Profiilin autossa ongelmia takaluukun lukon kanssa näin pakkasella. Luukku menee vähän reilummin paiskaamalla kiinni, mutta luukkuu jää valot palamaan. Ovet menee kaukosäätimellä lukkoon, kuten myös takaluukku, mutta vilkut eivät välähdä eli auto ei ole "oikeasti" lukossa, ainakaan omasta mielestään. Missähän mahtaa olla se anturi joka päättelee milloin takaluukku on oikeasti kiinni. Kojetaulussa vilkkuu takaluukun merkkivalo, mutta luukku on kuitenkin kiinni. Autoa kun pitää muutaman tunnin lämpimässä parkkihallissa niin lukot menee ongelmitta kiinni. Lukkoon ole ruiskinut lukkosulaa ja crc:tä mutta ei vaikutusta. Sitä takaluukun anturia pitäisi jostain päästä elvyttämään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6, takaluukun lukko reistailee
Collapse
X
-
-
ahaka
Takaluukun kanssa myös ongelmia: pari kertaa viikonloppuna luukku meni paiskaamalla kiinni, mutta sitten jäi lopullisesti mekaanisesti lukittumatta. Ei auttanut lämpö ei öljy.
Sähköisesti lukko ilmeisesti toimii. Nyt väliaikaisesti sisäkautta kuormahihnoilla kiinni. Mistä uusi lukko kohtuuhintaan? Onko kellään kokemusta lukon vaihdosta?
-
Itsellä teki kanssa tuota pari kertaa. Tosin kun koitti konttia, niin luukku ei auennut, mutta ei myöskään ollut lukossa, eli liikkui hiukan. Tällöin myöskään luukkua ei saanut auki muuten, kuin vääntämällä avaimella lukko auki, ja samaan aikaan nostamalla luukkua. Itse tulin siihen johtopäätökseen, että luukku oli jäänyt johonkin mystiseen välitilaan, oli mukamas kiinni, mutta ei kuitenkaan ollut. Eli vilkut ei välähtänyt, kun painoi keskuslukituksen kiinni. Hiukan napakammin kun pisti luukun kiinni, niin toimi taas normaalisti.
Comment
-
Itse lukkomekanismi on suhteellisen yksinkertainen. Lukkomekanismi on muutamalla pultilla kiinni + johdot. Lukko irti jonka jälkeen pura ja kasaa operaatio. Saattaa olla että jokin "kielen" jousi on jäänyt jumiin/taittunut, mikä estää mekanismin oikean toiminnan. tämä viesti taas menee kytkimen kautta sähkösarjaa pitkin ja kertoo, että lukko ei toimi oikein.
Uusi osa tietenkin säästää vaivaa, joten jos se osa maksaisi vaikka 20-30? niin, tiedä kannattaako sitten ruveta ropailemaan tuota vanhaa.
Comment
-
Mulla on takapaksin lukko ilmeisesti tuossa samaisessa mystisessä välitilassa. Saako verhoiluja rikkomatta irti luukun sisäpuolelta sen ollessa kiinni? Lukkomoottori surisee kuin ehjä, mutta mitään ei tapahdu. Avain = tyhjä arpa, on jumissa kuin hitsattu... Johtunee vähäisestä käytöstä ja tuskin tokenee avaamatta.
Comment
-
Minulla kanssa vm 2005 Avantissa tämäntapainen ongelma. Lukko menee kiinni mutta lukittaessa eivät vilkut välähdä kuten normaalisti pitäisi. Kun ajaa niin kojetaulussa näyttää että takaluukku olisi auki vaikka ei ole. Lääkkeenä siis (todennäköisesti) takaluukun lukon vaihto?
Näemmä nämä lukot ovat tämän mallin heikko kohta. Minulla vaihdettiin juuri molemmat kuskin puolen ovien lukot avautumisongelmien vuoksi.
Comment
-
Itse huomasin viimesyksynä, että luukuin oikea alakulma oli aivan märkä. Hetken sai selvitellä mistä se vesi sinne menee. Tähän auttoi kun otti verhoilun irti, menin istumaan takaluukkuun ja kaveri suihkutti vettä auton päälle.
Itselläni vesi tuli saranoiden kautta luukun yläreunasta ja valui ikkunan sivuista verhoilun alta ja päätyi luukun pohjalle. Toiset mahdolliset vuotopaikat ovat takalasinpesurin murtunut letku (haista haiseeko lasinpesuneste) tai rekisterikilven tausta härpäke (se musta missä on sumuvalot kiinni).
Itselläni auttoi, kun putsasin saranoiden kolot ja porasin vedelle poistoreiän niihin mustiin muovipaloihin, jotka ovat siinä saranan suojana. Nyt vesi pääsee poistumaan ja ei pääse valumaan luukun sisään. Vesi alkoi siis valumaan luukun sisään vasta, kun sitä pääsi kerääntymään saranoiden koloihin niin paljon että vedenpinta saavutti saranat ja valui niitä pitkin luukkuun. Lisäksi poistin luukun alareunasta ne pienet muovitutit, jolloin mahdollinen vesi pääsee valumaan pois jos vielä menee. Ei tosin ole enää ollut ongelmia.
Ilmeisesti vedestä johtuen myös takakontin lukko oli lopettanut toimintansa. Epäilin mikrokytkintä lukossa. Irrotin lukon ja avasin sen. Lukko on niitattu kiinni ja niitit joutuu poraamaan pois. Lopulta selvisi että lukko oli vaan aivan jumissa johtuen ruosteesta sun muusta moskasta. Kunnon putsaus ja öljykylpy niin alkoi toimimaan. Vaihdoin vielä mikrokytkimen samalla, kun sattui sellainen olemaan. Toiminut moitteetta siitä lähtien. Lukon liimasin takaisin kasaan. Onneksi kiinnitys on sellainen että pultit kiristävät lukon kasaan ja ei ole liiman/niittien varassa. Hyvin on kestänyt.
