Otsikon mukainen laite on aikas hyvä. Saatin eilen asennettua profiilin Audiin ja pääsin testaamaan sopivasti pakkasen taas kivuttua -20 asteen lukemiin. Auto oli latauksessa yön yli. Aamulla laitoin Webaston lämmittämään 1,5 tunniksi laturin ollessa edelleen kytkettynä ja niin vain lähti hienosti käymään. Excellent!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Suosittelen: Defan akkulaturi
Collapse
X
-
-
Itsellä Defan 3A laturi Audissa eikä voi kyllä moittia. Harvakseltaan välissä auto käytössä niin aina kuitenkin kun pistää roikkaan niin lataa akun täyteen.
Huonoina puolina voi joskus tulla että auton akku on päässyt tosi huonoksi mutta eihän sitä niin huomaakkaan kun laturilla sen aina täyteen saa.
-
Onhan se hyvä kampe, mutta sen hinta/laatusuhdetta voidaan kyllä miettiä vaikka enemmänkin. Itselläni on ctek 3600 hoitamassa täysin samaa asiaa ja hinta on vähän eri luokassa.
Käyttöautossa tosin ei ole, koska sen eberöinnit kuittaantuu aika hyvin 2x15km työmatka-ajolla. Työpaikan päässä en lämmitä, koska auto on lämpimässä.
1,5 tunnin webastokäyttö on varmaan myös melkolailla tarpeetonta ellei siellä autossa ole nyt ihan pakko olla kesä -20 asteen pakkasellakin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti1,5 tunnin webastokäyttö on varmaan myös melkolailla tarpeetonta ellei siellä autossa ole nyt ihan pakko olla kesä -20 asteen pakkasellakin.
Toisessa autossa on ctek mutta Defan sain sopivasti niin laitoin sen..
Comment
-
Miten noi johdotukset? Itsellä ainakin takapenkin alla akku, pitänee olla panssarikaapeli (vai millä nimellä Defa noita kutsuu) takapenkin alle asti. Eli kun tuolle Defa sanoo 1+1 m sisäpistoketta varten niin pitäis varmaan olla vielä parimetriä tuota laturia varten, vai?
Comment
-
Aihetta sivuten tuli mieleen kysymys, että mitenhän esim. tuon A6 3.0Tdi Avant S-line -05 kulkineen järjestelmät sietävät ainakin Ctekeistä löytyvää akun henkiin herättämis toimintoa (Recond), jossa käsittääkseni pulsseilla herätellään akkua joka ei muuten meinaa ottaa enää virtaa vastaan.
Itselläni on venekäyttöön hankittu järein Ctek 25000. Uskaltaakohan sillä alkaa akkua herättelemään kunnes saa uuden tilalle? Onko väliä mihin hauenleuat tökkää, konepellin alta löytyviin napoihin vai suoraan akkuun?Viimeksi muokannut 8866; 7.1.2010, 19:51. Perustelu: Ei käytetä profiilin autoja, muuttuu ajan saatossa kumminkin.
Comment
-
Onko kokemuksia muun merkkisistä älykkäistä latureista kuin Defa tai CTek? Ilmeisesti Einhell:ltä löytyy ainakin joku malli ja lukematon määrä muita halpismalleja...
Edit: Ctek 3600:nen ostettu Varaosamaailmassa 46,90 (josta vielä jokunen pinna pois). Benton näkyi maksavan 29,90.Viimeksi muokannut Rusty; 9.1.2010, 16:06.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rusty Näytä viestiOnko kokemuksia muun merkkisistä älykkäistä latureista kuin Defa tai CTek? Ilmeisesti Einhell:ltä löytyy ainakin joku malli ja lukematon määrä muita halpismalleja...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Nelistäjä Näytä viestiAihetta sivuten tuli mieleen kysymys, että mitenhän esim. tuon A6 3.0Tdi Avant S-line -05 kulkineen järjestelmät sietävät ainakin Ctekeistä löytyvää akun henkiin herättämis toimintoa (Recond), jossa käsittääkseni pulsseilla herätellään akkua joka ei muuten meinaa ottaa enää virtaa vastaan.
Itselläni on venekäyttöön hankittu järein Ctek 25000. Uskaltaakohan sillä alkaa akkua herättelemään kunnes saa uuden tilalle? Onko väliä mihin hauenleuat tökkää, konepellin alta löytyviin napoihin vai suoraan akkuun?
