Tuli hommattua tuollainen 4F 3.0 TDI q tiptronicilla, mutta kyseisessä yksilössä ei ollut ratissa läpyskävaihteita. Ja RS6:n kanssa olen niihin tottunut, voi hallita autoa paljon paremmin luistossa ja sen rajamailla, ja esim ohitustilanteisiin hakea oikean vaihteen itse. Autossa oli sport-monitoimiratti, mutta en perusta niistä näppäimistä siinä ratissa, vanhan liiton miehenä mulle ratti on ajamista varten, ei radion näpläämistä :)
LMS:llä selviteltiin asiaa muutaman 4F:n runkonumeron kanssa, ja homma näytti suht yksinkertaiselta. Siispä tilasin ebaystä ratin, alumiinisten läpysköiden vuoksi S6 4F:n ratin. Vähän hasardimenettely, koska esim airbagin sopivuudesta ei ollut 100% varmuutta.
Ratti asennettiin tuossa välipäivinä LMS:llä, ja kerrankin projekti meni putkeen. Ratti kiinni, liittimet ovat identtiset, airbag käy. Koodauksesta muutettiin vaihteiston koodaus sekä rattiputken koodaus, eli monitoimiratin sijasta tiptronic-ratti. Taisi kestää alle puoli tuntia, sisältäen koeajon :)
Kokonaisuutena kyllä muutti käsitystä, eli näiden uudempien autojen jälkivarustelu on parhaimmillaan aika helppoa.
Yksi asia jäytää vielä: tiptronic-läpyskät toimivat vain vaihdevalitsimen ollessa manuaaliasennossa. RS:ssä sai aina yliajettua vaihteiston valinnan riippumatta kepin asennosta. Miten tuon saisi koodattua RS-moodiin?
LMS:llä selviteltiin asiaa muutaman 4F:n runkonumeron kanssa, ja homma näytti suht yksinkertaiselta. Siispä tilasin ebaystä ratin, alumiinisten läpysköiden vuoksi S6 4F:n ratin. Vähän hasardimenettely, koska esim airbagin sopivuudesta ei ollut 100% varmuutta.
Ratti asennettiin tuossa välipäivinä LMS:llä, ja kerrankin projekti meni putkeen. Ratti kiinni, liittimet ovat identtiset, airbag käy. Koodauksesta muutettiin vaihteiston koodaus sekä rattiputken koodaus, eli monitoimiratin sijasta tiptronic-ratti. Taisi kestää alle puoli tuntia, sisältäen koeajon :)
Kokonaisuutena kyllä muutti käsitystä, eli näiden uudempien autojen jälkivarustelu on parhaimmillaan aika helppoa.
Yksi asia jäytää vielä: tiptronic-läpyskät toimivat vain vaihdevalitsimen ollessa manuaaliasennossa. RS:ssä sai aina yliajettua vaihteiston valinnan riippumatta kepin asennosta. Miten tuon saisi koodattua RS-moodiin?
Comment