Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

avain katki, miten virta lukko irtoaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• avain katki, miten virta lukko irtoaa

Terve niin tossa loppiaisena meni virta avain katki mutta sain silti auton käyntiin vielä kun tungin kummatkin avaimen pätkät virta lukkoon.
    Nyt pitäs saada lukko purettua niiin että saa avaimen pätkän sieltä pois kaikki on jo purettu ja virta lukon pohjakin pois mutta en ymmärrä miten tuo lukupuola ja varsinainen lukko sylinteri lähtee irti. ettei tarttis uusia koko lukkoa.

Avain pitää kääntää muistaakseni virrat päälle asentoon. Siinä avaimen "kehällä" kello ~10:ssä on pieni reikä, josta pitää ujuttaa sopiva rautalanka sisään jolla lukkopesän lukitus vapautuu kun sörkkii sopivasti. Sitten sen voi vetää ulos.

Comment

kiitos sain lukon irti omin avuin juurikin mainitsemallasi tavalla mutta eipä tuo auttanu kun ei se avaimen pätkä sieltä tuu, eikä mun ymmärryksen mukaan tuota itse lukko pesää voi purkaa.
      Viimeksi muokannut zippola; 8.1.2010, 13:01.

Comment

Kokeile varovasti vaikka vähän liimaa avaimen päähän ja työnnä se sisään. Haitat siitä saa purettua, mutta kokonaan sitä ei voi purkaa.

Comment

No vein sen auto avaimeen Helsinkiin jos ne sais sen siellä noukittua tosin en huomannu kysyä miten paljon maksaa. Millä hintaa olis saanu uuden lukon.
          Mulla on toinen avain missä on menny se siru rikki joten sillä ei voi käynnistää autoa, sanoivat ettei voi sitä korjata mutta voivat tehdä uuden avaimen. kuinka lähellä pitää tuon avaimessa olevan sirun olla lukupuolaa, kun mietin että olis jonkin aikaa pärjänny sillä vara avaimella käynnistäessä laittais vaan sen poikki menneen avaimen sirun siihen avaimen rinnalle.
          Kun se lukupuolakin on vähän kränännyt nii jos sen koko virtalukon joutuu joka tapauksessa uusimaan jossain vaiheessa.
          Saako suomesta vanhoihin avaimiin sopivaa virtalukkoa marmorilta?

Comment

Onko sinulla infra-puna kauko-ohjattu lukko? Uusi alkuperäinen avain maksaa koodattuna noin 185,-. Tilataan audin kautta auton sarjanumerolla mutta tulee ruotsista ja kestää muutaman päivän. Autoon saa ei-kaukokäyttöisiä vara-avaimia sirulla suutareilta. Esim. Helsingin tammiston K-Isojaon suutarilta. Hän pystyy kopiomaan sinun sirusi ja tekemään toimivan avaimen. Tuossa profiilin autossa se vielä onnistuu. Itse tilasin englannista romutetun A8:n avaimet ja tein niistä vaihtamalla sirun ja avaimen metalliosan (ostamalla blanco audi avain rungon) uuden avain sarjan itselleni. Hyvin toimii koska kauko-ohjaus on ohjelmoitavissa.

Rikkinäiseen avaimeen voit ostaa vain siis uuden sirun. On vähän eri kokoinen mutta käyttämällä Drimmeliä saat sopimaan sen vanhaan avaimeen. Tarvitaan yksi toimiva siru ja se monistetaan.

Ajoneston lukupuola on avaimen lukon "ympärillä" ja se ei vaihdu lukkoa vaihtamalla vaan on eri osa. Katso tuolta:

Lukonpohjan vaihto:
            http://www.audipages.com/Tech_Articl...chreplace.html

Ajoneston kunnostus:
            http://www.audipages.com/Tech_Articl...rereplace.html

Ajoneston voi saada kuntoo eristämällä puolalta tulevat sähköjohdot paremmin.

Comment

Tiedän kyllä noi kummatkin linkit ja silti kyllä väitän että luku puola vaihtuu lukon mukana siis varsinaisen virtalukon ei sen pohjan kanssa tai ainakaan mä en sitä irti saanu siitä enkä ole nähnyt erikseen myytävän lukupuolaa.
              Ei ole kauko ohjattu keskuslukitus, mutta olisi sekin haaven tohon päivittää esim inca pro
              http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=548

Comment

Working...
              X