Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ECU:n vaihto B6:een?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ECU:n vaihto B6:een?

    Omassa AVJ-koneisessa B6:ssa on nyt kiinni ECU, johon on juotettu ABT:n lastu. Tämän kanssa moottorin vikavalo palaa koko ajan ja antaa vikakoodia "Memory Check Sum Error". Kysyin vian korjausta Königiltä ja kuulemma onnistuu, mutta korjauksen ajaksi tarvitsen kuitenkin auton käyttööni, joten ajattelin laittaa lastutetun ECU:n tilalle auton alkuperäisen vakio-ECU:n, joka minulla on erillään.

    Onnistuuko ECU:n vaihto ihan plug-n-play, eli lastutetusta workshop code ja coding varmuudeksi talteen, lastutettu irti ja alkuperäinen ECU kiinni? Kaasuläpän sopeuttamisenhan tämä vaatii ainakin kun akun joutuu käyttämään irti, mutta ymmärtääkö auto alkuperäisen ECU:n suoraan? Ross-Techin sivuilla puhuttiin PIN-koodista, mutta tällöin kyseessä oli joko toisesta autosta peräisin oleva tai aivan neitseellinen uusi ECU. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?

    #2
    Minun mielestä se ei onnistu ilman ajoneston koodausta. Et saa sitä tehtyä ilman login-koodia, vaan se pitää tehdä merkkiliikkeessä. Jos koodi löytyy, niin sitten sen voi tehdä itsekin.

    Helppohan se on tosin on kokeilla että hyväksyykö ne toisensa kun vaihdat purkit.

    Comment


      #3
      Mene vaan suoraan Audin tiskille ja vaihda ECU siellä. Kuten Okkim sanoi vaatiin koodin ja senkin merkkiliike tekee niin, että pistävät auton piuhoihin ja ottavat linjoja pitkin yhteyden saksaan, josta saavat tarvittavat asiat ECUn koodaukseen. Itse aikoinaan kokeilin Okkimilta saatua laina-ECUa noin ja maksoi ~25€ koko homma eli ei rahastakaan ole kiinni.

      Comment


      • #4
        Vaatii tosiaan merkkiliikkeen koodauksen ajoneston takia. Vaikka ECU olisi alunperin samasta autosta.

        Mulla tuo lysti maksoi Kuopion Laakkosella A4 B6 Audiin 100e muistaakseni. Eli ilmeisesti jonkin verran hintahaarukkaa löytyy.

        Comment


        • #5
          B6:ssa on nyt kiinni ECU, johon on juotettu ABT:n lastu. Tämän kanssa moottorin vikavalo palaa koko ajan ja antaa vikakoodia "Memory Check Sum Error".
          Ootko huomannu mitään muita oireita ton lisäksi?

          Mulla nimittäin anto jossain kohtaa ton saman vikakoodin, mut kuittasin sen pois läppärillä. Nyt ku koitan logittaa tietoja, ni ohjelma sanoo melkein heti "no response from controller" ja ohjelma palaa alkutilaan... Ja piuhana kuitenkin Ross-Techin Hex-usb+can. Mulla ei myöskään löydy label fileä tolle moottorille, vaikkei moottori nyt mitenkään erityisen harvinen ole (BEX). Mulla on ilmeisesti ecun suhteen jossain joku vika, mut ei tietoa et missä. :( Mietin et jos sulla on vika tossa lastussa, ni olisko mulla sit sama homma, mulla on APR:n palikka ecussa kiinni.

          Comment


            #6
            Miks ne laittaa B6seen juotettavia lastuja kun onnistuu ihan flashaamallakin? :D

            Comment


            • #7
              Aapo,
              Jenkkifoorumien mukaan tuota samaa vikaa on ollut myös APR:n lastuissa. Antaa vikakoodin "Memory Check Sum Error", joka lähtee pois nollaamalla, mutta tulee heti takaisin ja moottorin vikavalo syttyy uudestaan. Auton käytökseen tuo ei tunnu vaikuttavan mitenkään, mutta vikavalo on aika rasittavaa katsottavaa.

              Königin mukaan ABT:n lastun saa korjattua niin ettei vika palaa, mutta hinta-arvio oli 280EUR, joten taidan tehdä niin, että käytän autoa Laakkosella ja pyydän vaihtamaan vakio-ohjainlaitteen takaisin. Käyn sitten vaikka Motestilla ohjelmoittamassa sen.

              Ei kukaan olisi vailla ECU:a ABT:n lastulla ja ym. vialla? :)

              Comment


              • #8
                Mulla ei oo tota vikakoodia tullu takas sen koommin ku sen nollasin, mut noi ongelmat vag-comin kanssa tuntuu jatkuvan... :P

                Comment


                • #9
                  No nyt on tilattu aika Laakkoselle ja seuraavan Jyväskylän reissun yhteydessä pitää yrittää sopia Motestille ohjelmointi. Saavat samalla vaihtaa Laakkosella kardaanin ja perän välisen stefan kun itsellä ei ole nosturipaikkaa (lue: laiskottaa!).

                  Comment


                  • #10
                    280 euroa oman virheen korjaamisesta? Sillälailla...

                    Comment


                      #11
                      Aika uskomatonta touhua, kuten tässäkin tapauksessa (viesti #15 alkaen). Ehdottomasti kannattaa vaatia myyjältä rahat takaisin tai tuo "parannus" ilmaiseksi. Lisäksi olisi vähintäänkin aiheellista korvata aiheutunut vaiva. Mars mars kuluttaja-asiamiehen puheille jossei muu auta, joku tolkku tuollaiseen pitäisi saada. "Lastutusrintamalla" tuntuu lähteneen turhan monella pelurilla mopo käsistä - aivan kuin normaali virhevastuu ja liiketoiminnan pelisäännöt olisivat täysin tuntemattomia.

                      Comment


                      • #12
                        Voisi miltei laittaa Königille asiasta viestiä, koska tuntuu foorumila hakemalla muillakin olleen vastaavaa ongelmaa. Samoin saksalaisilla laudoilla on tuosta paljonkin juttua.

                        mm. Tässä FFP:n ketjussa on asiaa puitu.

                        Comment

                        Working...
                        X