Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 valomuisti+OBD adapteri

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 valomuisti+OBD adapteri

    Juu elikkä äskettäin audiin siirtyneenä olis pientä "ongelmaa"...=)

    Elikkäs valoautomatiikka pelaa nyt silleen et kun laittaa virrat päälle ja valoviiksi nolla asennossa, niin ei pala kuin parkit ja valot päällä toimii valot normaalisti... Eli pitäis saada valot toimimaan silleen et virrat kun laittaa päälle niin palas parkit + ajovalot "päivä asennossa" eli himmeämmin kuin katkaisin päällä...=)

    vaihdoin valoreleen uuteen kun entinen oli hapettunu/ruostunu jumiin ja himmentimen relekkin napsahtaa kun laittaa virrat päälle. mittasin akulta käynnissä ollessa jännitteen ja ja sit ajovalon polttimon kannasta. Silloin jänitehäviö ~1V eli himmeninkin toimii kun alkuun oli tosi himmeät ajovalot mut asettelin ajovalon polttimot umpioon uusiks niin kirkastu huomattavasti...=)

    lueskelin jo valoviiksi vioista mut ei kehtais ostaa viel uuta valoviikseä kun ei oo ihan varma asiasta...=) mistä vois vikaa viel etsiä tuon automatiikan suhteen vai joutuuko vaihtamaan tuon viiksen..???


    sit pitäis suunnitella OBD adapterin ostoa ja mielessä olis joku näistä....

    http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29


    Tai sit

    http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29


    Onko sama kummanko noista valitsee vai onko jompikumpi käyttövarmempi kun olis käyttöä ainakin omaan A4:seen ja kenties ehkä vm.03 A3:seen ja IV Golffiin????=)

    Toivottavasti ei ollut liian monimutkaisesti selostettu...=)

    Autona siis A4 B5 Facelift vm.00 1.9 Tdi
    Viimeksi muokannut h3nkka; 6.1.2010, 23:17.

  • #2
    Eipä ole ajovaloautomatiikkaa missään näkemässäni A4 B5:ssa ollut.

    Comment


    • #3
      pitäshän siinä ajovalot syttyä parkkien kanssa kun pistää virrat päälle....=)
      no puhutaan sit valomuistista...=)

      Comment


      • #4
        Ei syty normaalisti, mulla ei syty edes parkit.

        Comment


        • #5
          Niin ja sellasen huomasin kans, et jos laittaa valoviiksestä valot päälle kun ei oo virrat päällä niin sillonkin syttyy pelkät parkit....

          Ja tuossahan ei varmaan saanu VAG COMilla muutettua tuota valojen syttymistäkään....??

          Comment


          • #6
            Tuo on normaalia että pelkät parkit palaa, jos ei ole virrat päällä. Ei pysty vag-comilla tekemään mitään valoille, ainoastaan korkeudensäädön sopeutuksen, jos on automaattisäätö.

            Comment


            • #7
              ok...=)

              mutta mistähän tuota vikaa voisi lähteä selvittelemään seuraavaksi?? =)

              Comment


              • #8
                Siis missä sinulla on vikaa? B5:ssa ei ole mitään automatiikkaa, joten turha sieltä on vikaa hakea.

                Comment


                • #9
                  tuntuu vaan vähän erikoiselta jos näissä ei valomuistia oo..
                  Mut parkit syttyy kun virrat laittaa päälle ja viikseä kun nostaa pykälän ylös niin ainoastaan mittaristonvalot syttyy parkkien lisäks ja sit kun nostaa viikseä kerran niin syttyy ajovalot...

                  mitä virkaa mahtaa olla sit valonhimmentimen releellä mikä naksahtaa kun laittaa virrat päälle mut mitkään valot ei himmene??? =)

                  Comment


                  • #10
                    Parkkien pitäisi syttyä vasta kun viikseä nostaa pykälän ylös. Seuraavaksi syttyy valot jos virrat on päällä. Ei siellä mitään valonhimmenninreleitä tietääkseni ole. Faceliftistä en ole tosin satavarma.

                    Comment


                    • #11
                      kyllä sieltä vaan löytyy..=)

                      siinä releen päällä muistaakseni numero 214..=)


                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=79510

                      Taitaa löytyä valomuisti muiltakin...=)
                      Viimeksi muokannut h3nkka; 7.1.2010, 12:55.

                      Comment


                      • #12
                        Selvennätkö mitä tarkoitat valomuistilla?

