Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vinkki:Ilmastointi takkuili

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vinkki:Ilmastointi takkuili

    Aut.ilmastoinnin nappulat eivät toimineet olleenkaan. Syy oli, että alipaine letkut olivat hiertyneet puhki. Uutta letkua 1.5m ja kaikki taas toimii. On se joskus halpaa ja helppoa. (Fixus varaosasta 7?) Aikaakin meni n.1h+ 3 bisseä

  • #2
    Niin siis itse ohjausyksikön nappien toimintaan ei alipaine liity mitenkään mutta ilmeisesti läppien toimintaan liittyy? Mistä oli letkut hiertyneet?

    Lisää vinkkinä pneumatiikan puolelta sellaisille joilla keskuslukitus oikuttelee pakkasilla (lukot eivät avaudu/sulkeudu tms.), että myös tällöin saattaa vuodot keskuslukitusjärjestelmän pneumatiikassa aiheuttaa nuo vikatilanteet. Jos järjestelmä vuotaa, ei toimilaitteet saa täysiä "tehoja" eikä ne välttämättä jaksa liikkua kun vanhat ja likaiset lukkomekanismit jähmii. Omassani voiteluista huolimatta oikutteli etuovien, ja satunnaisesti takaovien, lukot (eivät avautuneet). Takakontin keskuslukon toimilaite vuoti akselin tiivisteestä melko vähän. Nyt vuoto tilkitty eikä ovien k-lukkojen kanss mitään ongelmaa.
    Viimeksi muokannut Rusty; 23.1.2010, 09:08. Perustelu: lisätty tietoa

    Comment


    • #3
      Moottorin takaosan päällä on hitonmoinen kasa alipaineletkuja. Siis ennen ja jälkeen tulipellin. ACK kone. Vaihdoin kaikki, mihin edes normi purkamisella pääsi käsiksi. Tod. näköisesti liittyykin läppiin, mutta ainakin mulla vaikutti myös näppäimiin. Kaikki olivat jumissa. Kelasin vaan, että kannattaa aina aloittaa halvimmasta päästä korjaaminen, joskus onnistuu, joskus ei.

      Comment


        #4
        Tod. näköisesti liittyykin läppiin, mutta ainakin mulla vaikutti myös näppäimiin. Kaikki olivat jumissa.
        Varmaan tarkoitat, että napista ei tapahtunut mittään? Ei siis mekaanisesti jumissa.

        Comment

        Working...
        X