Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

HAL- anturi vika? /Audi A6 vm1995

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • HAL- anturi vika? /Audi A6 vm1995

    Vahvasti epäillään Hal-anturivikaa kun kylmänä lähtee käyntiin ja lämpimänä katkasee sähköt tulpille.Ei ole kesken ajon sammunut/oireillut ainakaan vielä. Tuollaset vikakoodit löyty:

    Address 01: Engine Labels: 4A0-907-473.lbl
    Part No: 4A0 907 473 D
    Component: 2,6l V6 MPFI AT D03
    Coding: 00008
    Shop #: WSC 23151
    2 Faults Found:
    00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
    03-10 - No Signal - Intermittent
    00514 - Ignition Point Sensor (G4)
    03-10 - No Signal - Intermittent
    Readiness: N/A
    -----------------------------------------------------------------------

    Mikä tuo 00514 - Ignition Point Sensor (G4) oikein on ja viittaako autoni oireet myös sen olevan rikki? Pitääkö HAL-anturia vaihtaessa irrotella akunkenkiä tai muuta kikkailua jotta uuden osan saa toimimaan?
    Pienistäkin tiedonmurusista kiitokset!!

  • #2
    2,8:ssa ei kone sammu vaikka toinen noista antureista olisi pois toiminnasta , mutta yhdessä voivat sammuttaa. Kone ei käynnisty, jos G4:stä ei tule signaalia tai esim. engine speed (G28) signaali puuttuu. Hallin voi vaihtaa akunkenkää irrottamatta.

    Comment


    • #3
      Tuossa joku aika sitten tein tieteellisen testin antureita tutkiessa ja nyppäsin nokka-akselilla olevan anturin johdon irti. Tulos oli, että ei lähtenyt käyntiin. Koneena tuo abc.

      Comment


        #4
        1.8T;ssä sama homma. Jos nokka-akselin anturi ei aina anna signaalia saa koittaa monta kertaa lyhyillä starteilla ennen kuin lähtee. Käyntiin lähtemisen jälkeen ei ole merkitystä tuolla G40:sellä. Tai auto ei ainakaan pysähdy sen rikkimenoon.

        Tuo G40 on sellainen joka menee aika monesta autosta, muun merkkisistäkin. Sen verran mitä tätä foorumia on tullut luettua niin "HALL" tarkoittaa yleisestä kampuran asentotunnistinta (G28).

        Comment


        • #5
          Onko tämä G4(kampiakselilla oleva anturi?) vain käynnistymistä varten myös? Vai minkä mukaan ecu osaa syöttää bensaa ja kipinää?
          Viimeksi muokannut mahonen; 5.2.2010, 23:59.

          Comment


            #6
            Sikäli mitä minä olen ymmärtänyt niin G40 on nimenomaan sitä varten että varmistetaan ettei jakohihna ole hypännyt seisomisen (huollon?) aikana tjms. Mun ex. oli BEX-kone, jossa on siis käynnistyksessä säätyvä imunokka, ehkä se tarkkailee sitäkin, en tiedä.

            G4 on minulle tuntematon.

            Comment


            • #7
              Mistähän tuo HAL-anturi kannattaisi ostaa kun Oulussa merkkiliike vaatii siitä 170e? Netin kautta en osaa tilailla mitään, olen vähän vanhanaikainen.

              Samainen merkkiliike ei tiennyt sanoa mitään koko osasta G4,eivät oisi siis osanneet myydä tuolla koodilla mitään osaa.

              Kävipä taas tänään siten että kun autoa käytettiin jokunen minuutti paikallaan ja puoli tuntia pidin sammuksissa niin eipäs lähde käyntíin. Keksin sitten nakata lunta vähän kerrallaan siihen hal-anturin seutuville jäähdyttääkseni sitä osaa niin jo lähti käyntiin. Vika ei siis minun tapauksessani lie siis tuossa G4:ssä vaan hal-anturissa???

              Onko hal-anturin vaihto ammattimiesten hommia?Ainakin se on aika kinkkisessä paikassa. Mitähän siitä pitää purkaa edestä pois?

              Pitääkö Hal-anturin sisäpinnalla olevien osien tarkastikin osua tiettyyn kohtaan ts. onko sen kohdistaminen tarkkaa ettei säry anturia vasten olevat osat. Mitä osia siellä muuten on vastassa? Jonkinlainen lukupää, vai olenko aivan väärässä?Kiitoksia taas kovasti kaikesta tiedosta. t. Aloittaja

              Comment


              • #8
                Eli hallin numero on 078905161C . Tuossa yksi kuva (älä välitä virranjakajasta)
                http://193.178.147.233/ru/?action=ca...cod=078905161C
                12V Orgista näkyy vähän paremmin nuo anturit:
                http://www.12v.org/engine/index.php?...n=cl&view=rear
                Meidän yrityssektorista löytyy firmoja, joista voi tilata osia. Sähköpostilla esim. Teppo Kalskeelta, hänen hinnastonsa http://acf.demoefekti.net/ .
                Monelle voi soittaakin , vaikka Slamit.

                Comment


                • #9
                  Onko niin että jos Hal-anturi pimenee ajon aikana , niin moottori saa korvaavan sytytyssignaalin jostain muualta ja menee ns. "varaohjelmalle", eikä näin ollen sammuta autoa kesken ajon?

                  Kyseessä siis Audi A6 vm- 1995, bensiinimoottorilla.

                  Comment


                  • #10
                    2,8:ssa siirtyy sytytys myöhäisemmäksi , teho laskee ja kulutus nousee, tällöin käytetään G4:n tietoa korvaavana . Yritin vähän katsella 2,6:sta , siinä ei ilmeisesti kone lähde käyntiin, jos Hall-anturilta ei tule signaalia , mutta sammuuko ajossa, se jäi epäselväksi.

                    Comment


                    • #11
                      2.6 ei sammu ajosta HALLin porsiessa, eikä juuri tunnu vaikuttavan muutenkaan.
                      Käyttäytynee kuitenkin samalla tavalla kuin 2.8, samalla ohjauspurkillahan nämä kai ainakin osittain ovat?
                      Käyntiin ei lähde ilman Hall-anturia.

                      Comment


                      • #12
                        Hal-anturin vaihto korjasi käynnistysongelman.Nyt lähtee taas lämpimänäkin käyntiin. Kiitokset kaikille jotka vastailitte kysymyksiini.

                        Comment


                        • #13
                          Lainaan ketjua kun samaa vikaa pukkaa. Eli pari kertaa ollut tiukassa käynnistyminen ja vikakoodit näytti hall anturi vikaa. Mistähän tuo halli kannattas hommata? vai marmorilta vuan.

                          Comment


                          • #14
                            Motonet.

                            Comment

                            Working...
                            X