Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

OBD-lukija/vikakoodinnollaaja puhelimeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • OBD-lukija/vikakoodinnollaaja puhelimeen

    Saabfoorumilta sattui silmään oheinen artikkeli:
    Alkuperäinen kirjoittaja SS/Saabforum
    BT-palikan saa vaikka Kiinasta 40 eurolla:
    [COLOR=#0000ff]http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16921[/COLOR]
    Softa S60-luurille löytyy esimerkiksi täältä:
    [COLOR=#0000ff]http://obdscope.urli.net/[/COLOR]
    Samaa BT-palikkaa voi toki käyttää myös läppärin kanssa.
    Onko täällä kukaan kokeillut tuota puhelimeen menevää ohjelmaa? Voisi olla hyvä aina mukana oleva "testeri", jos tuo toimii. Ajattelin kokeilla, kun investointi ei ole tuota suurempi.

    #2
    perusjutut varmaan voi lukea autosta, mutta vag-autokohtaisiin hommiin tarttee kuitenkin vag-comin.

    Comment


    • #3
      Ei mun mielestä mikään huono idea olis tollanen "aina mukana"-testeri.. Yritin kokeilumielessä tota softaa asentaa luuriin (E75), niin valitti varmennevirheestä. Mutta eiköhän se sinne asennu kun vähän kikkailee.

      Voisin itsekin tuon palikan kyllä tilata. Toimiikos toi nyt sitten kaikissa autoissa, missä tuo OBD-II pistoke on?

      Comment


        #4
        Itse käytän allekirjoittamattomien ohjelmien allekirjoittamiseen ohjelmaa nimeltään freesigner. Asentuu puhelimeen ja sillä voi itse allekirjoittaa .sis paketit suoraan puhelimessa. Paljon näppärämpi kuin joku www-palvelu johon pitää rekisteröityä.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
          Itse käytän allekirjoittamattomien ohjelmien allekirjoittamiseen ohjelmaa nimeltään freesigner. Asentuu puhelimeen ja sillä voi itse allekirjoittaa .sis paketit suoraan puhelimessa. Paljon näppärämpi kuin joku www-palvelu johon pitää rekisteröityä.
          Pitääkin ettiä tuollainen softa. Vähän epäilytti kyllä toi rekisteröityminen netissä.. Voi olla että se sivu on ihan ok, mutta se vaan ei ulkoisesti vaikuttanut luotettavalta, ja sinne vielä joku IMEI koodi antaa, nou nou!

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
            perusjutut varmaan voi lukea autosta, mutta vag-autokohtaisiin hommiin tarttee kuitenkin vag-comin.
            Joo, eipä tuolla VAG-COMia korvata, mutta harva viitsii läppäriä pitää jatkuvasti autossa mukana. Jos tuolla saa vikakoodit nollattua, niin voi joskus auttaa metsästä pois...

            Tilasin tuon mokkulan ja ajattelin nyt ensin testailla vollessa Audia odotellessa.

            Comment


              #7
              Vaikuttaa vain siltä että Freesignerissa ei riitä papuja allekirjoittamaan tuo softa, sillä se obdscope näyttää haluavan jotain oikeuksia käyttämään puhelimen resursseja joita ei itseallekirjoitetuilla voi antaa.

              http://mobile.antonypranata.com/2006...0-3rd-edition/

              Ja siitä kohta "Required application access not granted".

              Tai sitten tuo ei vain toimi S60 5th ed puhelimissa?

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                Tai sitten tuo ei vain toimi S60 5th ed puhelimissa?
                Manuaalin mukaan tuettuja on S60 3rd ja 5th ed. Mutta painotan vielä, että minulla ei ole mitään tekemistä ko. softan kanssa eikä siitä myöskään mitään kokemusta. Jos saat tuon avulla puhelimesi lukkoon, niin en voi auttaa...

                Koitan nyt kuitenkin asentaa omaan puhelimeeni...

                Comment


                  #9
                  Tuon www-palvelun kautta allekirjoittamalla rupesi toimimaan. whois-kyselyn mukaan tuo urli.net:in jäljet ovat lähempänä kuin luulisikaan joten kyllä minä ainakin uskalsin asentaa.

                  Jos tulee ongelmia lähetän vaikka Akin hoitamaan. :)

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                    whois-kyselyn mukaan tuo urli.net:in jäljet ovat lähempänä kuin luulisikaan joten kyllä minä ainakin uskalsin asentaa.
                    Joo, vähän samaa eppäilin, kun etusivulla on F-Securen ja IXONOSin bannerit. Eikös muutenkin Symbian-kehityksen "kärki" ole täällä...

                    BTW. Mulla herjaa koko ajan väärästä security-codesta... Ihme juttu.

                    Comment


                    • #11
                      Laittakaas kommenttia, kun ootte testanneet. Itse olen tilannut tuolta dealextremestä monenlaista ja tähän mennessä kama on ollut hintaan nähden ihan ok.

                      Comment


                        #12
                        Toimiikos toi nyt sitten kaikissa autoissa, missä tuo OBD-II pistoke on?
                        Ei. Pistoke on vain pistoke, on eri asia mitä sieltä saa ulos. Auton pitää tukea OBD2-standardin vikadiagnostiikkaa eli EU:n alueella -02 ja uudemmat bensa-autot. Dieseleistä en mene takuuseen, että miten niiden määräykset menee eli voiko sanoa varmasti olevan OBD2-standardituki vai ei.

                        Ja OBD2-standardi on ainakin minusta aika hemmetin suppea ja suurpiirteinen ropausmielessä. Katsastusta vartenhan se lähinnä on. Päästöjuttuja.

                        Mites onko tuo OBD2 muuten speksien mukaan muille kuin moottorin ja jarrujen/ESP:n ohjaukselle? Vai onko vain peräti pelkälle moottorille pakollinen?

                        Comment


                        • #13
                          Herätellääs tätäkin taas. Elikäs BT-OBD -liitin tuli vihdoin honkkarista, oli päässyt välillä loppumaan.

                          Ainakin vollessa tuo toimi hienosti tuon puhelinsoftan kanssa: 31-mittaustietoa saatavilla. Eihän tuolla toki mitään tihkukytkintä pääse ohjelmoimaan, mutta auttaa kuitenkin vikakoodien nollauksessa ja perus-tsekkauksessa. Mun mielestä ihan käypänen peli omaan tarkoitukseensa.

                          Softasta on nyt 1.0-versio olemassa ja hintaa kympin. Näyttää olevan suomalainen kehittäjä, joten tukeakin on ehkä saatavissa. Ohjelma on myös suomeksi.

                          Comment


                          • #14
                            Hienoa, tästä olenkin odotellut tietoja! Täytyypi pistää harkintaan tilaaminen, nyt kun toiminta edes jossain autossa on kokeiltu.

                            Jäikö muuten tulliin, menikö alvit?

                            Comment

                            Working...
                            X