Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-03 a4 1.8tq lämppäri ei puhalla lämmintä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Samaa vikaa täällä. Audi A4 1.8T -04. 120tkm Ihan yhtäkkiä ei enää tule lämmintä ilmaa kabiiniin millään. Vähän on heikko ajella, ku ikkunat ovat aivan huurussa. Moottorin lämpötila-anturi temppuillut, joten vaihdoin nyt alkujaan sen. Mutta se ei vaikuttanut asiaan millään tavalla. Vesiventtiilit voivat tietysti olla jumissa, mutta voiko ne niin jumiutua, että ei tule ollenkaan lämmintä?
    Tämmösen vikakoodin antaa:
    18062
    P1654
    Please check DTC Memory of Instrument Cluster

    Lueskelin, että juurikin tuo viallinen moottorin lämpötila-anturi voisi antaa tämän vikakoodin. Luin myös eräältä palstalta, että kovat pakkaset voivat rikkoa erään O-renkaan ilmastointijärjestelmästä, joka aiheuttaisi tämän, ettei lämmintä tule.
    olisiko muilla ollut vastaavaa ja miten ratkennut? Kiitos

    Comment


    • #92
      Nyt tuli huomattua, että lämmintä tulee vain yli 3000 kierroksilla. Oisko termari jumissa?

      Comment


        #93
        No onko kennolle menevät letkut kuumia/lämpösiä?

        Comment


        • #94
          Voi olla myös ilmavaivoista kyse eli kokeile ilmata jäähdytysjärjestelmä ennenkuin suurempaan remonttiin alat, esim. tuolla lisää juttua aiheesta:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=121991

          Comment


          • #95
            Yllämainittujen lisäksi lue mittariston vikamuisti... Kuten mainitsemasi vikakoodi käskeekin.

            Comment


            • #96
              Kärsin toissatalvena samasta ongelmasta 02 a4 b6. Lämpöä tuli hyvin kierroksilla, mutta tyhjäkäynnillä vain kylmää.

              Kovilla pakkasilla vuoti jäähdytysnestettä koneen takaa vesilaipan tiivisteen välistä. Sen korjattuani nestettä hävisi edelleen. Vuoti myös termostaattikotelon ja j-plugin tiivisteiden välistä. Vuodot oli niin pieniä, ettei tehnyt jälkeä maahan. Varmaan oli edellisellä omistajalla vuotanut jo pitkään, koska kenno oli aivan täynnä oranssia möhnää ja hiekkaa(?) kun sen vaihdoin.

              Kenno varmaan tukossa. Eli jos ei vuoda nestettä niin kennon huuhtelu tai vaihto varmaan riittää. Kennon vaihto ei ole erityisen hankala homma tässä mallissa.

              Comment


              • #97
                Kiitoksia vastauksista! Täytyy kokeilla tuota ilmaushomma, kun pääsee autoon käsiksi. Mittariston vikakoodien luku ei onnistu tuolla vag305 vehkeellä. Täytyis hommata vähän parempi vekotin....

                Comment


                • #98
                  Noniin! tämä ongelma ratkesi ilmauksella. Olihan siinäkin ongelmia, kun vanha ilmausruuvi katkesi. Noh piti porauttaa se pois ja marmorilta uus ruuvi 7e. Ihmettelen vaan, että miksi tämänkin osan piti olla muovinen? Mistä tämä ilma pääsee järjestelmään, kun ei kumminkaan vuoda nestettä?
                  KIITOS VIELÄ KAIKILLE NEUVOISTA!

                  Comment


                  • #99
                    Ilmaa pääsee sisään hyvin pienistäkin vuotopaikoista joista ei paljoa ulospäin nestettä tihku, kurkkaappa esim. vaikka lampun kanssa moottorin takapäästä että näkyykö kytkinkopan päällä punaista valumajälkeä, kun tyypillinen vuotopaikka on kannen takapään muovinen vesilaippa jossa esim. lämpöanturikin sijaitsee ja muutenkin sitten etsintään että näkyykö missään muualla punaista.

