Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajonesto häikkää A8:ssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ajonesto häikkää A8:ssa

    kävin eilen mummolassa ja sirltä pois lähtiessä profiilin kulkine (Audi A8 "95 4.2) ei susotunut käymään sekuntia pitempään ja vilkuttaa immon valoa, kysymys kuuluu voiko avaimen siru hajota tosta vaan??
    Voinko tehdä jotain havaintoja vagcomilla vai kannattaako hinata suoraan audille/vw:lle?
    Mitenkäs onnistuu ns hätä käynnistys jos ainoo avain on kaput voi laittaa yv:nä
    Viimeksi muokannut jta; 22.2.2010, 11:40. Perustelu: lisätty autotiedot viestiin, koska profiilin kulkineilla tapana muuttua

    #2
    Eipä se siru sieltä avaimesta taida porsia, vaan lukupuola virtalukon luota. Vag-com voi jotain sanoa, mutta eipä tuo taida käynnistyä ennenkuin immo saa avaimesta kiinni.

    Comment


    • #3
      no voi pylly.
      Laitoin juuri uuden virtalukon pohjan ja ton kaukosäätösen keskus lukon, mietin että olisko tullu se luku puola jotennii huonosti kiinni siitä tosin on aikaa jo about 1kk ja tähän asti toiminu hyvin.
      Voiko vagcomilla varmistaa mikä on vikana ja jos niin miten ettei tarttis ns. turhaa korjaamo käyntiä, mitäs se measuring block siellä immossa tekee??

      Comment


        #4
        Vag-comin näyttämä lienee enemmän on tai off-tyylinen koskien ajoneston lukupuolan kyvystä lukea avainta. Itse kokeilisin kääntämällä avainta sytytysasentoon ja katsomalla että sammuko valo vai ei. Sen valon tulee sammu jo ennen startin kääntämistä. Jos valo sammuu niin tulille, kaasu pohjaan ja pois mummolasta savupilven saattamana.

        Toki vag-comilla voisi ehkä nähdä että saako edes yhteyttä siihen lukupuolaan vai ei, mutta en nyt suoralta kädeltä muista että onko tuollaista testiä keskuslukon ECU:ssa vai ei.

        Comment


        • #5
          joo niin siis se immo valo syttyy siihen kojetauluun ja vilkkuu eli ajonesto estää käynnistyksen.
          Mulla oli aiemmin sama vika mutta sen kanssa pärjäs kun laitto virrat pois ja avain ulos lukosta ja uudelleen yritys.
          Laitoin tossa sen apparin puolen rungon alla olevan virran jako blogin kondikseen ja se lopetti ton immo valon vilkuttamisen siitä on noin 1kk aikaa ja on lähteny hyvin sen jälkeen joka kerta mutta nyt ei ja ei auta enää virrat pois(päälle/pois kokeilu.
          No pitää viedä vw:lle toivottavasti ei oo menny tuo siru avaimesta kun on ainoo ja käsittääkseni sillon joutuu koko immo lådjun uusii a´2000e

          Comment


            #6
            Niin tai se lukupuola vain, joka nyt ei hirveästi maksa.

            Comment


            • #7
              Kyllä sen immon voi ohittaa.

              Comment


                #8
                Kannattaa käyttää mittariston takaa piuhat irti ja takas. On ollut monta tapausta, joissa tämänlainen vika on sillä poistunut.

                Comment


                • #9
                  Kiitoksia kaikille vinkeistä, sain käyntiin ja ajettua vw:lle vikaa on ainakin lukupuolassa ja ehkä myös avaimessa tehköön siellä. vika koodina tuli read coil... jotain ja key signal low.
                  Sain siis sen käyntiin kun ropasin lukupuolan piuhaa edes takas.

                  Comment


                  • #10
                    Täällä on ollut keskustelua muissakin malleissa samasta viasta, yleensä vika on siinä kaapelissa, ei avaimessa tai lukupuolassa. Useita kertoja myös huonossa juotoksessa kaapelin päissä. Vikakoodi on tällöinkin ylläolevan kaltainen.