Jos akun napajännite pyrkii nousemaan yli 14.0V niin auton oma lataus keskeytyy, ja jatkuu 13,5V hiljalleen kohoten. (Katkaisu aina 14.0V kohdalla.) (tyhjä akku rinnan kytkennässä)
Kun lisälatauslaite on kytkettynä, Auto ei osaa mennä "nukkumaan". (tosin kytkentä oli väärin suoraan akun napoihin). Autossa on jatkuva 0,5A kuorma, mistä seuraa, että kaikkien lisälatureiden jännitteen hallinta on "sekaisin". Jännite ei pääse nousemaan ja akun varaus jää vajaaksi.
(C-tek saa ominaispainon nousemaan 50% ja vakioteho laturi 80%)
Ilmeisesti ainoa toimiva tapa on irroittaa akku autosta ja ladata se täyteen.
Sellainen 4 viikon akun vaihtoväli, niin voi pärjätä ilman ongelmia talvella.
Sitä en tiedä, pystyykö koodauksella löytämään ratkaisua ongelmaan?
Että auton saisi edes "nukkumaan" että sitä voisi ladata ulkopuolisella laturilla.
Ominaispainomittari ilmeisesti ainoa luotettava menetelmä akun varauksen toteamiseen.
Toisessa ketussa oleva kaksiakkujärjestelmä on ainakin toistaiseksi toiminut hienosti.
Comment
-
Joutui sitten palauttamaan bauhausin laturin. Selvisi sitten kaupassa että "juu, ei se toimi pakkasessa" vaikka käyttöohjeessa mainitaankin että siinä on lämpötilakompensaatio johdossa -20°C asti.
Hain sitten -temasta boosterin tilalle. Jos nyt sillä saisi auton aamuisin liikkeelle pakkasilla, kunnes ehdin selvittää mikä syö akkua tai laitan uuden akun.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viestiJokos bentonit muistavat lataustilan vaikka toisenpään (verkkovirta tai akku) irroittaa? Hetki takaperin ne piti aina manuaalisesti asettaa, ctekit muistavat kunhan edes toinen pää on kytkettynä.
Comment
-
Täytyykö Ctekissä painaa Start-nappia että lataus alkaa, vai lähteekö se lataamaan jos on ollut koko ajan 12V-puoli kiinni ja verkkovirta kytketään? Onko mitään pientä ~IP65-laturia joka toimii noin?
Jos tuonne B5:en akkukaukaloon sen asentaa niin sinne ei ole kovin kiva muovien alle päästä painelemaan nappia joka kerta kun lataa. Ajatuksena laittaa Defa/Calix-pistoke puskuriin ja vaihtaa laturin oma liitäntäjohto tuohon panssarikaapeliin ja jättää laturi kiinteäksi.
Comment
-
Ei tarvitse painaa, lähtee lataamaan jos piuhat (akun johdot tai verkkopiuha) eivät ole olleet välissä irti.
Itse laitoin viimeinkin haaran myös laturille, laturi on ollut autossa ainakin kaksi vuotta mutta kytkemättä. Alkoi ahdistamaan nämä pakkaset niin tuli nyt sitten hommattua nuo haaroituspalikat. On muuten järkyttävän hintaisia osia niinkin yksinkertaisiksi palikoiksi.
Comment
-
Tuossa myös yksi laturivaihtoehto
http://www.solentia.fi/accupro/index.html
Tuommoinen on itselle tulossa testiin tuossa niin näen millainen se oikeastaan on ja millainen on asentaa Defaan verrattuna.
Hinta tuolla 100? kieppeillä ja saa kiinteästi asentaa autoon.
Comment
-
Omaan b5:een, jossa on pistoke puskurissa ja sisälämppärin rasia jalkatilassa laitoin CTEK:n seuraavasti.
Laite on sisällä hanskalokeron alla muoviin ruuvattuna, virtajohto sisälämppärin pistokkeessa aina, latausjohto ratin viereen päävirtablokkeihin kiinteästi. Sitten kun pistää puskuriin vain calix johdon seinästä, niin rupeaa lataamaan.
Letkulämppäri on mennytkin jo rikki ja eber korvaa lämmitystarpeen niin johdot olivat joutavia.
Comment
-
Onkos tuommoinen defan laturi kuinka vaikea asentaa 2.7 btq kutoseen? Välillä aika lyhyitäkin ajoja talvisin niin olisi mukava jos olisi laturi kiinni. Autossa on jo valmiiksi defan lisälämmitin (ei tietoa millainen, kun oli jo ostettaessa) sekä sisälämppäri.
Lähinnä siis, että osaako autoja vähemmän romplannut sellaisen asentaa?
Comment
Comment