullut aineet ulos tai jotain vakavampaa. Kompura käynnistyy vaikka aineet olisivat niin loppu ettei kylmää tulisi käytännössä ollenkaan (btdt), tuo valo taitaa syttyä vasta kun ongelma on sellainen ettei kompuraa enää voi käynnistää. Kuten itse mainitset, tuo on selkeästi yhteydessä siihen että ilmastoinnin aivo tajuaa lämpötilan olevan sellainen että kompuran voisi käynnistää, mutta jostain syystä se ei onnistukaan. Vikakoodit kannattaa lukaista alkuun.

      Tuo ettei kompura käynnisty kylmässä on ihan ominaisuus kutakuinkin kaikissa autoissa. PTC-vastuksen logiikasta paha sanoa, enkä myöskään ymmärrä mihin sitä noin lämpimällä kelillä edes tarvittaisiin. Mistä tiedät ettei se vastus lämmitä - hitaasta kabiinin lämpeämisestä?

      Comment


      • #4
        Mitä tuo ptc-vastus tekee ja miksi se on yhteydessä tuohon "taloudellisuus"-nappulaan? Tuntuu oudolta logiikalta, että sammuttamalla ilmastoinnin peliin astuu joku toinen sähkönsyöjä.

        Comment


        • #5
          PTC-vastus on dieseleleissä lämpövastus sisätilan puhaltimelle, koska disu tunnetusti lämpenee hitaasti ja tällä siis nopeutetaan kabiiniin lämpenemistä. Econ-nappula pudottaa myös tuon pois. Käsittääkseni ilmastointi ja ptc-vastus eivät ole yhtä aikaa käytössä ja raja-arvo menee n +5asetteessa.

          Vilkaisin muuten user manuaalia ja siellä selvästi sanotaan että mikäli econ-valo palaa vaikka se yritettäisiin kytkeä pois, ilmastoinnissa on vikaa. Tämä varotoimi estää ilmastoinnin mukaanottamisen ja mahdollisten lisävaurioiden tulemisen.

          Aika marmorin sähkömiehelle varattu, pitää saada kuntoon ennen kun ilmastointia todenteolla tarviaan. JA onhan sille tarvetta jo nyt, eilenkin plussakelit ja räntäsade --> lasit huurtuu kun puhallinilma on kosteaa.

          Comment


          • #6
            Juu en huomannutkaan tuota konetyyppiä katsoa, dieselissä varmaan tarpeellinen moinen vastus. Tuo +5 asteen raja kyllä ärsyttää noissa loskakeleissä. Joskus kertyy väkisinkin vettä/lunta auton lattialle ja äkillisestä lasien huurtumisesta huomaa ilmastoinnin pudonneen pelistä pois. Toivottavasti tulee kerrasta kuntoon. :)

            Comment


            • #7
              auto kävi pajalla ja 2 vikaa löytyi:

              -sisäilmankierron säätömoottori paskana. Tämä vaikuttaa jotenkin sisätilan lämpötilan säätöön. Osa tilattava Ruotsista, sen olisi saanut päivässä mutta seuraava asennusaika vasta reilun 2 viikon päähän
              -joku venttiili oli pettänyt ja se oli päästänyt kylmämömmöt harakoille. Se uusittiin eli samalla vaivalla tuli tehtyä ilmastoinnin perushuolto. Nyt pelittää(lähes) kuten pitääkin eli ainakin kompura pyörii ja kylmää puskee, mutta toi säätömoottori saattaa aiheuttaa lämpötilan elämistä.

              On se prkl kun reilu 2v vanhasta autosta poksahtaa osat! En ole vielä maksanut mitään, katsomme loppulaskun kun kaikki tarvittavat osat on vaihdettu. Oiken pelottaa valmiiksi....

              Comment


              • #8
                Käytetäänpäs tätä ketjua vaikka "vika" hieman erinlainen kuin alkuperäisessä viestin aloituksessa.

