Räpläsin tuossa uuden EasyStart -setin paikalleen (kake ja se ohjausyksikkö). Avasin nuo vanhat vehkeet. Tietääkö joku, mikä se on se porsiva piiri noissa, voisi kokeilla vaihtaa ne kolvin kanssa ja testata että saisiko taas toimivaksi (kyseessä urheilusuoritus, ei pakollinen korjaus =)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Eberspächer EasyStart R+ viat
Collapse
X
-
Tutkittu on, ensimmäisissä kapuloissa oli vikaa vaan sen jälkeen ovat toimineet hyvin. Vika on autossa olevassa vastaanottimessa (on kuuro), se selviää kun menee kapulan kello-menusta molemmilla napeilla yhtäaikaa P2-menuun. Siellä näkyy karkeat signaalilukemat sekä lähettimelle että vastaanottimelle. päättelemällä selviää kumpi on kumpi. Täälläkin yksi vaikkukorva hyllyssä vaan kun ei ole selvinnyt "se lutikka" eli tod.näk. vastaanottimen etupää tai PIN-diodi tjsp ...
Comment
-
Mulla oli ainakin se kapula viallinen, tuosta auton palikasta ei ole tietoa. Kokeilin sillai, että laitoin uudet palikat ja paritin tuon vanhan kapulan tuohon uuteen auton palikkaan. Uudella kapulalla toimii vaikka kuin kaukaa, mutta vanha kapula toimii edelleen hyvä jos metrin päästä.
Comment
-
Easystart r + käyttöönotto
Uusi kamina (D4ws) olisi asennettuna ohjeiden mukaisesti, mutta kaukosäätimen ja vastaanottimen välille ei muodostu yhteyttä. Kapula lähettää, mutta herjaa "conP" hetken päästä.
Käytin kaikki liittimet auki ja otin antennin näkösälle b-pilarista ja pidin kaukosäädintä melkeinpä antennissa kiinni ja sama vastaus. Muita easystartilla varustettuja autoja ei ollut lähimaillakaan sekoittamassa radiovirtaa.
Kerran sain "Add" viestin, mutta kellonajan asettamiseen asti en päässyt. Kerran on myös herjannut "cobA" viestiä.
Manuskaa on silmäilty ja "cobA" ja "conP" ovat yhteysvikoja. Olisiko tuo oppimistila voinut keskeytyä ja lukkiutua jotenkin? Myöskään nappikatkaisijaa painettaessa yli 5 sekunttia ei tapahdu mitään vilkkumista ledissä.
Kapulassa oli patterin alla 32/11, joten aika tuore tapaus on ja lienevät jo vähemmän vikaisia kuin edeltäjänsä. Löytyykö antennin mittaamiseen jotain ohjearvoja?
Nyt ois vinkit tervetulleita ennen pakkasia..Kiitos
Comment
-
Nallit
Sulakkeet olen käyttänyt irti muutamaan kertaan ja ei vaikutusta. Eikös siinä muutaman sekunnin irtiolo riitä?
Muistelisin, että tais ekalla kertaa asennuksen jälkeen vilauttaa "Add" niinkuin ilmeisesti pitääkin, mutta nyt en ole saanut sitä millään näkyville vaikka sulakkeet ja patteri ovat olleet irti. Niinpä olettaisin, että kaikki kytkennät ovat oikein.
Eli voiko tuo nyt jotenkin olla niin lukossa, ettei nollaannu sulakkeiden irroittamisellakaan?
Comment
-
Sulakkeet olen käyttänyt irti muutamaan kertaan ja ei vaikutusta. Eikös siinä muutaman sekunnin irtiolo riitä?
Sulake paikalleen, viisi sekuntia jännitteen kytkemisen jälkeen toimintopainikkeen valo alkaa vilkkumaan,
jolloin lähetin opetusmoodissa.
Sen jälkeen paina kaukosäätimen aktivointipainiketta, hetken päästä näyttöön tulee Add ja paina OK .
Aseta kello ja pikakäytön käyttöaika. PDF:stä sivu 8-9
Aktivointiin aikaa 30 sekuntia, muuten täytyy aloittaa uudelleen !
Näin ainakin itsellä toimi, kun kyseisen laitteen 2-vikkkoa sitten asensin.Attached Files
Comment
-
Diagnoosi
Kiitos ohjeista! Antennipuoli on kunnossa ja kaukosäätimen opetus kävi helposti, nyt lämpiää.
Probleema on enää diagnoosipuoli, eli en pääse järjestelmän perusarvovalikkoihin tai vikamuistin lukuun.
Lämmitin on Hydronic D4ws ja ohjaus easystart r+:llä.
