Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Stereoiden asennusta, Audi 100 '93

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Stereoiden asennusta, Audi 100 '93

    Pitäs tuohon uuteen hankintaan (Audi 100 2.8 Quattro '93) alkaa kiinnittelemään stereoita. "Powersetin erillissarja" pitäisi saada kiinni, eli DLS Magnesium 6,5", Audax 3" ja Seas diskantit. Konttiin subbari ja vahvistin, ne nyt menee kyselemättäkin.

    Diskanttien paikkaa en ole vielä päättänyt. Oviin ehkä, koska keskiäänisetkin tulee oviin, olettaisin ainakin että johonkin kohtaa mahtuu. Toisaalta taas kojelaudalla olisi parempi, mutta en jaksaisi alkaa porailemaan reikiä. Tietenkään siistien pinta-asennuskoteloiden tekeminen ei ole mikään amerikantemppu. A-pilariin upottaminen ei olisi ensimmäinen kerta. Tuumattava ja katottava.

    Midbassot mahtuu oviin kun repii säilytyskotelot irti ja leikkii vähän vanerilla ja nahalla.

    A-pilarien verhoilut sekä etuovien ovipahvit varmastikin lähtee ehjänä irti kun osaa ottaa. Miten?

    Mahtaako kellään olla kuvaa etuovesta, ovipahvi irti? Näkisi jo etukäteen hieman, saako keskiäänisiä mukavasti sopimaan johonkin kohtaa.

    Entäpä kaiutinjohdot, onko paha homma viedä alkuperäisten johtojen reittiä, vai liekö jo entuuttaan kovin täyttä siinä reiässä? "Lähes kaikki" varusteet autosta löytyy, eli keskuslukon ja sähkölasien piuhat ainakin menee oveen. Kaiutinjohtoja tarvitaan kaksi per ovi, eli alkuperäiset piuhat ei ihan riitä... Vai riittääkö? Onhan siinä ovessa alhaalla yksi kaiutin ja nähdäkseni avauskahvan vieressä vielä diskantti... Mutta ei kai korista oveen mene kuin yksi kaiutinjohto per ovi?

    Tyhmin kysymys viimesenä... Missä akku on? Takapenkin alla, oletan? Ainakaan konehuoneesta ja peräkontista ei heti löytynyt.


    Johtojen vetoon saa myös ehdotella reittiä, sekä niksejä sisustuksen purkuun tarvittavilta osin. Sijoittelu on se perinteinen, eli mankka ja kaiuttimet edessä, vahvistin ja subbari kontissa. Kabiinista konttiin läpivienti... onko sopiva reikä jossain kohtaa?

    Menisihän nämä kyselemättäkin, mutta eipä tarvi tehdessä suunnitella niin paljoa.

    Eikä tarvitse odottaa näyttelyauton valmistumista, mutta jospa ei ihan amistyyliinkään laittaisi.

    #2
    Tämmösen kuvan joskus foorumilta itselleni kopioin.

    Jos kyseessä sedan niin takapenkin selkänojan yläosissa on sellaiset reijät mistä kyllä mahtuu isompikin kaapeli leikiten kontin puolelle. Tulee vaan vähän kiertoa siihen jos ei poraa uutta reikää selkänojaan.

    Akku löytyy takapenkin alta pelkääjän puolelta, pari ristipää ruuvia istuinosan etu päästä pois ja nostat penkkiä ja vedät pois sieltä selkänojan alta.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      samantien tämmöset? http://kuvablogi.com/nayta/2436867/

      Comment


      • #4
        Kiitoksia näistä. Ei ihan tuurilla tarvi alkaa äpästämään.

        Vielä tuli yksi kysymyskin, onko kuskin oven lukossa moottori valmiina? Jos vaikka samalla purkamisella laittaisi keskuslukkoon kakeohjauksen...

        Comment


          #5
          Ei tarvitse laittaa kuskinoveen mitään, jos samanlainen systeemi mitä c3-korisissa: Eli takapenkin alla sellaisten eristeiden suojassa on se keskuslukituksen pumppu. Sieltä selvittelemään oikean väristä piuhaa. Varmaksi en sano, mutta oiskohan c3-korissa ollut vihreä sinisellä raidalla...

          Comment


          • #6
            Mitä kautta porukat ovat vetäneet virtoja taakse?

            Comment

            Working...
            X