Elikkäs tuo Coupe ruvennut tässä alkutalvesta saakka ilmeisesti akkua purkamaan. Jos pitää päivän väliä ettei aja autolla, on jännitteet auton oman mittarin
mukaan karvan päälle 10V kun käynnistysvirran kääntää, lähtee käyntiin ja kyllä käykin heti hyvin, eli ei virranpuutetta havaittavissa käynnissä ollessa.
Starttia kyllä pyörittää vähän vaivalloisen kuuloisesti. Sekin on kyllä tarvikestartti, voi sekin tehdä osansa. Laturi itsessään huolletu varmaan n. 5v sitten autosähköliikkeessä.
Sähköpuoleen liittyviä osia on vaihdettu alkukesästä Boschin S4 akku, loppukesästä uus soitin ja sen jälkeen lataussäädin (tarvike).
Latauksenkin mittasin -> valot päällä, puhallin ja stereot päällä tyhjäkäynnillä 14.2V, eli ok tuokin.
Soitinta en epäile, koska ei ole heti sen jälkeen alkanut oirehtia vaan useamman kuukauden päästä. Hanskalokeron valo ei jää päälle koska
se on valokatkaisijan takana eikä takakontin valossa ei polttimoa ollenkaan. Nyt on eilisestä asti ollut tallissa akku irrallaan, irrottaessa oli
12.35V ja nyt tänään iltasella mitattu ja näyttää 11.8V eli onko tuo sitten normaalia pudotusta? Ampeerialueella katsoin pikaisesti miinusnavan
ja -kengän välistä, näytti 0.5xxA, onkohan tuo purkuvirran määrä ok?
Nämä ovat tämänhetkiset tiedot. Onkohan tuossa akussa vika kun itsekseen jännitteet tuon verran pudonnut alle päivässä, vai purkaako liikaa jotain kautta?
Onko Coupessa/80/90 jotain tiettyjä paikkoja mistä kannattaa metsästää mahdollisia vikapaikkoja?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan :)
mukaan karvan päälle 10V kun käynnistysvirran kääntää, lähtee käyntiin ja kyllä käykin heti hyvin, eli ei virranpuutetta havaittavissa käynnissä ollessa.
Starttia kyllä pyörittää vähän vaivalloisen kuuloisesti. Sekin on kyllä tarvikestartti, voi sekin tehdä osansa. Laturi itsessään huolletu varmaan n. 5v sitten autosähköliikkeessä.
Sähköpuoleen liittyviä osia on vaihdettu alkukesästä Boschin S4 akku, loppukesästä uus soitin ja sen jälkeen lataussäädin (tarvike).
Latauksenkin mittasin -> valot päällä, puhallin ja stereot päällä tyhjäkäynnillä 14.2V, eli ok tuokin.
Soitinta en epäile, koska ei ole heti sen jälkeen alkanut oirehtia vaan useamman kuukauden päästä. Hanskalokeron valo ei jää päälle koska
se on valokatkaisijan takana eikä takakontin valossa ei polttimoa ollenkaan. Nyt on eilisestä asti ollut tallissa akku irrallaan, irrottaessa oli
12.35V ja nyt tänään iltasella mitattu ja näyttää 11.8V eli onko tuo sitten normaalia pudotusta? Ampeerialueella katsoin pikaisesti miinusnavan
ja -kengän välistä, näytti 0.5xxA, onkohan tuo purkuvirran määrä ok?
Nämä ovat tämänhetkiset tiedot. Onkohan tuossa akussa vika kun itsekseen jännitteet tuon verran pudonnut alle päivässä, vai purkaako liikaa jotain kautta?
Onko Coupessa/80/90 jotain tiettyjä paikkoja mistä kannattaa metsästää mahdollisia vikapaikkoja?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan :)
Comment