Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 vakionopeussäädin ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 vakionopeussäädin ei toimi

    Otsikko kertoo ongelman, ohjain boxille tulee jännite, myös "napin"
    jännite näkyy mitattaessa, ohjaimessa juotokset iskussa, mitäs sitten??.
    Pitäis olla alkuperäis "verme" ??.

    #2
    Sähkö- vai vaijerikaasu? Toimivatko kytkin- ja jarrupolkimen anturit oikein?

    Comment


    • #3
      Vaijeri, kyllä anturit toimivat. Pitäiskö kojelautaan syttyä merkkivalo, kun on vakkari päällä ?.
      Ohjekirja kun on saksankielinen :)
      Viimeksi muokannut kamu; 3.2.2010, 11:16.

      Comment


      • #4
        Ei ole merkkivaloa.

        Comment


        • #5
          Vikakoodit luettu?

          Comment


          • #6
            Vaijerikaasullisesta ei saa vakkarista vikakoodeja.

            Comment


            • #7
              On luettu, eikä ollut mitään.
              Lisää tutkittu, taitaa olla alipainepumppu kypsä, koska syötin jännitettä ohi boxin, eikä tapahtunut
              mitään, vaihdoin myös boxin konkat/ trankun/ regun, ei kellään olisi ehjää pumppua ylimääräsenä ??.
              Ostetaan vaikka uus "marmoritiskiltä", mut tarvis saada varmuus asiasta..., pikku asia, mut menee
              hermot, niin ja jos en oo maininnut, eka audi mulla, ennen mentiin "bemarilla"...


              Homma selvis, juotin kaikki ohjainboxin juotokset pariin kertaan uusiks ja nyt pelaa.
              Viimeksi muokannut kamu; 9.2.2010, 16:41.

              Comment


              • #8
                Lainataan topikkia.

                Eli tuli ebaysta tilattua vakkari setti sähkökaasulliseen a4 b5 -00 awt laitteeseen käytetty osahan sieltä tuli. Asentelussa ei sinänsä ongelmia.

                Ongelmana nyt tuo liukukytkin. Eli vakkari menee päälle (joskus) nopeuden vähentäminen onnistuu. kytkin ja jarru anturit toimii, mutta nopeutta lisättäessä liukukytkimestä viiksen päähän päin, vakkari putoaa pois päältä.

                Olin varma että käytetty viiksi on rikki, mutta muillakin oli tätä samaa ongelmaa kun etsein. En vain mitään ratkaisua löytänyt. Onko joku saanut omansa toimimaan?? Kytkentävirhe? Häiriö? Rikkinäinen viiksi?

                Kiitoksia

                Comment


                • #9
                  Nuo kytkimien signaalit pystyy testaamaan VCDS:lla. Ellei mene tieto ECUlle asti niin yleismittarilla kokeilemaan viiksen liittimestä.

                  Comment


                  • #10
                    Vika löydetty VCDS:llä. Signaalit päin honkia, eli siis viiksi viallinen. Kannatti taas säästää ja ostaa halvalla :)

                    Ja tuolta ne ohjeet signaalien testaamiseen
                    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...asuring_Values

                    Kun nopeutta lisätään putoaa 0011->0000 ja cruise tippuu pois päältä.

                    Comment


                    • #11
                      Sen viiksen saa kyllä purettua ja mahdollisesti elvytettyä kosketinpinnat.

                      Comment


                      • #12
                        Ei saisi nuolaista ennen kuin tipahtaa. Uusi viiksi tilattu ja asennettu, nyt ei toimi enää lainkaan. Kerran meni päälle, nopeutta lisättäessä tippui pois ja sen jälkeen dead.

                        Mikä ihme tuossa voi olla? ECU nyt tuskin on rikki, viiksessä ei todennäköisesti nyt toista kertaa vikaa ole.. (mittaan ne vielä huomenna)

                        Viiksen plussa on kytketty X75 liittimeen jossa on jatkuva plussa virtalukon takaa. Kaikki loput neljä johtoa pitäisi olla liittimessä paikallaan eikä siinä montaa väärää vaihtoehtoa edes ole.

                        Saattaisiko olla ohjelmoinnissa jotain hämminkiä??

