Ongelmat alkoivat kun sytytyspuola hajos. Uusi puola autoon ja vikakoodin luku/tyhjennys - ei ylimääräisiä vikoja - ei lataukseen/jännitteeseen viittaavaa.
Autonpesulle jonottaessa mittaristovalot "välähtelivät" ja ikkuna aukesi vain puoleen väliin. Auto oli tyhjäkäynnillä noin 30 min. Hetken perästä valojen korkeussäätö ikoni ilmeistyi näyttöön ja auto alkoi käydä huonosti... Sammutin auton, jonka jälkeen ei lähtenyt enää käyntiin. Apuvirtaa kehiin ja normaalisti tulille, pieni rundi suurilla kierroksilla ja yleismittarin etsintään...
Akusta jännitteenmittaus (1h parkissa) - ~12,xx V.
Tyhjäkäynnillä ilman valoja, puhallinta - ~13,xx V.
Tyhjäkäynnillä valot + puhallin - ~12,xx V.
Joulupäivänä auto käyntiin roikasta ja tyhjäkäynnille. Sisältä pikaisesti lompakon hausta palatessani auto kävi jälleen huonosti. Kaasua ja kierrokset eivät nousseet yli 2 200, mutta käynti normaalia. Pari minuuttia kaasuttelin "vikatilanne" päällä ja sammutin auton. Uudelleen käynnistys, eikä mitään normaalia poikkeavaa.
Yleismittaria jälleen metsästämään ja mittaukset tupakansytyttimestä...
Auto ei käynnissä, 2h parkissa - ~12.4 V.
Tyhjäkäynnillä ilman valoja, puhallinta - ~11,xx V (laskee koko ajan!!!)
Tyhjäkäynnillä ilman valoja, puhallinta - ~13,7 V (kierroksia käytetty yli 2000)
Tyhjäkäynnillä valot + puhallin - ~ 13,4 V (kierroksia käytetty yli 2000)
Ajaessa 60 km/h valot + puhallin + penkinlämmitin - ~ 14,2 V
Elikäs toisin sanoen, ei lataa jos ei nosta kierroksia, ennen kuin jättää tyhjäkäynnille...
Mikäs ihme vaivaa audia (A4 2003 1,8t Avant)?
Autonpesulle jonottaessa mittaristovalot "välähtelivät" ja ikkuna aukesi vain puoleen väliin. Auto oli tyhjäkäynnillä noin 30 min. Hetken perästä valojen korkeussäätö ikoni ilmeistyi näyttöön ja auto alkoi käydä huonosti... Sammutin auton, jonka jälkeen ei lähtenyt enää käyntiin. Apuvirtaa kehiin ja normaalisti tulille, pieni rundi suurilla kierroksilla ja yleismittarin etsintään...
Akusta jännitteenmittaus (1h parkissa) - ~12,xx V.
Tyhjäkäynnillä ilman valoja, puhallinta - ~13,xx V.
Tyhjäkäynnillä valot + puhallin - ~12,xx V.
Joulupäivänä auto käyntiin roikasta ja tyhjäkäynnille. Sisältä pikaisesti lompakon hausta palatessani auto kävi jälleen huonosti. Kaasua ja kierrokset eivät nousseet yli 2 200, mutta käynti normaalia. Pari minuuttia kaasuttelin "vikatilanne" päällä ja sammutin auton. Uudelleen käynnistys, eikä mitään normaalia poikkeavaa.
Yleismittaria jälleen metsästämään ja mittaukset tupakansytyttimestä...
Auto ei käynnissä, 2h parkissa - ~12.4 V.
Tyhjäkäynnillä ilman valoja, puhallinta - ~11,xx V (laskee koko ajan!!!)
Tyhjäkäynnillä ilman valoja, puhallinta - ~13,7 V (kierroksia käytetty yli 2000)
Tyhjäkäynnillä valot + puhallin - ~ 13,4 V (kierroksia käytetty yli 2000)
Ajaessa 60 km/h valot + puhallin + penkinlämmitin - ~ 14,2 V
Elikäs toisin sanoen, ei lataa jos ei nosta kierroksia, ennen kuin jättää tyhjäkäynnille...
Mikäs ihme vaivaa audia (A4 2003 1,8t Avant)?
Comment