                Perusongelma on se, että ilmastointi (profiilin mukainen pirssi vm. 2006) ei puske kylmää vasta, kun autolla on ajettu noin 100m startista.
                Auto käyntiin niin suuttimet työntää lämmintä, suht kosteaa ilmaa ja ei tietoakaan viileästä/kylmästä. Ajelua noin reilu 100 m niin alkaa ilma viilentyä ja sitten päästää jo kylmänkin puolelle eli toimii normaalisti. Kun auto pysähtyy niin alkaa taas viilennys olemaan kortilla. Olisi vaan kivaa, että sitä viileetä tulisi suht heti, kun auto käynnistetään... Niin kai ilmastoinnin pitäisi toimia tässäkin automallissa?

                Kompura lähtee kyllä käyntiin samoin flekti(t). Ilmastoinninhuolto teetetty reilu kuukausi sitten ja vuotoja ei löytynyt (kylmäainetta oli noin 300g ja nyt 520g). Vikakoodit luettu ja niitä ei löytynyt.

                Mitä tehdä?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Jaakoppi Näytä viesti
                  Perusongelma on se, että ilmastointi (profiilin mukainen pirssi vm. 2006) ei puske kylmää vasta, kun autolla on ajettu noin 100m startista.
                  Auto käyntiin niin suuttimet työntää lämmintä, suht kosteaa ilmaa ja ei tietoakaan viileästä/kylmästä. Ajelua noin reilu 100 m niin alkaa ilma viilentyä ja sitten päästää jo kylmänkin puolelle eli toimii normaalisti. Kun auto pysähtyy niin alkaa taas viilennys olemaan kortilla.
                  Kuuluuko kojelaudan sisältä naksuntaa kun auton sammuttaa? Jos näin, niin yksi mahdollinen vikakohde voisi olla joku ilmastoinnin läppämoottoreista, eivät aina jätä vikakoodia.

                  Itsellä oli tuossa kesän alussa hieman samaa ongelmaa, ei tosin ihan noin pahana. Eli ilmastoinnista ei tullut paikallaan ollessa kunnolla kylmää edes low-asennossa. Korjaantui parin säätömoottorin vaihdolla, 100€/kpl. Tosin tuo ongelma esiintyi omalla kohdalla vain kerran pari ja siitäkin oli jäänyt vikakoodit, joten aika mystiseltä tuo vaikuttaa jos ei kerran mitään löydy.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Jaakoppi Näytä viesti
                    Käytetäänpäs tätä ketjua vaikka "vika" hieman erinlainen kuin alkuperäisessä viestin aloituksessa.

                    Perusongelma on se, että ilmastointi (profiilin mukainen pirssi vm. 2006) ei puske kylmää vasta, kun autolla on ajettu noin 100m startista.
                    Auto käyntiin niin suuttimet työntää lämmintä, suht kosteaa ilmaa ja ei tietoakaan viileästä/kylmästä. Ajelua noin reilu 100 m niin alkaa ilma viilentyä ja sitten päästää jo kylmänkin puolelle eli toimii normaalisti. Kun auto pysähtyy niin alkaa taas viilennys olemaan kortilla. Olisi vaan kivaa, että sitä viileetä tulisi suht heti, kun auto käynnistetään... Niin kai ilmastoinnin pitäisi toimia tässäkin automallissa?

                    Kompura lähtee kyllä käyntiin samoin flekti(t). Ilmastoinninhuolto teetetty reilu kuukausi sitten ja vuotoja ei löytynyt (kylmäainetta oli noin 300g ja nyt 520g). Vikakoodit luettu ja niitä ei löytynyt.

                    Mitä tehdä?
                    Kiinnostaisi tietää, että mitkä olivat käyntipaineet huollon jälkeen auton käydessä??

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viesti
                      Kuuluuko kojelaudan sisältä naksuntaa kun auton sammuttaa? Jos näin, niin yksi mahdollinen vikakohde voisi olla joku ilmastoinnin läppämoottoreista, eivät aina jätä vikakoodia.

                      Itsellä oli tuossa kesän alussa hieman samaa ongelmaa, ei tosin ihan noin pahana. Eli ilmastoinnista ei tullut paikallaan ollessa kunnolla kylmää edes low-asennossa. Korjaantui parin säätömoottorin vaihdolla, 100€/kpl. Tosin tuo ongelma esiintyi omalla kohdalla vain kerran pari ja siitäkin oli jäänyt vikakoodit, joten aika mystiseltä tuo vaikuttaa jos ei kerran mitään löydy.
                      Kun auton laittaa käyntiin niin eräänlaista narinaa kuuluu kojelaudan sisästä, mutta naksumista ei mielestäni kuulu. Voiko sitten autolla ajaminen "säätää" läppämoottoria, jos se olisi rikki?