                    Comment


                    • #11
                      Moi
                      Elikkä ajonesto alkoi kiukuttelemaan kun emäntä kävi kaupassa, kolmella eri avaimella kokeiltu - ei auttanut

                      Kun avainta kääntää virtalukossa alkaa ajonesto vilkkua - lähtee käyntiin sekunniksi tai kahdeksi
                      Millainen homma vaihtaa lukupuolan johto? Kun sehän taitaa olla mikä vikana, puolathan harvemmin rikkoutuu?

                      Ja lukupuolan piuhaa ei varmaan muualta saa kuin marmorilta?

                      Ja tarkotus olis kokeilla kaupan pihassa korjata ennenkuin ruvetaan hinailemaan.
                      Viimeksi muokannut Killeri; 26.4.2016, 13:03. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                      Comment


                        #12
                        Kontact spraylla ja liittimen rassauksella tuo voi korjaantua myös.

                        Comment


                        • #13
                          Oli ne ainakin hinnan keksinyt, n.63e.

                          Pian pitäis autoa mennä tutkimaan ja ensiksi koitan puhdistaa liittimet, jos ei muuten niin sitten piuhan hakuun
                          Viimeksi muokannut Killeri; 26.4.2016, 13:03. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                          Comment


                            #14
                            Onko vikakoodit luettu VCDS:llä. Muistan yhden D2:n joka löi ajoneston päälle joka kerta kun akku kyykkäsi. Poistamalla se vikakoodi lähti käyntiin, vaikka akku oli uusi.

                            Comment


                            • #15
                              Vikakoodit luettu, valitteli juurikin huonosta signaalista avaimeen, kokeiltu nollata - ei auttanut
                              Viimeksi muokannut Killeri; 26.4.2016, 14:04. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                              Comment


                                #16
                                Sit vaan liitintä rassaamaan. Contact cleaneria liittimiin ja hinkkaa muutaman kerran liitintä edestakas. Silleen olen saanut useamman korjattua. Useamman vuoden toiminut sen jälkeen.

                                Comment


                                • #17
                                  Johto vaihdettu, edelleen ajonesto blokkaa - apuja?
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 26.4.2016, 20:27. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    [COLOR="Silver"]Mitenkäs se hätäkäynnistys näissä meni, pitikö avainta pitää virtalukossa virrat päälle käännettynä joku 30min että se suostuu käynnistymään ilman ajoneston varmennusta?[/COLOR]

                                    edit. Ei taida ollakaan tuollaista mahdollisuutta, joihinkin IMMO2 autoihin voisi ilmeisesti mittariston kautta syöttää PIN-koodin käsin ja näin saisi ajoneston aina tilapäisesti ohitettua. Mutta, A8:ssa rosstechin sivujen mukaan olisi oma erillinen ajonestoboksinsa...
                                    Viimeksi muokannut Jultsu_; 26.4.2016, 20:40.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Aika loppui, kun lähden huomenna reissuun - auto hinurilla käyttöautolle saa ne tutkia siellä...
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 26.4.2016, 22:22. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                                      Comment


                                        #20
                                        Mulla potilaana -96 A8. Pari vuotta on tehnyt sitä että satunnaisesti kesken ajon on sytyttänyt ajoneston valon palamaan. Aina lähtenyt kuitenkin käyntiin hyvin niin ei jaksanut stressata asiasta. Viime talvena se kertaalleen teki sen että auto sammuili monesti kesken ajon mutta aina lähti käyntiin uudestaan kunnes lopulta antautui. Ajonesto jäi palamaan pysyvästi eikä sammunut ennenkuin otti avaimen pois. Käyntiinkään ei lähtenyt joten hinurilla kotia. Vikakoodeja oli niin paljon moottorista että ilmoitti too much error tms. Avasin ECU:n ja sen pinta oli hapettumaa täynnä. Puhdistus kynsiharjalla ja puhdistusaineella auttoi. Auto lähti käymään ja ajoneston valokin sammui ja toimi normaalisti eiliseen asti. Eilen taas sama juttu, ensin pätki ajossa, sitten sammuili monta kertaa mutta sain ajettua takasin kotia. Ajonesto jäi taas palamaan eikä sammu. Ecu irti ja sinistä hapettumaa löytyi liittimestä. Puhdistin ja nyt se valo toimii mutta lyö ajoneston päälle eli käy sen 1-2 sekuntia. Äkkiseltään diagnosoin tuon vian ECU:un eli varmaan kaipaisi uutta moottorinohjainta. Jotenkin en jaksa uskoa että lukupuola olisi hajonnut samalla kertaa. Kun nyt kuitenkin haluaisi päästä helpolla niin saako tuon ajoneston joku poistettua näistä ohjelmallisesti jos kokeilis ensin sitä ? Gizmon yhteystieto on hukassa, ei taida foorumilla surfailla..
                                        BOSCH MOTRONIC M3.8.2 4D0907551C 2.8 ACK moottori
                                        Jos tarvii hankkia uusi ECU niin pystyykö sen ajoneston opettamaan itse VCDS:llä vai vaatiiko merkkarilla käyntiä ?

