Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ratti narisee

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• ratti narisee

<- kulkineessa on alkanut ratti narisemaan käännettäessä, ääni ei aina kuulu mutta useimmiten, käytin ratin irti ja suihkasin vd40 voiteluainetta ratin ja ohjauspylvään liitoskohtaan ja viiksien sivuilta kans mut eipä auta.
    ei tuota kauaa viitti kuunnella.
    kellään muulla ollut vastaavaa?
    voisiko kuulua steering sensorista(g85)

Tuskin se narina sieltä tulee. Lukases tää.

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82678

Comment

tehostimen öljyt vaihdettu viime kesänä ja viimeksi joulun aikaan, originellit.
      pitää kokeilla rasvata ristikko, raidetangot ja kaikki liikkuva ;)

Comment

Jos käytit nimenomaan WD40:stä niin ei ihme ettei narinat kadonnut, käytä mielummin spray vaseliiniä tms. WD:t crc tms monitoimiöljyt ovat yhtä tyhjän kanssa jos haluaa pidempi aikasta voitelua, haihtuvat melko nopeesti.

Comment

ei se auttanu edes lyhyt aikasesti.
          wyrthin tuotteita löytyy hyllystä, laitetaan niitä seuraavaksi.
          ei viitti sähkölaitteisiin suihkia mitä vaan-> steering sensor ym.

Comment

tais narina hävitä ainakin toistaiseksi, rasvattiin raidetangon sisäpää, liekkö siitä narisi, vaati vaan useamman sadan kilometrin ajon.

Comment

Omasta oon rasvannu kans sisäpäät eikä se narina heti hävinny. Muistaakseni jonku 50 km piti ajella ja siitä asti on narina pysyny pois, eli nelisen vuotta.

Comment

Itse olen pähkäillyt kans tämän ongelman kanssa ja narina tulee ihan selvästi jostain töötin/airbagin liukurenkaan lähettyviltä ja olen ruiskinu rasvaa vähän joka puolelle, mutta ei auta niin ei auta. Ratinkin käytin irti ja yritin tutkia, että mikä siellä voisi olla, mutta en vain löytänyt/keksinyt enää mihin sitä rasvaa voisi enää ruiskia. Mistään raidetangosta tuo ei voi tulla, kun sen kuulee ihan selvästi, että tulee juuri ratin kohdalta, kun laittaa korvan ihan ratin viereen samalla kun kääntelee. Muilla vastaavia narina onkkelmia?

Comment

Mulla kuuluu ratin luota parikin erilaista ylimääräistä ääntä.

Toinen on ikäänkuin sirinä, joka kuului talvella, kun kylmä auto lämpesi ajossa kunnolla. Kuuluu ärsyttävästi tyhjäkäynnillä mutta heti kun kierroksia nostaa loppuu sirinä.

Toinen on on enemmän räminä, joka kuuluu kun auto resonoi esim isolla vaihteella mutkaan ajettaessa. Vaikea tutkia kun pitäisi ajaa ja tutkia samalla. Epäilisin kyllä mittariston ympärys muoveja tässä kohtaa...

Comment

Mulla rämisi joskus b6:ssa se kojelaudan alusmuovi kuskin jalkojen yläpuolella, siellä polkimien luona on sellainen lipare joka normaaliasennossaan on pystysuorassa ja tukee alusmuovia, ja se oli syystä x pyörähtänyt vaakaan ja muovi pääsi rämisemään. Ääni kuulosti juuri kuuluvan jostain mittariston takaa ja hetken aikaa sitä metsästin ennen kuin tuon hoksasin :)

Comment

Kyllä hatuttaa ainakin näissä vanhemmissa pirsseissä nuo erilaiset natinat, kitinät ja räminät, siis kabiinin puolelta.

Yks mikä otti pattiin oli kauhee reso, joka sitten paikallistui kuskinpuolen kaiuttimen suojan liikkumiseksi.

Ne varmaaan nämä muoviosat pikkuhiljaa luovuttaaa ne "joustavat rasvansa" poies ja natinat ja kitinät alkaa.

Silikoonia ensiavus ja muttereitten ja ruuvien kiristely, ja jos ei auta, niin uus auto, siis ihan uus;)

Mutta vanhalla mennään.

Comment

Vanhan katiskan kanssa ei lämiskä narise eikä kitise lainkaan niin häiritsevästi niin kun uuden kanssa ;)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Maxpres Näytä viesti
                          Itse olen pähkäillyt kans tämän ongelman kanssa ja narina tulee ihan selvästi jostain töötin/airbagin liukurenkaan lähettyviltä ja olen ruiskinu rasvaa vähän joka puolelle, mutta ei auta niin ei auta. Ratinkin käytin irti ja yritin tutkia, että mikä siellä voisi olla, mutta en vain löytänyt/keksinyt enää mihin sitä rasvaa voisi enää ruiskia. Mistään raidetangosta tuo ei voi tulla, kun sen kuulee ihan selvästi, että tulee juuri ratin kohdalta, kun laittaa korvan ihan ratin viereen samalla kun kääntelee. Muilla vastaavia narina onkkelmia?
                          niin se minustakin(ja kaverista) kuului ratin seutuvilta, mutta loppu kun rasvattiin kuskin puolen raidetangon sisäpää, vaati vain jokusen sata kilometriä ajoa.

Comment

Working...
                          X