                        Ainoa "automatiikka" mitä minun autossa on, on se ettei valot syty jos virrat ei ole päällä kun viiksi on "valot päällä" -asennossa. Ja se, että valot sammuu kun auton starttaa.

                        Comment


                        • #13
                          Samanlainen valokytkentä se on faceliftissäkin. Liekkö jotain extraluxus lisävarusteita nuo valomuistit :)

                          Comment


                          • #14
                            tämähän näyttäs menevän jo v*******n puolelle....

                            Valomuisti = Ajovalot+parkit syttyvät kun laittaa virrat päälle ja valokatkaisimen ollessa 0 asennossa....!!! =)

                            kyseinen systeemi ollu jo 90 luvun alun autoissakin...=)


                            Tuossa Autowikin näkemys asiaan...=)

                            http://www.autowiki.fi/index.php/Valomuisti
                            Viimeksi muokannut h3nkka; 7.1.2010, 14:27.

                            Comment


                            • #15
                              No ilmoittele ihmeessä tänne kun saat homman selville.

                              Comment


                              • #16
                                B6 korissa tuo on jo ilmeisesti ihan vakio, jostain syystä ei ole B5:ssa yleinen.

                                Omassa vm-92 pösö 106:ssa on valomuisti/automatiikka, kun se on ilmeisesti huomattavasti parempi auto kun toi mun ässä.

                                Comment


                                • #17
                                  Ainakin ameriikanmalleissa on ollu himmennettyjä päiväajovaloja.
                                  Himmennys tapahtuu vastusjohtimella, joka kulkee apukuskin puolen lattialla helmakotelon kulmassa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ei ole sakemannit tehneet valomuistia ku ei ole vissiin ajovalojen käyttö päivällä pakollista siellä

                                    Comment


                                    • #19
                                      tuossapa olis tuon kyseisen audin Käyttöohjeesta skannattuna kansi ja sivu valon käytöstä...=)
                                      Huom. pieni punaisella ympyröity teksti...=)



                                      http://s666.photobucket.com/albums/v...Ohje_Kansi.jpg



                                      http://s666.photobucket.com/albums/v...Ohje_Valot.jpg

                                      Koetin katsella sitä apuksukin puolelta mut ei löytyny mitään mikä olis voinu auttaa asiaa...=)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itse tein b5 faceliftiin valoautomatiikan seuraavasti: Valokytkimeltä löytyy napa, jossa on jännite valojen ollessa poissa ja virran päällä, mutta ei jännitettä parkkien tai ajovalojen ollessa kytkettynä. Otin siitä virran irtosulakkeen kautta. Syöttöjohdoksi laitoin muutaman metrin pituisen ohuehkon johdon kuskin jalkatilan maton alle. Mitoitin johdon pituuden siten, että jännitehäviöksi tuli pari volttia. Syötin näin saadun alennetun jännitteen valokatkaisijalta tulevaan lyhyiden valojen piuhaan. Toimii hyvin.

                                        Syötin em. piuhasta parin diodin avulla jännitettä myös parkeille.
                                        Viimeksi muokannut Lujitus; 11.1.2010, 08:15. Perustelu: Unohtui mainita parkit

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kaipa sitten halogeenivaloilla on tuollainen toiminto, mutta xenoneilla ei ainakaan ole.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei kai nyt xenoneilla tuollaista tarttekaan tai kannata tehdäkään. Mulla omassa on juurikin tuollainen valomuisti. Vissiin voi jopa olla alennettu jännitekin.
                                            Rasittava suomi-ominaisuus tuo. Saksantuonneissa ei tuollaisia ole ollut.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mielestäni parempi ratkaisu olisi asentaa vain ledi DLR valot keulaan, niin ei tarvitse niitä halogeenejä tai xenoneita polttaa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Halogeenithan tuossa on, ja ei oo ollu suunnitelmissa ainakaan ihan heti xenoneita virittelemään paikalleen....=)

                                                Tarkoitus tässä olisikin vaan saada toimimaan tuo kyseinen ominaisuus ja muutenkin mielenkiinnosta koettaa selvitellä, että mistä moinen toimimattomuus johtuu...=)

                                                Valopäivityksiä jos jossain vaiheessa innnostuu tekemään niin menee umpiot kokonaan vaihtoon, mut ainakin toistaseks ainoat valot mitkä on vaihtumassa on takavalot....=)
                                                (Mielikin voi tosin muuttua jossain vaiheessa..) =)

                                                Comment

                                                Working...
                                                X