Kun on tuo saksalainen manuska ja muutenkin vähän tietoa autoista niin kysyisin mittariston hälyytysvaloista..
Kun käännän avaimella virrat päälle, mittarissa palaa akun valo, ja vilkkuu öljynpaine ja joku toinne valo jota en nyt muista. Mutta kyn auton käynnistää, kaikki punaiset merkkivalot sammuu. Onko ok vai pitääkö seurata mitä valoja tuossa ennen käynnistämistä näkyy? Miksi ne palaa siinä vaiheessa ja milloin valoja pitää tosissaan ottaa -vain kun syttyvät kun auto on päällä?
Lämpömittarista: kun pidän tyhjäkäynnillä pakkasella, kone lämpiää todella hitaasti, ei 15min riitä kun ehkä vähän viisari värähtää. Mutta ajossa kun kone on lämminnyt, se on siinä 90-95 asteen välillä, onko ok?
Polttoainemittari heittää, eli kun tankkaa, se mene vähän yli asteikon ja bensa loppuu ennenkuin viisari on edes punaisella. Eli käytännössä pitää alkaa tosissaan harkitsemaan tankkausta kun viisari on 1/3 kohdilla. Vaikuttaako tämä ajotietokoneen laskelmiin vai ainoastaan itse polttoainemittariin? Itse aina resetoin tripin kun tankkaan, joten tiedän missä mennään.
Kun käännän avaimella virrat päälle, mittarissa palaa akun valo, ja vilkkuu öljynpaine ja joku toinne valo jota en nyt muista. Mutta kyn auton käynnistää, kaikki punaiset merkkivalot sammuu. Onko ok vai pitääkö seurata mitä valoja tuossa ennen käynnistämistä näkyy? Miksi ne palaa siinä vaiheessa ja milloin valoja pitää tosissaan ottaa -vain kun syttyvät kun auto on päällä?
Lämpömittarista: kun pidän tyhjäkäynnillä pakkasella, kone lämpiää todella hitaasti, ei 15min riitä kun ehkä vähän viisari värähtää. Mutta ajossa kun kone on lämminnyt, se on siinä 90-95 asteen välillä, onko ok?
Polttoainemittari heittää, eli kun tankkaa, se mene vähän yli asteikon ja bensa loppuu ennenkuin viisari on edes punaisella. Eli käytännössä pitää alkaa tosissaan harkitsemaan tankkausta kun viisari on 1/3 kohdilla. Vaikuttaako tämä ajotietokoneen laskelmiin vai ainoastaan itse polttoainemittariin? Itse aina resetoin tripin kun tankkaan, joten tiedän missä mennään.
Comment