Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakkanen ja pissapojan pumppu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Pakkanen ja pissapojan pumppu

Kokeilin 'vahingossa' putsata tuulilasia arvaten ettei sille tule vettä, mutta kun ei pumppukaan pyörähtänyt. Katsoin vikakoodit ja sieltä paljastui seuraavaa:

00156 - Control Circuit for Windshield Washer Pump
    007 - Short to Ground
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01110111
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 185
    Mileage: 78352 km
    Time Indication: 0
    Date: 2010.02.18
    Time: 15:37:00

Onkohan pumppu nyt mennyt rikki, vai olisiko todennäköisempi syy nämä julmetut pakkaset, eli kaikki neste olisi hyytynyt ja pumppu ei pääse pyörimään? Itse olen viimeksi mainitun kannalla, mitäs mieltä olisi muut?

Vastaava juttu vanhuksessa, ei vettä ikkunalle.. Mutta kun kelit vähän lämpeni niin taas vesi virtasi, olivat siis varmaankin systeemit jäässä. Tosin en edes ehtinyt vikakoodeja kattoa aiheesta, tuskin toi olisi niitä osannut ilmaistakaan.

Comment

Melkein veikkaisin, että pumppu on vaan ollut jäässä. Tämän takia vikakoodikin, kun ei ole lähtenyt pyörimään.

Onhan noita ns. "vahinkoja" käyny itsellekkin, mutten ole kyllä koskaan saanut mistään laitteesta pumppua rikki.

Comment

Yhden pumpun hölmöyksissäni kerran halkaisin, kun kaadoin pakkasella ensin vettä säiliöön ja sitten vasta Lasolia. Niin sitä vaan ihminen oppii uusia asioita.

Comment

Kyllä oli vaan niin umpijäässä ettei pumppu pyörinyt. Auto oli päivän lämpöisessä ja jo toimi pumppu.

Comment

löytysköhän täältä tietoa että mikä pissapojan pumppu passais. a4 b5 vm-95 (1.8t)???

Comment

Ilmeisesti tuossa toisessa ketjussa kyselit, ja taisi kyseessä olla se kolme pinninen ja pyöreä? Sama on myös 100:ssa ja AD varaosatiskiltä itse löysi. Itseasiassa itse otin silloin kaksi erilaista, kun en tiennyt kumpi oikea ja palautin toisen vaihdon jälkeen. Kyllä ne siellä tiskillä osaa auttaa ja hintaa tarvikepumpulla ei ole paljoa.

Comment

joo kaks tai kolme pinninen ja pyöreätä tästä kait pitää lähtä hakemaan

Comment

Working...
                X