                      Käyntipaineista ei ole/ollut silloinkaan tietoa.

                      Comment


                      • #12
                        Miten B7:n ilmastointi +12c ulkolämmöissä. Pitäisikö ilmastoinnista saada pihalle jääkylmää halutessaan vai onko ilmastointissa älyä ettei se puske syyskeleillä ihan kylmää?

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Monster Näytä viesti
                          Miten B7:n ilmastointi +12c ulkolämmöissä. Pitäisikö ilmastoinnista saada pihalle jääkylmää halutessaan vai onko ilmastointissa älyä ettei se puske syyskeleillä ihan kylmää?
                          Eiköhän se puske niin kylmää kuin mitä käsket puskemaan. Mutta jos ulkoilma on +12, niin enpä usko että se sitä viileämmäksi vetää. +5astetta taitaa olal se raja kun kompura putoaa pois - tosin käsittääkseni huurteenpoiston pakkosyötöllä se pyörii pakkasellakin.

                          Tietysti sopii kysyä, miksi kabiinin pitäisi missään olosuhteissa saadakaan noin kylmää ilmaa?

                          Comment


                            #14
                            Itse höyrystinkenno ei saa mennä pakkasen puolelle. Eli on rajoitettu noin 3-6 asteeseen riippuen autosta. Siitä ei ole mitään hyötyä jos kosteus jäätyy kennoon kiinni, sitten kun se sulaa niin se siirtyy osaltaan sisätilaan.

                            Comment


                            • #15
                              Kyselempä tässä ketjussa, mistä tiedän, onko kompura lähtenyt päälle.

                              Huollatin eilen A4 B7 ilmastoinnin, kylmäaineista puolet oli häipynyt. Vuotoja ei löytynyt. Nyt kylmäainetta on 500 g, mutta kylmää ei puske ollenkaan, vaikka asetukset LO - asennossa.

                              En kyllä huomaa mitään merkkejä, kun kytken ilmastoinnin ECON -asennon pois. Joissain autoissa kompuran käynnistymsen huomaa selvästi mm. kierrosluvun pienenä heilahtamisena ensin alas ja sitten takaisin, kun kompura alkaa ottaa tehoja.

                              Ja laajemminkin, mikä voisi olla vikana, kun ei jäähdytä. Koodeja en vielä ole katsonut.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja jounito Näytä viesti
                                Huollatin eilen A4 B7 ilmastoinnin, kylmäaineista puolet oli häipynyt. Vuotoja ei löytynyt.
                                Eipä tainnut huolto mennä ihan lapaan kun ei kerran toimi :D

                                Vakavammin puhuen, voi olla että talven käyttämättömyyden jäljiltä osat on vaan vähän jähmeessä. Kylmäainettahan pääsee jokatapauksessa ajan myötä haihtumaan vaikka mitään varsinaista vikaa ei olisikaan.

                                Ehdottaisin että pidät lämpösäätöä minimissään ja vaikka huurteenpoiston päälle (jonka viimeistään pitäisi pakottaa kompura pyörimään) ja seuraat tilannetta muutaman päivän ajan (toki voit säätää puhallinnopeutta pienemmälle ettei tarvitse sitä melua kuunnella). Itselläni (nykyistä autoa lukuunottamatta) jokainen kulkine ei ole puhaltanut kylmää heti talven jälkeen mutta on useinmiten "herännyt" melko pian kun mömmöt on saatu kunnolla liikkeelle.

                                Jos kompurassa tai tiivisteissä on mekaanista vikaa, et välttämättä näe sitä vikakoodeistakaan.

                                Comment


                                • #17
                                  A4 B7 Avant kiisseli

                                  tere moro kaikille.

                                  oma vikani on sitten hivenen harmaita hiuksia aiheuttava ja kummallinen. ilmastointilaite toimii hyvin mun asetuksilla ( econ päällä puhallus ylös alas ja keskelle ropeli noin 3pykälässä)

                                  mutta kun otan econ pois päältä ja pitäs tulla kylmää (low) niin puhallus ponkasee täysille tai aikakin lähes ja puhallusta ei tule mistään oli sitten automaatti tai suunnat valittu manuaalisesti.