                        Arvauksia tulemaan vaan.

                        Comment


                        • #13
                          Jatketaan yksinpuhelua. Oli ilmeisesti molemmat viikset rikki. Toisen avasin ja poistin hapettumat niiin vola. Vakkari toimii vihdoin.

                          Harmi vai, että airbag valo syttyi ja jää palamaan vikokoodien nollauksien jälkeenkin.
                          Antaa tuota 00588 koodia:
                          00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Resistance too Low
                          Liittimet käyty läpi kahteen kertaan..

                          Tarvisi varmaan sillä reset toolilla kokeilla jos joltakin porin suunnalta löytyy?

                          Olenko nyt helv*tti onnistunut hajottamaan sen mustan rinkulan ratin takaa jotenkin..

                          Comment


                          • #14
                            Laita contact sprayta liittimiin.

                            Reset toolia tarvitaan vain muistivikaan ja tuo ei ole se.

                            Comment


                            • #15
                              Laitoin ensin elektroniikka puhdistus sprayta, ei vaikutusta. Moponetist pullo voitelevaa contact touhua ja kas.
                              Semmosta vikaa ei vielä ole tullut vastaan mitä tämä foorumi ei olisi korjannut.

                              Kiitoksia vain.

                              Comment


                              • #16
                                suunnittelin omaan b5 audiin vakkarin asennusta, käykö kaikki vai pitääkö olla jostain tietystä mallista
                                moottorina siis 1.8t sähkösellä kaasulla.
                                riittääkö että laittaa vain viiksen ja ohjelmoi ?

                                Comment


                                • #17
                                  S3 8L kyseessä, mutta periaatteet varmaankin samat. Pitäisikö auton ollessa paikallaan virta päällä ja viiksen ollessa on-asennossa kaksi viimeistä bittiä olla 1 (0011)? Nyt vain viimeinen bitti on 1. Asensin cruisen jälkiasenteisena, mutta ei lähtenyt toimimaan. Kaikki kytkimet kyllä toimivat (ts. bitit vaihtuvat oikein): kytkin, jarrupoljin ja jarruvalo, +/res, -/set, on/off. Cruise on aktivoitu VCDS:llä ja tein vielä "throttle body alignmentin".

                                  Voisiko vika olla 12V kytkennässä? Heittää heti koodin 17977 Implausable Signal Cruise Control, kun painaa +/res vähintään 0.5s pohjassa.

                                  Näillä ilmoilla ei viitti lähteä parkkikselle säätämään ilman sotasuunnitelmaa :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joissakin mallissa A3/S3/TT pitää vetää ylimääränen piuha ECUlle asti. Eli kytkentä on erilainen B5:seen verrattuna.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Viiksen mukana tuli kyllä kytkentäohjeet mukana, jossa oli selkeästi mainittu eri moottorikoodit. 4 johtoa meni ECUlle ja yksi 12V.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Katso, että kaikki pinnit on lukittuneet kunnolla liittimeen, jos haitta on huonosti, niin pinni pakenee liittimessä kun laitat kiinni.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Noissa bensa A3/S3 8L malleissa ei ole valmiiksi johdotusta cruiselle jalkatilan "liitinboksilta" konehuoneen puolelle ja viiksen mukana tuli vain yksi johtosarja joka kytketään viikseen. Jatkoin siis johtoja ja vedin johdot suoraan eculle.

                                          12V johdon kytkin sulakkeeseen 5, johdon päässä oli liitin jonka vain suoraan painoin sinne sulakkeen takana olevaan vapaaseen reikään. Mittasin kyllä että tuli virtaa, mutta nyt epäilen että kontakti saattaa kuitenkin olla huono. Otin testiksi sulakkeen irti (ilmastointi pimeni, joten sulake ok), ja edelleen VCDS näyttää kaikkien cruiseen liittyvien kytkimien toimivan oikein. Eli sen perusteella 12V ei tunnu tekevän mitään.

