Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-03 a4 1.8tq lämppäri ei puhalla lämmintä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    A6 -01 ei lämpiä sisältä

    Olisko arvailuja mistä johtuu kun auto ei puhalla lämmintä sisälle? (auto on a6 -01 2.7Bit, vag com:n mukaan moottorinlämmöt 88 astetta ja nousee normaalisti ja pysyy siinä, klimatronikissa ei vikakoodeja, output test mielestäni ok)

    Järjestelmä ja kenno on pesty asian mukaisilla aineilla ja kenno vielä erikseen etikalla. "Vesi" tuntuis menevän hyvin sisään ja ulos. Korjaamolla vaihdettu uudet nesteet. Korjaamon kehoituksesta vaihdettu uusi paisuntasäiliön korkki (alkuperäinen).

    Kaiken hommien jälkeen toinen kennolle menevistä letkuista on kuuma ja toinen haalea/kylmä.

    Toinen korjaamo arpoo viaksi kansivikaa tai jotakin muuta joka pitäs valohoidolla selvitellä, toinen veikkaa ohjauspaneeli vikaa kun ei pääse omilla laitteilla siihen käsiksi. Kummankaan mielestä järjestelmässä ei olisi ilmaa.

    Eikös tämä ole niin yksinkertainen vika että kennossa on ilmaa eikä nesteet siksi kierrä? Vai onko muita mahdollisuuksia, kokemuksia tai arvailuja?

    Saa kirjoittaa alkaa hermo menemään noiden saatanan valohoitojen kanssa.
    Viimeksi muokannut club75; 27.11.2013, 11:59.

    Comment


      #62
      Ilmanohjausläppä lienee siinä asennossa, että sisään tulee vain ulkoilmaa. Vikakoodeja ei siis ole? Liikkuuko kaikki läppäservot output testillä ok?

      Edit:
      Yritä paikallistaa ulkoilman ohjausläppä (itse en muista mikä se niistä on) ja servo irti ja käsin liikuttamaan läppää. Alkaisko lämmintä sitten tulemaan?

      Comment


        #63
        En nyt osaa vinkkiä antaa tähän hätään, mutta kyllä ne normaalisti ilmaantuu ihan helposti. Eli ei pitäisi ainakaan siitä olla kiinni.

        Milloin vesipumppu on vaihdettu? (vaikka tuskin se vika siinä on..)

        Comment


        • #64
          jannekk: Eikös jokatapauksessa kennolle menevä ja siltä tuleva letku pitäisi olla kuumia? Ei vikakoodeja vag comin mukaan. Output testillä kaikki tuntuis toimivan.

          okkim: vesipumppu vaihdettu viime jakopään vaihdossa (alkaa olemaan 20tkm remmin vaihtoon)

          voisitko okkim valaista tavan millä olet helposti/normaalisti ilmannut noita?
          Viimeksi muokannut okkim; 26.11.2013, 16:09. Perustelu: Viestit yhdistetty

          Comment


            #65
            Eikös jokatapauksessa kennolle menevä ja siltä tuleva letku pitäisi olla kuumia?
            Kyllä, kesähelteelläkin. Talvella paluuletku luonnollisesti viileempi.

            Comment


              #66
              Ilmaus tehdään niin että avataan kaasuläpän vieressä oleva kuusiokolopultti raolleen, ja täytetään kone jäähdytinnesteellä jonka jälkeen odotetaan että sieltä tulee vettä. Sitten vaan ajamaan, ja myöhemmin lisätään tarvittava määrä nestettä. Siinäpä se.

              Comment


              • #67
                Mulla oli sama vika (voi olla vieläkin, en ole vielä tälle talvelle ehtinyt tarpeeksi kokeilla). Syynä oli tukkeentunut lämppärin kenno. Kaikki muut valohoidot oli tyhjän kanssa. Kovasti ilmaamalla tuli hetken kuumaa ja sitten taas loppui. Nesteen sai pakotettua kiertämään kennossa myös nostamalla painetta niin että laittoi lukkopihdeillä ylävesiletkun tukkoon.

                Huuhdoin lämppärin kennoa kymmenillä litroilla kuumaa vettä porakonepumpulla molempiin suuntiin (letkut irti kennosta), tulppasin myös välillä toisen pään hetkeksi lukkopihdeillä niin että paine nousi kunnes pumppu hyytyi ja päästin paineet ulos (naamalle). Tutkin myös välillä mitä sieltä kennosta tuli ulos. Kyllä sieltä todella pitkään vaan irtosi pientä punertavanruskeaa hilettä. Tätä ennen olin jo kerran pikaisemmin huuhtonut kennoa eikä tullut kuntoon. En tiedä onko se vieläkään uudenveroinen mutta parani huomattavasti.
                Alkutilanne oli sellainen että lämpöä tuli vain kun polki kierroksia ja päästi kaasun -> lämpöä. Ensimmäisen huuhtomisen jälkeen tuli kohtuukierroksillakin hieman lämpöä, tyhjäkäynnillä kylmeni. Viimeisimmän huuhtomisen jälkeen tulee jatkuvasti lämpöä, tyhjäkäynnilläkin tuli ainakin syyskeleillä vielä lämmintä ja ilmastointiautomatiikka ei nostanut tyhjäkäynnillä seisoessa puhaltimen kierroksia tappiin epätoivoissaan kuten aiemmin.
                Mutta kunnon pakkaskelin testiä odotellessa.. Jos ei vieläkään toimi kunnolla niin sitten laitan kennon vaihtoon kokonaan.