                                  vielä ei ole niin lämpimiä kelejä ollut että titäs sanoa onko aineet lopussa.

                                  EDIT:
                                  testaus ajatuksen kanssa ulkolämpötila +12
                                  -kompura lähtee päälle ja kylmää tulee
                                  -toimii moitteettomasti (vissiin), mutta jos lämpötila on säädetty LOW asentoon niin sisään puhallusta ei ole automaatti tai manuaali säädöillä vaikka rupeli pyörii kuinka.
                                  -jos lämpötila LOW asennossa ja automaatilla niin OFF nappula sammuttaa vain valon ilmastoitilaitteesta ja ropeli pyörii tuhannen kyytiä ja taaskin ilman sisuksiin asti tulevaa puhallusta

                                  EDIT:2
                                  testaus ajatuksen kanssa ulkolämpötila +26
                                  -ilmastointilaite menee sekaisin aina kun haluaa sisälle kylmempää ilmaa kuin ulkona ja ilmastointi on päällä ja/tai sisäkierto. oire kun ilmastoinin tai sisäkierron laittaa päälle niin puhallus nopeus pysyy missä on (automaatilla kasvaa) ja mutta sisälle tulevan ilman määrä menee nolliin.

                                  tässäpä meikäläisen pähkinä, obd kaapeli ei tunne autoa (CAN-BUS) ja näin ollen kaapelin uusiminen paikallaan.
                                  Viimeksi muokannut JVL74; 17.5.2013, 18:52. Perustelu: tarkennustaa

                                  Comment


                                  • #18
                                    tere

                                    työnsi tuollaiset koodit:
                                    VCID: 6DAD4AB73489
                                    3 Faults Found:
                                    00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
                                    30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
                                    00735 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                    30-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                                    00735 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                    09-00 - Please Register/Activate

                                    nytpä siis sisäkierron sääto moottori vaihdettu ja yllätys yllätys, eipäs vaikuttanut mitään edelleen kun säätää lämmöt low ja ac päällä niin sulkee ulkoa tulevan ilman ja jättää aukaisematta sisäkierron, oliskohan pitänyt kuitata vika koodit? ainiin en voi sitäkään tehhä itte. prkl.

                                    kunpaenenkin (uus ja vanha) säätömoottori toimii kun kekeilin toiseen liittimeen ja ajoin kiinni ja auki.

                                    nyt hirvittää että lämmönsäädin on se joka on rikki, olisin tempassut sen irti mutta eipäs lähtenyt => loppu voima, uskallus ja taito:)

                                    Comment


                                    • #19
                                      tere

                                      ostin memoscan u585 odd/can/vag lukijan joka antoi seuraavan koodin autosta "00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air Flow Flap (G143) on limit exceeded" harmillista kun toi säätömoottori on ilmeisesti sisäkierron moottori ja sen olen jo uusinut (purkuosa)

                                      johdot moottorilta lämmönsäätimelle mitattu toimiviksi, tiijä sitten pitääkö se etummainen moottorikin uusia.


                                      sellaisen olen hohsannut että kun auto näyttää ulkolämpötilaksi esim. +27c niin kun laittaa ilmastoinnin päälle (econ pois) ja säätää about asteen lämpimämmäksi (+28c) puhallustta ja alkaa puottaan pikku hiljaa pienemmäksi niin 5-10min niin taulussa on jo +21c ja kokoajan on puhaltanut kylmää tai ainakin kylmempää kuin autossa sisällä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei oo ainakaan b5:ssa air flow flap sisäkierron läppä, vaan se on ensimmäinen läppä raitisilmasuodattimen jälkeen jonka pitäisi ilmeisesti säätää ajonopeuden mukaan ilmavirtaa tms. Ja sulla oli tuossa edellisessä viestissä kaksi viimeistä koodia siitä sisäkierron läpästä ja jos ne nyt on hävinneet niin tuo jäljellä oleva on eri vika kuin sisäkierron läpästä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No niin, kolmisen viikkoa ja vajaa parituhatta kilometriä on tullut ilmastointia elvyteltyä lämpötilojen ollessa ulkosalla 25 - 30 astetta. Tänään sitten ajelin Laakkoselle ja parissa tunnissa homma hoidossa. Kompuran hihnapyörä oli kaputt. Uusi pyörä paikallen ja vot. Ei tarvinnut vaihtaa koko kompuraa, onneksi. Kylmää puhkuu. No, on tässä helteenkesto parantunut.
                                          Viimeksi muokannut jounito; 9.6.2013, 12:53.

