Paljonhan tuossa autossani pitäisi olla bensaa tankissa,kun bensavalo syttyy? Tuntuu että sitä olisi aika paljon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bensavalo
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiMiksi et ajaisi tankkaamaan autoa kun valo syttyy. Saat syttymispisteen selville käden käänteessä.
Comment
-
Sakuilla yleensä ollut periaatteena että valo syttyy kun on 100 km ajon verran gasoa jäljellä. Eli ehkä se 10-11 litraa pitäis olla tankissa.
Mikä sitten on tankin tilavuus onkin ainakin minulla epäselvä juttu- Käyttäjän manuaalissa sanotaan 75 litraa (Q avant) mutta esim mittarissa on asteikko 80 litraan. Muistaakseni toisessa käyttäjän käsikirjassa sanotaan taas 80 litraa. Olisko noissa vuosimalliero tai ero 100/a6?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viestiSakuilla yleensä ollut periaatteena että valo syttyy kun on 100 km ajon verran gasoa jäljellä. Eli ehkä se 10-11 litraa pitäis olla tankissa.
Mikä sitten on tankin tilavuus onkin ainakin minulla epäselvä juttu- Käyttäjän manuaalissa sanotaan 75 litraa (Q avant) mutta esim mittarissa on asteikko 80 litraan. Muistaakseni toisessa käyttäjän käsikirjassa sanotaan taas 80 litraa. Olisko noissa vuosimalliero tai ero 100/a6?
Comment
-
A6:sen mittaristolla mulla silloin kun bensanvaroitusvalo syttyi meni tankkiin aika tasan 60 litraa. Muutenkin tuossa oli näyttämä koko ajan aika alakanttiin. Nyt on taas 100:sen alkuperäinen mittaristo kiinni ja mittari vaikuttaisi näyttävän oikeammin. Tuossa mittarinnäyttämässä on ilmeisesti olemassa säätökin- täytyypi tutkailla viikonloppuna tuota irtiolevaa a6:sen mittaristoa- haaveena olisi saada tuo toimimaan 100:sessa mutta ABS:n merkkivalo tuottaa ongelmia.
Foorumilta haulla löytänyt tiedon että "isot pojat" osaa tuon muutoksen tehdä mutta miten ja kuka on jäänyt auki.
Comment
-
Tekee vain karusti niin ku mä tein joskus ysykympillä ku katoin mitä tankilla pääsee. Tankki täyteen, varakanisteri perälooras ja sen jälkeen vain ajaa niin kauan et bensa loppuu. Siinä samalla on helppo tehdä laskuja ja bensamittarin kalibrointia. Valitettavasti en muista yhtää paljonko sain meneen tankkiin johon kaadoin muutaman litran bensaa et pääsin pumpulle asti.
Comment
-
Entisen omistajan puheiden mukaan lötkössä loppuu bensa, kun mittari menee punaiselle alueelle.
Autocheck ei ole kertaakaan sytyttänyt bensavaloa minun aikana. Ajotietokone saattaa näyttää punarajalla vielä 100km jäljellä...
Uskaltaisiko tuota bensanloppumista kokeilla vai onko vaarana vanhan bensapumpun särkyminen? :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viestiEi sulla ole käyttöohjekirjaa autoosi? Siinä saattaisi olla sanottu tuo. Ainakin edellisen korimallin 100:n kirjassa on.
Comment
Comment