                    Comment


                    • Lainataan aihetta hiukan, eli itsellä on sama ongelma että lämpöä ei tule sisälle ja lämmöt ovat 90 astetta. Lisäksi kovat paineet paisuntasäiliössä, koitettu ilmata myös. Autossa kävi lämmöt yli 90 ja syttyi merkkivalo. Oli imassut nestettä, tämän jälkeen koitin tienpäällä ilmailla. Ajoin autolla 500km kotiin lämmöt jatkuvasti 90, ja yli 3000kierroksen lämpöä tuli sisällekin. Auto ei oireillut muuten kummasti matkan aikana. Ostin auton vasta, ja tuntuu myös että pakokaasua tulee normaalia enemmän ja lämmöt nousevat hyvin nopeasti 90. Onko teillä muilla ollut samaa että lämmöt nousevat nopeasti 90 asteeseen kun käynnistää? Mietin jo että onkohan kannentiiviste korkannut, laskin nesteet ulos ja öljyä ei ainakaan näkynyt nesteessä/ noussut pinnalle. Myös pari kertaa tyhjäkäynnillä autossa meni lämmöt yli 90, eli ilmaa kierrossa. Autona B6 1.8T AVJ.

                      Comment


                      • kupliiko paisariin jos korkki on auki ja painasee lämpimänä kaasua?

                        edit: A: termari jumissa B: Vesipumppu sökö C: kannentiiviste D: järjestelmässä ilmalukko
                        Viimeksi muokannut johny1332; 4.11.2016, 08:01.

                        Comment


                        • Joo kyllä se yleensä tuo kuplaa ku polkasee kaasua. Pitää kattoo alkuun nuo termari ja ilmaaminen ja kattoa miten käy.

                          Comment


                          • jos kuplia tulee niin sanoisin että melko suurella todennäköisyydellä kannentiiviste... ei niitä kuplia sinne järjestelmään mistään muusta tule, kun siitä että puristuspaineet karkaa sylinteristä nestekiertoon joka johtuu joko kierosta kannesta tai rikkoontuneesta kannentiivisteestä.

                            Comment


                            • Termari katottu, ei päälisin puolin näy ainakaan mitään? Onko kotain mitä kattoa? Katsoin tulpat niin mustat olivat. Auto tyhjäkäynnillä käy huonosti ja käy rikkaalla, paukkuu pakoputkessa. Oisko se kansi?

                              Comment


                              • Noniin tänään tukittu autoa. Eli huomasin kun koitin ilmata autoa taas, niin alavesiletku ei lämpene vaikka kone ollut tovin aikaa jo 90 asteessa, sekä huomasin myös että lämppärille menevä letku (ylempi) ei lämpene myöskään. Tässä samassa letkussa on ilmausreikä. Pitäisikö letkussa muuten olla ilmausreijän kohdalla jokin nippa tai ruuvi? Itsellä on vain reikä letkussa.

                                Comment


                                  Vedä letkua ulos niin paljon, että reikä avautuu. Niin se toimii. Halvempi kuin nippa. :)

                                  Comment


                                  • Noniin nyt on vaihdettu siis J plugi, käytetty termari auki ja silmämääräisesti näytti toimivalta. Käytin myös eilen lämppärinkennoa ulkona, mutta se oli kyllä puhdas ja neste kulki läpi. Koitin ilmailla autoa ylämäessä ja ilmaa tuli kyllä ilmauspropusta paljon. Välillä tulee vähän lämpimämpää ilmaa kun antaa kierroksia, mutta kohta taas tulee viileämpää. Huomasin että ylempi lämppärinletkuista jossa on ilmausreikä niin täältä ei tule aina nestettä. Tuntuu että kannentiiviste olisi ehjä, katsoin lämpimässä pakokaasun määrää ja näytti kyllä että normaalin verran tulee pakokaasua, ja haisee ihan pakokaasulle, nesteessä ei öljyä ja tulpatkaan ei valkoisia. Alempi vesiletku viileämpi kuin yläletku, sekä paisuntasäiliölle tuleva pienempi letku tuntuu että ampuu kovalla vauhdilla nestettä, ei tule jatkuvasti. Onkohan järjestelmässä yksinkertaisesti vaan ilmaa? Voisiko olla vesipumppu sökönä? En ole havainnut myöskään vuotokohtia, olisikohan jotain " piilovuotoja " jossain mitkä on yleisiä?
                                    Kiitos vastauksista.