                Ja ongelman ydin on tosiaan siinä että neste ei halua kiertää kennossa, mistään ilmaläpistä tai ohjausongelmista tässä ei ole kyse. Asian voi todeta helposti irroittamalla moottorin käydessä kennon paluuletkun, sieltä ei tule mitään ennenkuin nostaa kierroksia/päästää kaasun kierroksilla käytön jälkeen, riippuen kennon tukkoasteesta. Mikään ilmaustemppu ei tuota ongelmaa poistanut, paineilmakäyttöisellä ilmauslaitteellakin tuli ilmattua moneen kertaan ja kaikkia mahdollisia kikkoja kokeiltua keula eri asennoissa jne.
                Viimeksi muokannut jcarlson; 26.11.2013, 16:35.

                Comment


                • #68
                  Luulisin että ei tuon ilmaaminen pitäs noin vaikeata olla kun se nyt on.

                  Tuosta paluuletkusta vielä sen verran että kun korjaamolla huuattivat ainakin 5 min kovilla kierroksilla niin asentaja tuumas että eipä oikein lämpiä => sanoin että tuo on öljynlämpötilamittari mitä katot eikä sen lämpö taia ihan hetkessä noussa... JA eikä paluu letku ollut yhtä kuuma kuin toinen.

                  Minustakin läpät sun muut kansiviat voi jättää huomiotta koska minun järjenjuoksu sanoo että kun ei neste kierrä niin se ei kierrä, eikä hyttä lämpiä.

                  Olisko tuo kenno perhana vielä sen verran tukossa että vaatii vielä pesua? Kun kennoa pesin niin siitä irtos kyllä aika paljon pientä punaista hippua. Jospa se etikkaa vielä vaatii. Vai mikä tuohon olis paras aine?

                  Ilmasitko jcarlson siitä ylemmästä letkusta missä on se ilmausreikä vai mistä? Vai poistiko järjestelmä automaattisesti ilman?
                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 26.11.2013, 19:23. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                  • #69
                    Jos punasta hippua irtoaa niin varmaan aine on ihan hyvä.. Ekassa pesussa käytin jotain pesukoneen puhdistusainetta kun sitä sattui löytymään, myöhemmissa ostin ihan motonetistä pari pulloa jotain jäähdytysjärjestelmän pesuun tarkoitettuja aineita.

                    Ilmasin kennon ylemmän letkun reiästä sekä suoraan paisarista siihen tarkoitetulla ilmauslaitteella. Eipä niillä ilmauksilla mitään vaikutusta tuntunut olevan. Pesutoimenpiteet oli ainoat joilla tuli jotain eroa toimintaan.

                    Comment


                    • #70
                      Niin olihan mullakin ainakin kuukauden joku myrkky koneessa joka piti pestä kalkeumat ym. paskat järjestelmästä, piti olla niin hyvä aine että tekee melkein lonkkaleikkauksiakin.

                      taian vielä etikalla koittaa pestä tuota

                      Comment


                        #71
                        Onko lämppärille menevät letkut kuumia?

                        Comment


                        • #72
                          Siinä ei vissiin ole vesikaukalossa erillistä pumppua sisäkierrolle niinku A8? Kasissa jos se on rikki niin ei tule lämmintä sisälle.

                          Comment


                            #73
                            Ei ole pumppua.

                            Comment


                            • #74
                              Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                              Onko lämppärille menevät letkut kuumia?
                              toinen on

                              Comment


                              • #75
                                Aina se kennolle menevä letku on kuuma. Mutta paluuletku on kylmä ja tyhjä, saa puristettua luttuun kun ei sieltä mitään tule. Suunnittelu tuossa lämppärin kierrossa on perseestä ja ilmeisesti sopivasti tukkeutunut kenno (tuntuu olevan lisäksi herkkä tukkeutumaan) saa aikaan sen ettei neste kierrä sen läpi etenkään matalilla kierroksilla.