                                          Comment


                                          • #22
                                            nyt molemmat sisäkierron ja ulkoatulevan säätömoottorit vaihdettu (purku osiin) ja samaa vikakoodia antaa "00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air Flow Flap (G143) on limit exceeded" ja sisäkierron luukku pysyy kiinni uskollisesti vaikka mitenpäin säätelee ilmastointilaitetta.

                                            uskonpuute vaivaa

                                            vika korjattu, tarkalleen ottaen en tiijä mitä tein, mutta tässä ohje
                                            -virrat pois
                                            -memoscan u585 kiinni autoon
                                            -virrat päälle ja laite päälle
                                            -valinta vw audi system => enter
                                            -diagnosis systen => enter
                                            -08 ac/heater elec. => enter
                                            -02rd fault memory (siellä se taas oli 00735jne)
                                            -03erase fault
                                            -04basic setting ja tänne kenttään syötin 001 parametrin ja tsädään lämmönsäätimen näyttö ja lukijan näyttö vilkutteli aikansa jotain ja laite resetoi ittensä VISSIIN:) jos keskustelua on uskominen ja miksi ei olisi.

                                            varmuuden vuoksi ajoin vielä -02rd fault memory (siellä se enää ollut)
                                            -03erase fault vaikka ei ollut mitään vika koodia.
                                            Viimeksi muokannut JVL74; 11.6.2013, 17:32.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mulla ei työnnä kylmää.

                                              Ei vikakoodeja. Output-testillä kaikki tuntuu pelaavan. Järjestelmässä 6 bar. Moottorin ohjauksen puolelta ryhmässä 20 ja kanava 2 näyttää -40. Voiko liittyä aiheeseen? Kanava 1 samassa ryhmässä näyttää ulkolämpötilaa oikein, sama lukema fississä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vaikkaisin että kompurassa ohjausventtiili tukossa tai jumissa eikä sen takia nosta paineita. Juuri vaihdatin omaan a3:een kompuran saman oireen takia. Ebaysta saa noita venttiileitä irrallaankin, mutta hintaero koko kompuraan jää sen verran pieneksi ettei välttämättä kannata.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Paljonko sitä painetta pitäisi olla? Tuollahan luki muistaakseni 6 bar diagnostiikassa.

                                                  Vieläkin hämmästelen tuota -40 asteen lukemaa jostain lämpötila-anturista. SSP:n 343 ns. uusissa moottoreissa on vain yksi lämpötila-anturi (G62), jonka signaalia käytetään moottorin ohjaukselle, mittaristolle ja ilmastoinnille. Vanhassa moottorille oli omansa ja toinen (pois jäänyt G2) oli muita tarvitsijoita varten. Tuossa meikäläisen ratsussa ei pitäisi siis olla kuin se yksi lukema, vai onko tuo toinen lukema vain joku haamu, eikä se vaikuta mihinkään?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    -40 tarkoittaa, että signaali input on irti.
                                                    Se on sitten eriasia, että käytetäänkö sitä tietoa softassa johonkin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kaverin G5:ssa vastaavaa murhetta. Hämmästelen vikakoodien puutetta, jos kompurassa on vikaa. Uudet näkyy Ebayssä pyörivän 250€ kantturoissa, muttei viitsisi ihan huvikseenkaan ruveta vaihtamaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ohjainlaite käskyttää vain säätöventtiiliä ja mittaa sen ottaman virran. Myös kompressorin ottama vääntömomentti on tiedossa, mutta sen perusteella ei generoida vikakoodia.
                                                        Säätöventtiilin ollessa jumissa, ilmastointi näkee että ohjausvirta on kohdallaan (vajaa 1A). Kompuran ottomomentti on 0 tai 1 Nm, ts tuotto ei säädy eikä paine nouse. Vikakoodia tästä ei silti tule.
                                                        Jos säätöventtiilin ohjaus% ja virta on 0, on joku kompressorin poiskytkentäsyy aktiivinen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                                                          Paljonko sitä painetta pitäisi olla? Tuollahan luki muistaakseni 6 bar diagnostiikassa.