                                          Siksi yritänkin selvittää, että pitäisikö tuon 12V kytkeminen muuttaa VCDS:llä katsottaessa toiseksi viimeinen bitti ykköseksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onko uusi vai käytetty viiksi?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Uusi viiksi on kyseessä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                johdon päässä oli liitin jonka vain suoraan painoin sinne sulakkeen takana olevaan vapaaseen reikään.
                                                Paikallaan olevissa sulakkeissa ei ole vapaata reikää. Eli olet laittaut sen käyttämättömään sulakepaikkaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                  Paikallaan olevissa sulakkeissa ei ole vapaata reikää. Eli olet laittaut sen käyttämättömään sulakepaikkaan.
                                                  Toivottavasti asia on näin ja ongelma näinkin yksinkertainen. Kiitoksia avusta, tarkistan tuon heti ensimmäiseksi! Hieman vain hämmästyttää, että miten sain asennushetkellä siitä johdon juuresta mitattua jännitteen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Pari päivää sitten sain vihdoin aikaiseksi tutkittua asiaa ja sainkin cruisen toimimaan. Kaikissa johdoissa ei ollut kontaktia ecun päässä, käyttämäni johdot olivat hieman liian paksuja ecun liittimen "ryöstöhampaisiin". Korjasin tilanteen ja nyt viimeiset bitit ovat 0011 ja kaikki toimii kuten pitää.

                                                    Olin kytkenyt sen 12V syötön sulakkeen 5 taakse siihen toiseen päähän, johon tulee 12V riippumatta onko sulake kiinni vai ei. Jos syötön ottaa pois, vcds ei reagoi viiksen nappeihin laisinkaan.

                                                    Eli jos joku painii saman asian kanssa, niin vaikka vcds näyttää nappien toimivan ok, voi ecun kytkennöissä olla häikkää.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Asensin -00 malliseen A6:seen uuden tehdas vakkarin, koska autossa ei sellaista ollut. Johdotukset tein mukana tulleen ohjeen ja johtosarjan mukaisesti eri liittimille (ohjeessa oli tosin perusvolkkarin kuvat) jotka löytyivät ohjeen mukaisesti. Vaan ei kuulemma toimi.
                                                      Minulla ei ole mitään kunnon diagnoosiohjelmaa, auton omistajalla on jonkinlainen käsikapula VAG autoihin mutta sillä ei paljoa tee. Eräs jonkinlaisen ohjelman omistaja kävi tekemässä vakkarin koodauksen järjestelmään, mutta hän ei kerkeä enempää ihmettelemään

                                                      En vain tiedä testattiinko napin signaalit, luultavasti ei.

                                                      Elikkä saisiko mistään ilmaissoftaa jolla pääsisin PC:llä tutkimaan asiaa? Tämä kun on toistaiseksi ensimmäinen VAG tuote niin en viitsisi ostaa kallista ohjelmistoa. Varsinaisesti kun korjaan lähes yksinomaan italialaisia ja amerikkalaisia autoja, mutta tutulle olen suostunut tätä Audia laittelemaan.

                                                      Tai tuleeko mieleen jotain sudenkuoppaa, mistä tietäisin oliko ohjeet ja johdot oikeat tähän malliin? En usko että tein kytkentävikaa. Voin selvitellä tarkempia tietoja autosta jos siitä on apua, kyseessä siis -00 A6 2,8 bensa quattro farmari.

                                                      Tai onko Hämeenlinnan seudulla jotain harrastajaa joka pystyisi tutkimaan tietokoneellaan asiaa? Ilmeisesti Laakkoselle tätä ei ihan ekana viedä, sen verran muutenkin palanut rahaa autoon. Joka tällä hetkellä kyllä muuten toimii.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ahvenistolla on lauantaina varmaan monella laitteet mukana, minulla ainakin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hyvä tietää, informoin omistajaa. Saattaa päästä paikalle nykimään väkeä hihasta.
                                                          Luin vielä kerran ohjeet, eikä siellä sanottu sulakkeen lisäämisestä mitään. Eipä tuossa yhtään johtoa suoraan sulakerasialle mennytkään, että ehkä tämä ottaa virtansa jo olemassa olevasta syötöstä. Sulakerasian kannesta ei löytynyt (saksankielisistä) selosteista vakionopeudensäädintä.

                                                          Tuli vaan mieleen, jos puuttuu vaan virta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Pitäs mennä johto sulakerasialle, muuten ei toimi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X