Se sinivalkoinen piuha mikä on vastaanottimelle menevässä johtosarjassa on B1 liittimessä vitospaikalla eli menee siis vastaanottimen 10 pinniin.
Onko diagnoosipiuha kuitenkin yleensä sulakerasian lähistölle jäävä sinivalkoinen missä on valmiina liitin ja muovisuojus?, vai mikähän mättää?
Comment
-
Diagnoosipiuhan tulee olla kytkettynä vastaanottimeen jotta toimii. Ja lämmittimen pitää olla ollut käynnissä jonkin aikaa jotta saa kerättyä diagnostiikkatiedot. Jos on ajastinkello ja kaukosäädin, pitää sinivalkoisen olla kytkettynä kaukosäätimen vastaanottimeen. Ei jostain syystä toimi jos on kytketty ajastinkelloon ja vastaanottimeen.
Ite jouduin painimaan diagnostiikkaongelman kanssa kun eberi asennettiin. Mulla on molemmat, ajastinkello Easystart T ja R+ kaukosäädin. sinivalkoista piuhaa kokeiltiin molempiin vastaanottimeen ja ajastinkelloon, ei vaikutusta. No, lopulta vian aiheuttajaksi paljastui viallinen ajastinkello. Sen jälkeen on toiminut
Comment
-
Eberspächer ei lähtenyt kaukolla käymään, lykkäs hitonmoiset käryt ja naftan hajun. Laite on kuukausi sitten asennettu, ja pelannut moitteettomasti. Akku on melko uusi ja varmasti täynnä virtaa (ladattu laturilla), polttoainetta tankki pullollaan. pakkasta -15. Manuaalisesti sisänapista lähti hienosti, ja muutama tunti myöhemmin myös hienosti kaukosta. Toki takuuta jäljellä, mutta mutta!
Comment
-
Lue Esa vikakoodit eberistä. easystart r+ jos on kaukosäädin. Laita lämmitin päälle ja hetken päästä painat ylänappeja yhtäaikaa, sitten selaat vikakoodit. Antaa koodia F ja jotain numeroa. Tuolta löytyy esim. koodien selvitys http://www.kotikone.fi/juha.ritala/e...w_manuaali.pdf
Comment
-
Lue Esa vikakoodit eberistä. easystart r+ jos on kaukosäädin. Laita lämmitin päälle ja hetken päästä painat ylänappeja yhtäaikaa, sitten selaat vikakoodit. Antaa koodia F ja jotain numeroa.
Comment
-
Ahaa. Kaverillani oli kyllä samanlaista oiretta, ettei lukenut koodeja ja muutenkin reistasi kaukosäätimessä esim. valot vilkku ja paloi uudellakin patterilla himmeesti ja kantomatka oli hyvin lyhyt. Mutta ohjelmointiin minun kake siihen, niin silloin luki vikakooditkin. Todettiin että kaverini kake oli rikki. Uuden sai takuuseen ja rupesi lukemaan koodejakin.. Ota yhteyttä mistä ostit ja takuuseen uusi. Voi olla ettei sen takia lähde lämmitinkään kunnolla päälle.
Comment
-
No aika samalta alkaa kuulostamaan, täytyypi asiasta tiedustella, muutenki asiaa kyseiselle pajalle perjantaina, jotain hämärää ohjaustehostimessa.
Edit : Nyt viikon ollu uus kaukosäädin, ja hienosti toimii, vikakooditkin pystyy nyt lukemaan.
Comment
-
Lainaan ketjua kun menee aika lähelle.
Ja tervehdys foorumille. Tuoreen audin omistajan eka viesti. Hienoja autoja näin muutaman bemarin ja alfan jälkeen.
Eli autona on A5 2008 3.0 TDI tehdas eberillä (lienee hydronic 2).
Huumorilaite kun ei vähänkään viileämmällä suostu lähteään käyntiin ja nyt tuntuu että ei lähde käyntiin vaikka mitä tekisi. Tänään taas hörähti kyllä hieman ja puski vähän savua, mutta sammui sitten eikä lähde käyntiin.
Vikakoodiksi eber itse antaa:
01314
00381
01314
00447
Eli herjaa moottorin ohjainlaitetta, tietoväylää ja toimintarajoitusta ylijännitteen vuoksi. Jännästi eber näyttää 15.7 V jännitettä vaikka auto näyttää 11.9 V jännitettä.
Sitten moottori ja ilmastointiyksikkö herjaavat lisälämmittimen ohjainlaitteesta.
1) Löysin vain yhden 5A sulakkeen eberille takakontista. Missähän muut ovat?
2) Onko kellekkään yhtään tuttu juttu? Vähän kun selailin foorumia niin ohjainkortti/yksikkö voisi ehkä olla syypää.
Comment
Comment