Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kaasuläpän vaihto S4 audiin (B5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kaasuläpän vaihto S4 audiin (B5)

    tuollainen projekti olisi käsissä perjantaina elikkä esi tietoja kaivattais että onko millainen työ ja onko jollain jotain hyviä neuvoja jotka on hyvä ottaa huomioon tuon vaihtotyön kanssa..??

    Syy miksi ryhdyn tähän on se että sain ostettua koko kaauläppämoottorin sensoreineen päivineen. Muuten ei olisi EHKÄ tarvinut vaihtaa kuin pelkät angle sensor 1 ja 2 for throttle actuator.(eikös noi ole juurikin ne kaasuläppämoottorin asento tunnistimet)
    tuollaiset vikakoodit se antoi kun epc valon tyrkkäs ja sitä se tyrkkää vähän väliä eli eikös tuo kaiken järjen mukaan pitäisi tulla kuntoon kun vaihtaa ehjän koko paketin...tiiä häntä :DD muita vika koodeja sinne ei ole tullut nollauksen jälkeen kuin nuo sensorit.

  • #2
    Siis, jos ymmärsin oikein, niin vaihdat koko kaasuläppäkotelon, läppineen ja asentotunnistimineen?

    Työnä tuo ei ole kummoinenkaan. Ahtoputket irti Y-kumista, pässien letkuja hieman irti ja sivuun, sähköt irti kotelolta, neljä ruuvia auki ja kotelo mäkeen. Pyyhkäse imuilman lämpötilaanturi puhtaaksi, se kurkkaa siellä imusarjan pohjalla keskellä. Uusi kotelon ja imusarjan välinen tiiviste, putsaa se uusi kotelo ja läppä ja koteloa kiinni. Perään on hyvä vaihtaa se Y-kumi, jos ei ole vaihdettu juuri.

    Ei kai siinä muuta. Läpän sopeutus työn valmistuttua.

    PS. Tuli mieleen, että, kun vanha kotelo on irti, niin siitä näkee myös hyvin, onko sähköinen kiertovesipumppu vuotanut/halki. Se möllöttää siellä imusarjan alla. Ja hakee uutta kaupasta...

    Comment


      #3
      Noinhan se menee.

      Niitä antureita ei periaatteessa vaihdeta erikseen, kun muistaakseni ne on niin integroitu siihen kaasuläpän sähköosaan ettei niitä voi vaihtaa kuin koko paketin kanssa. Tietysti jos sen sähköosan saa erikseen jostain niin sitten se onnistuu, muuten ei.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja pmtp Näytä viesti
        Siis, jos ymmärsin oikein, niin vaihdat koko kaasuläppäkotelon, läppineen ja asentotunnistimineen?

        Työnä tuo ei ole kummoinenkaan. Ahtoputket irti Y-kumista, pässien letkuja hieman irti ja sivuun, sähköt irti kotelolta, neljä ruuvia auki ja kotelo mäkeen. Pyyhkäse imuilman lämpötilaanturi puhtaaksi, se kurkkaa siellä imusarjan pohjalla keskellä. Uusi kotelon ja imusarjan välinen tiiviste, putsaa se uusi kotelo ja läppä ja koteloa kiinni. Perään on hyvä vaihtaa se Y-kumi, jos ei ole vaihdettu juuri.

        Ei kai siinä muuta. Läpän sopeutus työn valmistuttua.

        PS. Tuli mieleen, että, kun vanha kotelo on irti, niin siitä näkee myös hyvin, onko sähköinen kiertovesipumppu vuotanut/halki. Se möllöttää siellä imusarjan alla. Ja hakee uutta kaupasta...
        Kiitokset hyvästä ohjeesta. Ainut vain on se että kun asuu täälä EI PK-seudulla niin nuita osia ei noin vain haeta kaupasta ja vaihdeta remonttien yhteydessä:DD Ei löydy oikeastaan muuta vaihdettavaa osaa kuin tuo pelkkä kaasuläppäkotelo läppineen ja asnetotunnistimineen. Jos nuissa mainitsemissa muissa osissa on jotain vikaa niin täytyy vaihtaa ne jäljestäpäin.

        Niin tuosta kotelon putsauksesta, Onko tuohon mitään hyvää putsaus neuvoa muutakuin se että kun on irti niin suihkuttelee joka paikkaan jotain ainetta(mikä olis hyvää tuohon hommaan) ja putsailee rätillä puhtaaksi? Niin ja tarviiko alkaa aukomaan ja suihkutteleen/putsaileen sitä asentotunnistimen mustaa koteloa joka on niillä tyhmillä metalli klipsuilla kiinni??

        Ei ole muuten uutta tiivistettä edes siihen uuden kotelon ja imusarjan välille. Jos vanhan kotelon saa nätisti pois ettei tiiviste pahasti kärsi ja laittaa sit lisäksi ohuen kerroksen esim. tiivisteliimaa niin onko näin myös ok ??
        tässäkin kohdassa ilmenee juurikin se että kun asut jossain täälä kaukana liikekeskuksista niin nuita osia ei saa noin vaan ja yleensä tuohon autoon kun ostat osia niin kaikki menee joka kerta tilaus tavaraksi.

        Comment


          #5
          Kyllä se tiivisteliimallakin pelaa, ja väittäisin että toimii suoraan myös sillä vanhallakin. Sehän on peltinen tiiviste.

          Comment


          • #6
            kaasuläppä kotelo tuli eilen vaihdettua ja vag-com:lla sopeutus ja auto pelaa niinkuin enkeli:DD Ei syty enää EPC valoa eikä anna mitään vikakoodeja.

            Comment

            Working...
            X