                                                          Vieläkin hämmästelen tuota -40 asteen lukemaa jostain lämpötila-anturista. SSP:n 343 ns. uusissa moottoreissa on vain yksi lämpötila-anturi (G62), jonka signaalia käytetään moottorin ohjaukselle, mittaristolle ja ilmastoinnille. Vanhassa moottorille oli omansa ja toinen (pois jäänyt G2) oli muita tarvitsijoita varten. Tuossa meikäläisen ratsussa ei pitäisi siis olla kuin se yksi lukema, vai onko tuo toinen lukema vain joku haamu, eikä se vaikuta mihinkään?
                                                          6 bar on normaali järjestelmän paine n 20C lämpötilassa, kun ilmastointi ei ole päällä. Tämä paine vaihtelee ulkolämpätilan mukaan ja kylmäaineelle on joku lämpötila/paine-käyräkin. Ilmastointi päällä korkeapaine pitäisi olla vähän yli 10 bar ja imupuolen paine laskee vähän tuosta 6 bar:sta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja JVL74 Näytä viesti
                                                            tere moro kaikille.

                                                            oma vikani on sitten hivenen harmaita hiuksia aiheuttava ja kummallinen. ilmastointilaite toimii hyvin mun asetuksilla ( econ päällä puhallus ylös alas ja keskelle ropeli noin 3pykälässä)

                                                            mutta kun otan econ pois päältä ja pitäs tulla kylmää (low) niin puhallus ponkasee täysille tai aikakin lähes ja puhallusta ei tule mistään oli sitten automaatti tai suunnat valittu manuaalisesti.

                                                            vielä ei ole niin lämpimiä kelejä ollut että titäs sanoa onko aineet lopussa.

                                                            EDIT:
                                                            testaus ajatuksen kanssa ulkolämpötila +12
                                                            -kompura lähtee päälle ja kylmää tulee
                                                            -toimii moitteettomasti (vissiin), mutta jos lämpötila on säädetty LOW asentoon niin sisään puhallusta ei ole automaatti tai manuaali säädöillä vaikka rupeli pyörii kuinka.
                                                            -jos lämpötila LOW asennossa ja automaatilla niin OFF nappula sammuttaa vain valon ilmastoitilaitteesta ja ropeli pyörii tuhannen kyytiä ja taaskin ilman sisuksiin asti tulevaa puhallusta

                                                            EDIT:2
                                                            testaus ajatuksen kanssa ulkolämpötila +26
                                                            -ilmastointilaite menee sekaisin aina kun haluaa sisälle kylmempää ilmaa kuin ulkona ja ilmastointi on päällä ja/tai sisäkierto. oire kun ilmastoinin tai sisäkierron laittaa päälle niin puhallus nopeus pysyy missä on (automaatilla kasvaa) ja mutta sisälle tulevan ilman määrä menee nolliin.

                                                            tässäpä meikäläisen pähkinä, obd kaapeli ei tunne autoa (CAN-BUS) ja näin ollen kaapelin uusiminen paikallaan.
                                                            Nostellaan vanhaa ketjua, kun oireet omassa on tismalleen samat: Kun auto pitäisi saada viilenemään, ei puhalla mistään räppänästä mitään. Econ-nappulan kun laittaa päälle alkaa puhallus toimimaan. Jos lämmönsäätö low-asennossa tai puhallus muuten vaan isolla ja paina offista, jää puhallin huutamaan täysillä.

                                                            Joku säätömoottori vaihtoon, mutta mikä ja olisko kellään tiedossa sille osanumeroa? Vikakoodia näyttää:00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air Recirculation Flap (G143) - adaptation limit surpassed. Säätömoottorien resetti ajettu vcds:llä, ei vaikutusta.

                                                            Edit: Sisäilmankierron läppää liikuttava moottori kaputt. Käytetty toimivuustakuulla Ebaysta kuluineen 30€, vaihtotyö (hanskalokero irti + kaks ruuvia auki) 15min ja nyt toimii.
                                                            Viimeksi muokannut Zoml; 31.5.2015, 20:43. Perustelu: korjaus suoritettu

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X