http://en.wikipedia.org/wiki/Multi_Media_Interface sanoo että 55.7.0 olisi a6/a8iin 4L0998961
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F Infotainment, MMI,ym jutskaa.
Collapse
X
-
Jaaha, saas nähdä tuleeko vahvarin vaihto/korjaus kohta eteen! Eilen ehtoolla ei tullut ollenkaan ääntä radiosta. Sulakkeen kun käytti irti niin taas tuli ääni. Voiko nämä pakkaset vaikuttaa asiaan?
Toinen mitä ihmettelin oli sulakkeet mitä centterissä laittoivat keskusyksikön vaihdossa. Siihen ruskeaan rasiaan oli laitettu 3x25A sulaketta ja alunperin siellä oli 2x5A ja 30A!
Tarviikin vielä katsoa päivitys, kun autolle pääsen.
Comment
-
Kannattais varmaan kattoa, minkä kokoiset sulakkeet siellä oikeasti kuuluu olla, ettei mitään pala. Voisi kuvitella, ettei merkkihuollossa laitteeseen viskata, mitä laatikon pohjalta löytyy, mutta mistäs sen tietää...
Myös liittimet kannattaa tsekata ja varmistaa, että kaikki kontaktipinnat on puhtaat.
Pakkanen aiheuttaa välillä mitä kummallisempia häröjä. Mullakin kasissa mm. etuvalojen säätömoottorit sekoilee, jos on yli 20 astetta pakkasta, mutta vain joskus, ei säännöllisesti.
Comment
-
Omassa myös vahvistin temppusi viime talvena isoilla pakkasilla, mutta tokeni aina vähän lämmettyään. Oli joko mykkä tai antoi härömekkalaa. Ei ole vielä riittänyt reippaus alkaa kylmäjuotoksia etsimään kun ei ole edes selvyyttä mikä laite on kyseessä. Systeemi on bose.
Korvaisin kyllä yli-isot sulakkeet pikimmiten sopivilla. Voi muuten jostain väärästä paikasta nousta savu.
Omani meinasin myös päivitellä, kun tuli hommattua AMI. 2G-levyt on siis parhaillaan tuossa käden ulottuvilla, jos joku täkäläinen kaipaa.
Comment
-
Itse päivittelin viikonloppuna versiosta 2830 -> 5570.
Päivitys meni ihan levyjärjestyksella 1-2-3. Miltään levyiltä ei löytynyt lisää päivitettävää vaikka niitä kokeilinkin uudelleen joka väleissä. Onkohan mennyt jotain pieleen kun ei tarvinnut montaa kertaa levyjä syötellä :) ?
Vieläkö saisi tuon Navin päiviteltyä...
Comment
-
Lähtö todella vanhasta 5.0.0:sta meni niin että 1 levy päivitti 51.x:ään. Levy 2 piti ajaa 2 kertaa koska ensimmäisellä kerralla puhelinvalmius "nollattiin" ja toinen ajokerta päivitti sen "takaisin", tuossa kesti melkein 1.5h. Levy 3 sitten päivitti 51.x:stä 55.7.0aan ja homma toimii.
Comment
-
Kokeilin taas kerran. 1 ja 3 levyllä sanoo vaan download erroria, 2 levyllä ilmottaa myös meta.txt not found... Ei onnistu ei.
Kyllä tuo vähän siltä vaikuttaa ettei ainakaan näillä levyillä onnistu.
Softaversio mulla on 0290 jota ei tuossa wikipedian listassa edes ole?
Ilmeisesti on joku protoversio...
kopioitua muualta:
This is interesting as I have also been told by the Audi dealer that my car (03 reg) cannot be upgraded further (current version 0290). They said that it is because some components firmware are not up to being upgraded.
If it could be then they charge only half an hour labour for doing it.
Edit: http://www.motor-talk.de/forum/updat...-t3206077.html
Voisko tuosta linkistä kuitenkin vetää johtopäätöksen että onnistuu välipäivityksellä? cd:llä 4E0 906 961 HViimeksi muokannut juudas; 1.2.2012, 20:31.
Comment
-
-
Päivitinpä itsekin tänään MMI:n 0500 -> 5570 ja menipä kerrankin joku asia vähän kuin strömsössä. Ykköslevyn kanssa päivitys pitää startata kaksi kertaa, koska se tekee vielä toisellakin kerralla juttuja. Kakkoslevyn jätin väliin kokonaan koska autossani ei ole puhelinvarustusta. Kolmoslevyä ei tarvitse ajaa kuin kerran.
Ei taida lukea vielä täällä miten tuo tehdään eli:
päivityslevy vaihtajan 1 slottiin
setup + return yhtäaikaisesti muutaman sekunnin
swupdate
siitä sitten pari valintaa vielä ja ok loppuherjaan joka kieltää käynnistelemästä sähkölaitteita jne
päivitys alkaa ja kestää 1cd ekan kerran osalta puolisen tuntia tms
päivityksen jälkeen aukeavasta valikosta painoin aina mmi reset
Jos MMI tarvitsee resetoida muuten vaan, onnistuu se painamalla yhtäaikaisesti setup + rulla + oikea ylä softkey. Reset tapahtuu kun noista päästää irti.
