Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton puhallin, A4 2,8 AAH -95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auton puhallin, A4 2,8 AAH -95

    Elikkäs mun auton puhallin lopetti toimintansa ja sitä ennen se piti melkoista ääntä oli nakuttavaa ääntä ja oli sellaista ''hankaavaa'' jylinää. Kuitenkin uutta puhallinta tai ainakin sitä moottoria pitäis alkaa ostelemaan kun ei ole mitenkää mukava pakkasilla ajella ikkunat jäässä yms. Missähän tarkalleen toi puhallin sijaitsee ja minkähän hintaisia osat ja työ on suurinpiirtein. Onkohan miten vaikea vaihtaa itse? Auto on Audi A4 2,8 AAH 95-

  • #2
    Hanskalokero pois edestä ja sieltä se löytyy. Ei ole vaikea vaihtaa itse.

    Comment


    • #3
      Yhden airbagin kiinnikkeen saattaa joutua irottamaan (ei paha homma) niin saa puhaltimen helpommin irit.

      Comment


      • #4
        Joo no tämä helpotti mieltä ettei tarvii viedä minnekkää liikkeeseen tai mitään. Onkohan vielä tietoa vaikka samanlaisen auton omistajilla ett minkä merkkinen/mallinen puhallin tulee tohon autoon? Tietty sen saa selville varmaan jostain Laakkoselta, mutta kun motonetkin tarjoaa kolmenlaista puhallinta kaksi bosch ja yksi valeo. Eikä ole auto vielä tallilla jossa sit voisi purkaa enkä viitsisi lähtee pakkaseen purkamaan. Elikkä jos kukaan tietää?

        Comment


        • #5
          Lämmität auton esim. sisätilan lämmittimellä (ettei muovit halkea) ja otat sen hanskalokeron irti, siinä ei paria minuuttia pidempään mene (3 ruuvia lokeron sisässä, 2-3 päädyssä paneelin alla, paneeli samalla tavalla kiinni kuin sulakerasian paneeli). Varot sitä lokeron valon johtoa, siinä ei kovin paljoa ulosveto varaa ole. Muistaakseni omassa A4 -95 (automaatti-ilmastointi) oli Valeo.

          Puhaltimen vaihtoon varaa joku millä voit kaapia vanhat tiivisteet pois ja uutta tiivistesilikonia tilalle. Samalla kun puhallin irti, niin kannattaa ilmastoinnin kenno putsata sopivalla aineella (CRC aircon cleaner, motonetistä löytyy), jos ilmastoinnilla oli.

          Comment

          Working...
          X