                                    E: Lämmöt nousevat 90C asteeseen ja pysyy siinä, ei nouse eikä laske.

                                    Comment


                                    • A4 2,0 -01. Ei puhalla lämmintä, vaikka mittari näyttää lämmöt ok. Viileää saa tulemaan kyllä kovallakin teholla. Ja nyt on koitettu että kovilla kierroksilla voi hiukan tulla lämmintä. Onko ehdotuksia? Itse olen sulkenut termostaatin ja kennon tukkeutumisen pois koska koitettiin että kennosta kiertää ilma, jos paineilmapistoolilla päästää. Ja jotenkin tuntuu ettei jäähddytysvesi kierrä moottorista sisätilan suuntaan. Olisiko magneettiventtiili mennyt?

                                      Oletko Juffa saanut selvyyttä viasta? Mulla A4 -01 ja nyt samankaltaista ongelmaa. Kenno ei ole tukossa, anturi vaihdettu, moottorin lämmöt näyttää ok 90. Ja kun koitettiin ilmata, aina ei tullut lämppärille nestettä.
                                      Olen alkanut epäilemään venttiiliä mutta en oikeen ehdi viikolla tutkia asiaa.
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 9.1.2017, 20:50. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                      Comment


                                        Ei se tarkoita että kenno olisi auki vaikka sieltä paineilma menisikin läpi. Exässä kenno oli tukossa ja vesikin virtasi hyvin porakonepumpulla kennon läpi mutta niin vain rupesi kuumaa tulemaan kun kennon vaihtoi.

                                        Ei ole mitään venttiiliä vesikierrolle.
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 9.1.2017, 20:50. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                        Comment


                                        • Kennovikahan selvii helposti sillee et kokeilee ne letkut mitkä menee sisäkennolle et onko kummatki kuumat, jos toinen ei lämpee ni kenno tukossa. Jos kummatkin kylmät nii sit jotain muuta vikaa.

                                          Comment


                                          • Korjaamolla oli soittanut Audille ja lisäksi on hajotuskuva, jossa näkyy nro 16 solenoidiventtiili... linkki: http://fi.realoem.me/Audi/RDW/A4/200...R/2/261/261030

                                            Täytyy vielä toisen kerran varmistaa kenno, mutta se ihmetyttää ettei letkuja raottamalla tuntunut aina tulevan nestettä edes kennoa kohti...
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 9.1.2017, 20:54. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                            Comment


                                              Ei selviä kennovika millään tavalla helposti kokeilemalla kennolle menevien letkujen lämpiämistä. Itsellä oli juuri kolmosen kanssa lämpöongelma, kennosta kiersi vesi hyvin läpi, molemmat letkut lämpimänä, mutta sisälle asti ei silti lämpöä riittänyt kuin korkeilla kierroksilla. Sitten kun kenno oli purettu irti, niin selvisi heti tai oikeastaan epäilys vahvistui, että kenno oli ilmeisesti halvan mutta huonon jäähdyttimen paikkausaineen mujua täynnä.

                                              Comment


                                                Tuo edellä linkitetty varaosakuva on vain niihin joissa tehtaalta seisontalämmitys.

                                                Comment


                                                • Itselläni on sama vika audi a4 1.8T 96. Ei puhalla sisälle lämmintä ilmaa millään vaikka näyttääkin 90 lämpöastetta. Molemmat kennolle menevä sekä tuleva letku käy kuumana, eikä vikakoodiakaan tullut paitsi jokin ruuhkaläpän suutin vika? Korjaamollakaan eivät osanneet sanoa mitä asian kanssa pitäisi tehdä. Onko joku saanut vian korjattua??

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X