                                Comment


                                • #76
                                  Nyt on muutama tunti pesty kennoa kuumalla vedellä ja etikalla. Syötin heti kuumaa vettä vastapäivään täydellä paineella tai sen mitä tuommosesta porakonepumpusta lähtee. Sitten vaihoin aineet etikkaan ja huuatin, välillä täysillä ja välillä rauhallisemmin sitten taas vettä ja etikkaa. Aikalailla tuli taas moskaa. Olisko pesuaineet irroittaneet paskat jotka on kertynyt sitten kennoon ja taas tukkineet sen.

                                  Jokatapauksessa NYT tulee kuumaa. Lämmintä alkoi tulemaan ennenkuin viisari nousi. Ilmauksesta ei tarvinnut huolehtia ollenkaan, kai se ite ilmaa ittensä.

                                  Jospa se jonkun aikaa nyt toimisi. Pitää vielä vaihtaa nesteet viikon tai parin päästä ja samalla huuhdella kenno jos sinne on taas kertynyt paskaa varmuuden vuoksi.

                                  Hyvä pojat näin se homma etenee!

                                  Comment


                                    #77
                                    Asiasta toiseen, miten paha nakki kennon irroitus C5 koppaiseen on?

                                    Comment


                                      #78
                                      Hopsis tarkoitanee lämmityslaitteen kennoa? En ole itse moista hommaa tehnyt, mutta joskus sitä elsasta katsoin ja se muistaakseni vaatii HVAC:n irroituksen ja se ei tule pois ennen kuin keskikonsoli on purettu tieltä pois. Höyrystinkenno näkyy repsikan jalkatilasta, mutta en tiedä saako sitäkään pois ilman HVAC:n purkamista.

                                      Comment


                                        #79
                                        Sitäpä juuri. Eli tässäkin mennään siis saman kaavan mukaan kuin C4 kopassa. Siinä tapauksessa jätän kennon huuhtelun väliin, tuppaavat ne letkulähdöt olemaan vanhemmiten niin haperia. Siinä saattaa päästä ruma sana kun puolen tunnin huuhteluhommasta tuleekin puolentoista päivän overhaul.

                                        Voihan ne letkut toki irroittaa moottorin päästä, sinne käsiksi pääseminen ei vaadi kuin tunnin purkamisen :)

                                        Comment


                                        • #80
                                          mulla on alumiiniset putket kennossa, varmaan on sullakin, tarkista ennen hätäsiä johtopäätöksiä

                                          Comment


                                            #81
                                            Onhan ne putkennatsat kennossa alumiinia, mutta ei ne moottoriin asti jatku alumiinisina. Kyllä sieltä löytyy kumiletkuakin.

                                            Comment


                                            • #82
                                              :) C4:ssa ne on muovia

                                              Comment


                                              • #83
                                                Kuskinjalkatilasta löysin ainakin omasta C5 ton kennon.. ja vaihdoin sen eikä silti tule lämmintä muutakuin kierroksilla.
                                                Ei tarttenut purkaa juuri mitään ja välistä pysty vaihtaan.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Jaa oliko niin helppo vaihtaa? En ole omasta C5 vielä vaihtanut kun elsa:n ohjeiden mukaan pitäisi purkaa koko kojelauta. Ei lämpeä kunnolla edelleenkään ja uusi kenno odottaa asennusta.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Väitän ettei onnistu vaihtaa lämppärin kennoa kuskin jalkatilan kautta purkamatta puolta autoa.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      ratinalusmuovit pois ja muovisuoja kennonputkien edestä pois, aluputket irti ja ainakin omassa vehkeessä mahtu kenno tulee vetämällä pois.. sitä en tiedä kuinka se sitten kuuluis ottaa pois...

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Pitääpä ainakin kokeilla.. Säästyisi valtava määrä työtä. Tosin masentavaa kuulla ettei ongelma ratkennut kennon vaihdolla. Oletko ilmannut järjestelmää? Jumittelevien ilmataskujen poistoon tuntuu auttavan ylävesiletkun kiinni puristaminen pihdeillä ja sen jälkeen kierrättäminen. Päin persettä tuossa on vesikierto suunniteltu ilmautumisen ja lämppärin kennon kierron kannalta.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Jos vaan onnistuu noin niin tää on niksipirkan arvoinen juttu. Melkein FAQin paikka jos purkaminen onnistuu kamera kädessä.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Täytyy kokeilla tota ilmaamista noilla pihdeillä. En tiedä sitten onko noilla korimalleilla kauheasti eroja kun itellä on toi automaatti kikotin.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Jeegeri Näytä viesti
                                                              ratinalusmuovit pois ja muovisuoja kennonputkien edestä pois, aluputket irti ja ainakin omassa vehkeessä mahtu kenno tulee vetämällä pois.. sitä en tiedä kuinka se sitten kuuluis ottaa pois...
                                                              Noin se lähtee myös saman ikäisessä A4:ssakin, ja ihan korjausoppaan mukaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X