                                        Comment


                                          #21
                                          Sanoisin että autossasi on ajonesto erillisellä purkilla eikä se ole ECU:ssa. Vai mitä amalin ?

                                          https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8...951-951040/#15

                                          Comment


                                            #22
                                            Hmm, olisko sen tuon kuvan mukaisesti konehuoneen puolella ? Jos niin on niin voiko sen ohittaa siten että valo kuitenkin syttyy ja sammuu normaalisti ?Erikoista vaan olisi jos se ajoneston vika tuli nyt samaan aikaan kun auto sammuili ja pätki.Jos nyt se olisi erillinen purkki niin tarviiko moottorin ohjaimelle sitten opettaa mitään jos vaihdan käytetyn tilalle ?

                                            Comment


                                              #23
                                              Kokeile ettei itse avaimessa ole vikaa, eli ajonestossa.
                                              Lukkopesän ympärillä on lukukehä ratin muovien alla ja niiden liitin hapettuu/avaimen patterit hiipuu, niin lakkaa lukemasta kunnolla. Avaimesta voi sirun laittaa kehään kiinni, niin ei ainakaan jatka se ongelmaa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Lukupuola indusoi avaimen ajoneston siruun jännitteen, se ei käytä pattereita.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hmm, olisko sen tuon kuvan mukaisesti konehuoneen puolella ? Jos niin on niin voiko sen ohittaa siten että valo kuitenkin syttyy ja sammuu normaalisti ?Erikoista vaan olisi jos se ajoneston vika tuli nyt samaan aikaan kun auto sammuili ja pätki.Jos nyt se olisi erillinen purkki niin tarviiko moottorin ohjaimelle sitten opettaa mitään jos vaihdan käytetyn tilalle ?
                                                  -95 mallissa oli mittariston alla, epäilen että tuossakin sama sijainti. Voi ohittaa mutta tarvitaan erillinen "ohitus" kortti. Ei tarvitse opettaa mitään, usein kuitenkaan vika ei ole ajonestoboksissa vaan siinä lukupuolalle menevässä kaapelissa (foorumilla paljon juttua tästä) puukottaa pistoliittimen pois ja juottaa piuhat suoraan lukupuolan liitin nastoihin. Johto katkeaa yleensä vedonpoiston kohdalta ja välillä yhdistää välillä ei.
                                                  Ajonesto ei vaikuta pätkimiseen, jos moottori kerran käynnistyy niin pysyy käynnissä koska avaimen siru luetaan vain yhden kerran kun virrat kääntää päälle.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joo, täytyy vielä ladata akku, kuitata vikakoodi pois ja kokeilla uudelleen. Jos edelleen tekee samaa niin tuon lukupuolan liittimen/kaapelin tarkistus ja korjaus. Tarviiko A8:ssa purkaa mittaristo pois jos tuon tekee vai riittääkö suojamuovien irroitus ? Jos ei auttanut niin uusi ECU, näkyy olevan alkaen 40e niin ei tuossa korkealta putoo vaikka kokeilee. Täytyy sit miettiä lisää jos noi ei auta. Kiitokset vinkeistä!

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Problem solved. Tilasin uuden Ecun mut ei auttanut. Sen jälkeen Ebaystä Immo emulator joka on pieni piirilevy kolmella johdolla. Vanhasta ajonestoboxista pari piuhaa katkastava ja tuo palikka siihen väliin. Tadaa, taas rokkaa :-) Ei se ollu sit vielä tämäkään vika joka vie auton paaliin. Ajonesto tuli pakolliseksi -98 joten tuossa ei tule ongemia edes katsastuksen kanssa.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X