Eli kuinka nämä koodit nyt oikein on kun on niin monta eriävää mielipidettä ollut liikkeellä. kanava 51: Onko tämä moottorin ilmoittama lämpötila vai ilmoittaako tuo kanava sitä tavoiteltavaa lämpötilaa eli 90 astetta? Siihen se nousee todella nopeasti. Niin ja autona on S4 audi.
Kanava 49: onko tämä se kanava nro. joka ilmoittaa koko ajan missä lämpötilassa moottori on?
Tänään seurasin tuota omasta autostani ihan sen takia koska minun autossa tuo lämpötila on seilannut 80-90 väliä tämän tästä mutta kyl se ihan lämmintä on puhaltanut, ja taas tämä kanava 49 ilmoitti n.80c lähes koko aikaa ja kun ajelin autolla ja allekkin 80 vaikka lämpöviisarin mukaan lämmöt oli jossain 85 paikkeilla. Kun jätin auton tyhjäkäynnille rupsuttamaan niin lämpömittari pysyi 90 jopa viisarin verran ylikin ja taas tämä kanava 49 näytti tasasesti n.88-89(pakkasta -24.5)
Ja sitten kun lähdin taas ajamaan niin tuo ch49 tipahti aika pian 80 ja jopa allekkin mutta itse viisari pysyi kyllä 90 asteessa. Ja tuli kyl todella kuumaa kun antoi käydä tyhjäkäyntiä n. 30min.
Sitten tulin pihalle ja tämä ch49 näytti aluksi 80 mutta alkoi nousemaan taas ylemmäs, mutta kun pietin kaasua n.3000r/min niin tuossa näytössä alkoi taas lukema laskemaan ja laski koko ajan jonnekkin 77c ja kun kaasun löysäsi niin taas alkoi nousemaan tuo lukema. Mittari näytti kuitenkin aika lailla 90c ehkä viisarin verran alle 90c.
kysymys tähän kaiken kauheaan sepostukseen tulee nyt, eli onko ässässä termari paskana vai onko tuo käytös ihan normaalia? -30 pakkasessa tänä talvenakaan ei autossa ole tarvinut palella vaikkakin nuo arvot eivät kuitenkaan napota sielä 90 asteessa.
Ja loppuun vielä kysymys jos joku jaksaa lukea ja vastata: Onko tuohon S4 audiin vaikea ja iso töinen homma vaihtaa venttiilikopan tiivisteitä,2 kappalettahan niitä tulee tuohon,molemmille puolille omat??Pitääkö purkaa kovasti?
Kanava 49: onko tämä se kanava nro. joka ilmoittaa koko ajan missä lämpötilassa moottori on?
Tänään seurasin tuota omasta autostani ihan sen takia koska minun autossa tuo lämpötila on seilannut 80-90 väliä tämän tästä mutta kyl se ihan lämmintä on puhaltanut, ja taas tämä kanava 49 ilmoitti n.80c lähes koko aikaa ja kun ajelin autolla ja allekkin 80 vaikka lämpöviisarin mukaan lämmöt oli jossain 85 paikkeilla. Kun jätin auton tyhjäkäynnille rupsuttamaan niin lämpömittari pysyi 90 jopa viisarin verran ylikin ja taas tämä kanava 49 näytti tasasesti n.88-89(pakkasta -24.5)
Ja sitten kun lähdin taas ajamaan niin tuo ch49 tipahti aika pian 80 ja jopa allekkin mutta itse viisari pysyi kyllä 90 asteessa. Ja tuli kyl todella kuumaa kun antoi käydä tyhjäkäyntiä n. 30min.
Sitten tulin pihalle ja tämä ch49 näytti aluksi 80 mutta alkoi nousemaan taas ylemmäs, mutta kun pietin kaasua n.3000r/min niin tuossa näytössä alkoi taas lukema laskemaan ja laski koko ajan jonnekkin 77c ja kun kaasun löysäsi niin taas alkoi nousemaan tuo lukema. Mittari näytti kuitenkin aika lailla 90c ehkä viisarin verran alle 90c.
kysymys tähän kaiken kauheaan sepostukseen tulee nyt, eli onko ässässä termari paskana vai onko tuo käytös ihan normaalia? -30 pakkasessa tänä talvenakaan ei autossa ole tarvinut palella vaikkakin nuo arvot eivät kuitenkaan napota sielä 90 asteessa.
Ja loppuun vielä kysymys jos joku jaksaa lukea ja vastata: Onko tuohon S4 audiin vaikea ja iso töinen homma vaihtaa venttiilikopan tiivisteitä,2 kappalettahan niitä tulee tuohon,molemmille puolille omat??Pitääkö purkaa kovasti?
Comment