Comment
-
Hieman kestänyt havaita että täällähän on vastailtu :)
Mutta joo, minulla 4F malli jota tulkitsin ketjun aloittajallakin olevan vaikka on rajavuoden 2004 mallia.
Lukko siis reistailee samalla tavalla kuin aloittajan kuvaamassa tapauksessa ja havaitsin että takaluukun alareuna oli märkä. Mietin että onko siinä kenties syyllinen. Onkohan 4F omistajilla vastaavia tullut vastaan? Tiedän yhden tapauksen jossa takalasin pesimen letku oli vuotanut ja aiheuttanut tuhoa sähkölaitteille. Lasoli ei kuitenkaan tuoksunut minun tapauksessani.
Comment
-
Joo, meni vähän sekaisin että milloin noi mallit on vaihtunut. -04 vuosimallisia taitaa olla sekä C5 että C6 ja C5:sta taitaa olla myös -05 mallisena ainakin allroadina. Tosin tuosta moottoristahan se olisi pitänyt huomata.
Silti sanoisin että noilla samoilla vinkeillä tuota vuotoa voisi lähteä metsästämään. Se takaluukun perusrakenne ei ole kuitenkaan ihan hirveästi muuttunut, vaikka kaikki osat on päivitetty uusiin ja pellit muotoiltu uudestaan. Isoin muutos taitaa olla se rekisterikilven ympärystän puuttuminen, joka oli yksi vuotokohta.
Comment
-
Takaluukku ei aukea avaimella, napista eikä luukusta. Kaadoin takapenkit, menin konttiin ja sain luukun auki. Purin sitten verhoilun luukusta ja irroitin lukkorungon ja vaihdoin uuden. Ei mitään muutosta, ei napsun napsua. Vanha vaikutti olevan kunnossa ja kuiva ja virta tulee lukolle ainakin päätellen takakontin valosta. Osaisiko joku auttaa tai kertoa jonkun paikan Oulussa (muunkin kuin Pörhö) jossa asian saisi kuntoon?
- Likes 1
Comment
-
No kävin Pörhöllä kyselemässä huoltoneuvoja Antilta asiasta. Kehotti painamaan avaimen luukunavauspainiketta vähän pidempään ja avot luukku avautui. Samalla avautuu nyt kaikkien vipstaakien avulla, prkl. Ottivat vielä käyttämättömän lukkorungon takaisin ja hyvittivät, hienoa toimintaa.
- Likes 1
Comment
-
a6 4f takakontin sähköinen avaus jumissa
Voisiko joku kertoapika ohjeen ongelmaan, joka tuli farkun takakontin sähköiseen avausmekanismiin:Kontti aukeaa nätisti vajaaseen puoleenväliin napista, jumii sitten siihen. Sulkeutuu normaalisti. Kalibrointia ilmeisesti mutta miten ?
Kiitos .
p.s. tätä aihetta käsiteltiin jossain langassa, en löytänyt vaikka yritin etsiä.Viimeksi muokannut elvis; 16.4.2016, 12:40.
Comment
-
A6 (C6) sähköinen takaluukku
Eli otsikon mukaisesta autosta ei sähköinen takaluukku aukea sisältä napista eikä kaukosäätimestä. Jotain tapahtuu kyllä kun näistä painaa mutta luukku ei aukea.
Entä mikä voisi olla vikana kun välillä kuskin puolelta takarenkaan kohdalta kuuluu surinaa kun laittaa ovet lukkoon, meneekö takakontti jotenkin lukkoon vai onko takaoven lukossa jotain vikaa?
Comment
-
A6 4F Allroad, takaluukku ei aukea, sulkeutuu ok
Moi,
2007 4F Allroad
- Takaluukku ei aukea oven napista, takaluukun napista tai kaukosta
- Kun takaluukun avausnappia painaa jotakin hennosti napsahtaa lukossa kerran, mutta ei silti aukea.
- Hätäaukaisulla saa lukon mekaanisesti auki ja raolleen => sitten aukeaa takaluukun napista hienosti sähköillä ylös.
Sulkeutuu ok napista. Soft close, eli se että vetää vielä luukun sisään pelaa kanssa ok. Tää vika on tullu pari kertaa ennen ja sitten itsestään häipyny pois. Viittaa siis sähköihin?
Oon päätelly, että joku juttu itse takaluukun lukossa on syy miksi ei jaksa "potkaista" lukkoa auki. Tai sitten, mikä pelottaa enemmän, niin johdotuksissa...
Onko raadilla näkemystä mikä ois seuraava steppi?
Kuulostaako oikealta? VCDS vikakoodi alla.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 4F0-910-289.lbl
Part No SW: 4F0 910 289 B HW: 4F0 907 289 B
Component: Komfortgeraet H22 0170
Revision: 01700022 Serial number: 01025484790000
Coding: 3547889
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 2953FE748080A3099E-807C
Subsystem 1 - Part No: 1K0 951 605 C
Component: LIN BACKUP HORN H03 1301
Subsystem 2 - Part No: 4F0 910 177
Component: Innenraumueberw.H01 0020
1 Fault Found:
01699 - Motor for Central Locking; Hatch/Trunk (V53)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 16
Reset counter: 213
Mileage: 188643 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.13
Time: 21:55:06
Comment
Comment