Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Vaimo vänisee kokoajan, että sen S6 puhaltaa kylmää kun auto käy tyhjäkäyntiä, mutta kuumaa tulee heti kun kierrokset nousee sinne 1500rpm ja yli.
Mistä moinen mahtaa johtua?
pääsee tarkistamaan helpolla kun ottaa kuskinpuoleisen kopan auki, siinä on pitkä sivu hihnaa näkyvissä & kiristin. hihnankiristinpatruunan mitta pitäisi olla TASOSTA TASOON MITATTUNA 136-139mm (eli kokonaismitta miinus 2x kiinnitysolakkeiden mitta)
kiristämiseen tarvitsee ottaa sitten auki myös matkustajan puolelta, ja AEC-koneessa tarkoittaa laturin irroituksen kanssa.
kiristykseen tarvitset erikoistyökalun, itse tein sen rälläkän avaimesta & kuusikolo-avaimista, rällkäkän avaimeen porataan 2 reikää joista puikataan nuo tapit läpi jolla sitten käännetään epäkeskoa. mutterin vapauttava avain nimittäin pitää mahtua tuosta välistä.
onnistuu tekemään kiristyksen puskuri paikoillaan,
nostaa tuulilukon pellin tieltä pois,
mahdollisesti valot myös jos pelkää että hajoittaa,
flektin irroitus viskosta,
muovikehikon (tuuliohjaimen) irroitus syyläristä sähköflekteineen,
laturin hihnan irroitus,
laturi irti, (akun napa ois kiva kanssa ollu irrottaa)
kopasta pultit pois ja avot, kiristin näkyykin.
kuvassa http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi%20a...3102009547.jpg vasemmassa lohkopuolikkaassa oleva "alempi/vasempi" taittorulla.
aikaa varaisin ensikertalaiselle päivän, ehkä puoltoista. riippuen motivaatiosta (tallin kylmyydestä) ja kaljan määrästä.
Viimeyönä puolenyön aikaan ilmailin tuota ja ei siellä ilmaa ole. Ainakaan ei sitä tullut ulos jyrkässä ylämäessä useammankaan letkun liitoksista.
Korkki ja paisuntasäiliön pienen letkun liitos on tihkunut jonkin verran ulos nestettä. Uusi korkki on tulossa molempin Audeihin.
Nokkahihna tuohon on vaihdettu reilun 20tkm sitten.
Kaljaa on ja talli on lämmin, joten lauantaina alan tutkimaan sitä nokkahihnan kireyttä. On ainakin hyvät ohjeet.
tarkistukseenhan siis ei tarvitse kuin kuusiokolo-avaimen, eikä tartte purkaa muutakun se suoja-alumiini vaan siitä kuskinpuoleisesta lohkosta pois.
se irtoaa siis ihan kaikki muut romut paikoillaan (ehkä ilmanputsarin putki tieltä pois)
Juuri tuon välin mittasin. Lämpöä kyllä alko tulemaan oikein kunnolla kun käyttelin autoa letkut toisinpäin, eli vissiin remmi on tarpeeksi tiukalla.
Mitatessa sitä patruunaa huomasin että se pitkä sivu hihnaa joka on näkyvissä, oli kyllä sormin koitettuna tosi löysä, mutta se lyhyempi sivu taas oli kireä ku viulunkieli.
Taitaa olla fiksuinta käyttää remminvaihdossa, kun en ite viitti alkaa sitä vaihtelemaan. Vaikuttaa äkkiseltään jotenkin tuskaiselta hommalta tehdä ite. Lähinnä ajan puutteen, kaiken purkamisen ja tilan ahtauden takia. Tuolla nykyisellä remmillä on nyt ajettu noin 40tkm...
Jahhas.. ja minä kun luulin ettei tuossa ole sellasta ensinkään. Siis erillinen sähköinen kiertovesipumppu?
Mistähän sitä sellasta osais etsiä? Turbiini-viitosessa se on ihan siinä käsillä, mutta tuosta kasista en sellasta löytänyt.
Noita sähköisiä vesikiertopumppuja olen vaihtanut tällä viikolla jo kaksi, mutta en Audiin ja juuri samat oireet ovat olleet ja pumpun vaihdolla parantuivat.
Comment