Pidin itse autoa tallissa pari päivää ensin ja latasin akun täyteen. Virtoja pitää kuitenkin pitää aika kauan päällä (noin 1h ilman puhelinjuttuja, noin 3h puhelimen kanssa!). Tahdoin varmistua että sähkö riittää. Meni ehkä jo liioittelun puolelle, mutta arvaan että ei paljon naurata jos sähkö loppuu kesken MMI flash-updaten...
Ilmeisesti voisi tehdä myös käyvässä autossa, joten sen puoleen ei tietysti ole ongelmaa.
Tietty jälkikäteen ajateltuna voi olla ettei virtoja edes tarvita autoon....
Otin päivityksen jälkeen CD-vaihtajan irti ja laitoin AMIn tilalle ja sekin pelaa. Valtavaa.
Comment
-
Onko kenelläkään rautalankaista tarkkaa tietoa mistä 55.7.0 päivityksen jälkeen saa "Instrument Cluster" valikon takaisin Car menuun?
VCDS:llä on aktivoitu hidden menu ja saatu sieltä "Maske":n kautta Battery level, mutta tuota instrumenttia en löydä sieltä saatikka VCDS koodauksista.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiIlmeisesti voisi tehdä myös käyvässä autossa, joten sen puoleen ei tietysti ole ongelmaa.
Tietty jälkikäteen ajateltuna voi olla ettei virtoja edes tarvita autoon....
Autossa ei saa olla muita sähkölaitteita päällä päivityksen ajan.
Laturi oltava kytkettynä.
Avain otettava pois virtalukosta.
Mutta tuntuu tuo muillakin tavoin toimivan, itse myös tehnyt joskus virrat päällä epähuomiossa.
Comment
-
MMI:lle tapahtui taas otain ihmeellistä. Olisiko ollut lauantai tai sunnuntai kun soittimesta loppui ääni. Kaikki toimi muuten täysin moitteettomasti (valikot, Navi, BT yms).
Tiistaiaamuna MMI meni jumiin ja iltapäivällä auton käynnistämisen yhteydessä ei enää herännyt mikään.
MMI-logo vilahtaa näytöllä keskikonsolin nappeja painettaessa, mutta katoaa silloin kun valikoiden pitäisi tulla näkyviin. Keskikonsolinvalot eivät myöskään enää toimi (paitsi käsijarru). Aivan kuin MMI ei osaisi käynnistää MMI:n softia.
Keskiviikkoaamuna otin MMI:hin ja Sound Systemiin viittaavat sulakkeet päiväksi pois takapaksin mustasta ja ruskeasta sulakerivistä. Iltapäivällä laitoin ne takaisin, minkä ansiosta MMI heräsi valikoihin. Kaikki toimi hetken hitaasti, mutta valikoissa pääsi siis liikkumaan. Ääntä ei edelleenkään kuulunut. Volume ei näytä olevan mutella.
Keskiviikkona pääsin katsomaan current config:ia (muistaakseni painamalla hetken setup+return), ja mielestäni kaikki samat laitteet näytti näkyvän kuin aiemminkin. Vähän nihkeesti niitä sinne kertyi ja perässä muistiosoitteena oli alussa pelkkiä FFF:iä ennen kuin muuttuivat vakio-osoitteiksi.
Onko mahdollista että BT handsfree voisi aiheuttaa tällaisen? Eräällä kotimaisella matkapuhelinvalmistajalla työskentelevä kaverini sanoi, että jossain tapauksissa BT jää jotenkin päälle (olisiko ollut joku No Ground kytkentä), eikä näin ollen handsfreenä toimiva laite (tässä tapauksessa MMI) näin ollen irrottaudu puhelimesta. Tätä teoriaa tukisi myös se, että olen tässä käyttänyt BT:tä melko aktiivisesti viimeisen viikon aikana, enkä ole katkaissut BT:tä puhelimesta aina autosta noustessani. Myös puhelin meni samassa hytäkässä jumiin. Voi olla kaukaa haettua, mutta kuitenkin.
Koodeja en saa tähän hätään luettua, ehkä vl. Olisiko mitään ajatuksia miten kannattaisi lähestyä tilannetta.
MMI-softakiekkoja mietin käyttäväni uudestaan autossa.
Comment
-
Mun kärry on saksantuonti ja luulen että MMI:n kieli on ainoastaan vaihdettu MMI:n valikosta.
Mitä toimenpiteitä vaaditaan, että:
1) saisin ääkköset näkymään kun tallennan yhteystietoja (NAME-nappulan alla)?
2) SDS toimii englanninkielisenä? Nyt nappia painamalla tulee "But. not used"
Netistä sain ristiriitaista infoa SDS:n suhteen, onko todella niin ettei se tue puhelinjärjestelmää langattomalla Motorolan luurilla?
Comment
Comment