Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2002sen jännitemittari valehtelee ylöspäin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 2002sen jännitemittari valehtelee ylöspäin?

    A6sen jännitemittari valehtelee.......näyttää liian korkeaa jännitettä.

    12V akkujännitteellä auton jännitemittari näyttää ~13,8V &
    Tyhjäkäynniillä: , Yleismittarilla akun navoilta mitattuna ~ 14,2-14,4 V

    Eli näytön virhe n. +1,8V. Alkaakos tässä kohta tulemaan mittaristo/muisti täyteen vikakoodeja?
    Vika hiipi pikkuhiljaa syksyn aikana, eli ei ilmestynyt kerralla. Lämpö ja polttoainemittarit ovat kohdillaan.

    Jännitteen"tasaaja" kaputt? vai onko tässä enää sellaista mittaristossa? Vaiko soitto mittarikorjaamoon? Jos hankin B-osana "käytetyn" mittariston, meneekö km-määrä sekaisin?

  • #2
    Muutamia tapauksia ollut tällä foorumilla mutta ei ole kukaan ilmeisesti onnistunut vielä korjaamaan muuten kuin "säätänyt" sen neulan osoittamaan 14V :)

    Comment


    • #3
      Mulla sama juttu, lisäksi vielä lämpömittari näyttää 15° liikaa koko ajan, rinkimittari 400 liian vähän... en oo löytäny vikaa.

      Comment


        #4
        en oo löytäny vikaa.
        Vian nimi on "Magneti Marelli-laatu"
        Viisarin siirto on yleensä ollut lyhytaikainen korjaus.

        Comment


          #5
          Jaahans, vai että tällainen tilanne.
          Onkohan tässä kuitenkin riskinä se että boksille menevä lataustieto / jännitetaso on myös vääristynyt? Eli ecu luulee jännitetason olevan n.2V todellista korkeammalla, ja ehken jotkut mittaus-anturitiedot ovat sitten senverran vääristyneitä? siis ahtopaineet/lämpötilat jne.

          ? | Saikohan tuosta edeltä kukaan selville mitä yritin edes kysyä..... | ?

          Auto kuitenkin "vakio-boksilla" niin ei pitäisi mitään vaaraa olla.

          Eihän tuo näytön "vääristymä" ajamista haittaa, mutta kiva olisi pitää auto kunnossa kaikinpuolin.

          Comment


            #6
            90% varmuudella vika on vain mittariston viisarimoottorissa, joten ei pelkoa, että mikään muu sekoilee. Vag-comilla näkis, että mitä jännitettä ECU näkee. Luultavasti mittaristokon näkee jännitteen oikein, mutta viisari on vain väärin.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
              90% varmuudella vika on vain mittariston viisarimoottorissa, joten ei pelkoa, että mikään muu sekoilee. Vag-comilla näkis, että mitä jännitettä ECU näkee. Luultavasti mittaristokon näkee jännitteen oikein, mutta viisari on vain väärin.
              Juuri näin. Samaa ongelmaa on myös 8L kolmosissa. Vika on vain osoittimessa.

              Comment


                #8
                Kysessä on täysin sama mittaristo TT:ssa ja A3:ssa on vain jätetty reunimmaiset mittaristot pois. Piirilevyssä on katkaisukohdat pikkuautoja varten.
                Hitto kun jostain sais kasan rikkinäisiä mittaristoja, joista vois ryöstää toimivat osat. Noita potilaita olis jonoksi asti.

                Comment

                Working...
                X