Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 4.2 C4 lämmöt hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 4.2 C4 lämmöt hukassa

    Vaimo vänisee kokoajan, että sen S6 puhaltaa kylmää kun auto käy tyhjäkäyntiä, mutta kuumaa tulee heti kun kierrokset nousee sinne 1500rpm ja yli.
    Mistä moinen mahtaa johtua?

  • #2
    vesipumppu ei kierrätä vettä tarpeeksi.

    syynä voisi olla nokkahihnan löystyminen (nokkahihnan selkäpuoli käyttää rullaa)

    Comment


    • #3
      Pääseekös sitä hihnaa mitenkään kiristämään vai onko siellä joku automaattinen systeemi joka ei toimi?

      Comment


      • #4
        pääsee tarkistamaan helpolla kun ottaa kuskinpuoleisen kopan auki, siinä on pitkä sivu hihnaa näkyvissä & kiristin. hihnankiristinpatruunan mitta pitäisi olla TASOSTA TASOON MITATTUNA 136-139mm (eli kokonaismitta miinus 2x kiinnitysolakkeiden mitta)

        kiristämiseen tarvitsee ottaa sitten auki myös matkustajan puolelta, ja AEC-koneessa tarkoittaa laturin irroituksen kanssa.

        http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audin%20...opaansuoja.jpg

        kiristykseen tarvitset erikoistyökalun, itse tein sen rälläkän avaimesta & kuusikolo-avaimista, rällkäkän avaimeen porataan 2 reikää joista puikataan nuo tapit läpi jolla sitten käännetään epäkeskoa. mutterin vapauttava avain nimittäin pitää mahtua tuosta välistä.

        onnistuu tekemään kiristyksen puskuri paikoillaan,
        nostaa tuulilukon pellin tieltä pois,
        mahdollisesti valot myös jos pelkää että hajoittaa,
        flektin irroitus viskosta,
        muovikehikon (tuuliohjaimen) irroitus syyläristä sähköflekteineen,
        laturin hihnan irroitus,
        laturi irti, (akun napa ois kiva kanssa ollu irrottaa)
        kopasta pultit pois ja avot, kiristin näkyykin.
        kuvassa http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi%20a...3102009547.jpg vasemmassa lohkopuolikkaassa oleva "alempi/vasempi" taittorulla.

        aikaa varaisin ensikertalaiselle päivän, ehkä puoltoista. riippuen motivaatiosta (tallin kylmyydestä) ja kaljan määrästä.

        Comment


          #5
          Voi myös olla ilmaa järjestelmässä. Tässä ketjussa asiaa on puitu reilun kahdensadan viestin verran: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=37737

          Comment


          • #6
            Jep, hyviä ohjeita. Alan huomenna käymään paikkoja siitä läpi.
            Korkin ympäriltä oli paisuntasäiliö ainakin kostea, tilasin uuden korkin.
            Kiitoksia.

            Comment


            • #7
              Viimeyönä puolenyön aikaan ilmailin tuota ja ei siellä ilmaa ole. Ainakaan ei sitä tullut ulos jyrkässä ylämäessä useammankaan letkun liitoksista.
              Korkki ja paisuntasäiliön pienen letkun liitos on tihkunut jonkin verran ulos nestettä. Uusi korkki on tulossa molempin Audeihin.
              Nokkahihna tuohon on vaihdettu reilun 20tkm sitten.

              Kaljaa on ja talli on lämmin, joten lauantaina alan tutkimaan sitä nokkahihnan kireyttä. On ainakin hyvät ohjeet.

              Comment


              • #8
                tarkistukseenhan siis ei tarvitse kuin kuusiokolo-avaimen, eikä tartte purkaa muutakun se suoja-alumiini vaan siitä kuskinpuoleisesta lohkosta pois.
                se irtoaa siis ihan kaikki muut romut paikoillaan (ehkä ilmanputsarin putki tieltä pois)

                Comment


                • #9
                  Patruunan päästä päähän mitta, eli siitä jousen alapäästä sinne patruunan yläpään tasoon on 126 milliä.
                  Onko se nyt sitten kireällä vai löysällä?


                  EDIT. Kuumaa puhaltaa taas.
                  Vaihdoin lämppärin letkut moottorin päästä toisinpäin ja kävin ajamassa lenkin kovilla kierroksilla. Irrotti kivasti paskan.
                  Viimeksi muokannut frosty; 20.1.2010, 20:52.

                  Comment


                  • #10
                    kuulostas että on aika kireällä.

                    jos siis mittasit o|=====-------|o

                    välin | | pitäisi olla speksaamani (autodatan mukaan)

                    Comment


                    • #11
                      Juuri tuon välin mittasin. Lämpöä kyllä alko tulemaan oikein kunnolla kun käyttelin autoa letkut toisinpäin, eli vissiin remmi on tarpeeksi tiukalla.

                      Mitatessa sitä patruunaa huomasin että se pitkä sivu hihnaa joka on näkyvissä, oli kyllä sormin koitettuna tosi löysä, mutta se lyhyempi sivu taas oli kireä ku viulunkieli.

                      Taitaa olla fiksuinta käyttää remminvaihdossa, kun en ite viitti alkaa sitä vaihtelemaan. Vaikuttaa äkkiseltään jotenkin tuskaiselta hommalta tehdä ite. Lähinnä ajan puutteen, kaiken purkamisen ja tilan ahtauden takia. Tuolla nykyisellä remmillä on nyt ajettu noin 40tkm...

                      Comment


                      • #12
                        Kiertovesipumppu vaihtoon vaan, siinä vika voin kertoa.

                        Comment


                        • #13
                          Jahhas.. ja minä kun luulin ettei tuossa ole sellasta ensinkään. Siis erillinen sähköinen kiertovesipumppu?
                          Mistähän sitä sellasta osais etsiä? Turbiini-viitosessa se on ihan siinä käsillä, mutta tuosta kasista en sellasta löytänyt.

                          Comment


                          • #14
                            Minkäs kokosta saissepalaa sieltä lähtee liikkeelle kun olet tuon letkutempun tehny?
                            Voiko olla vaarana, että menee kanavia tukkoon.

                            Comment


                            • #15
                              Mulla sieltä ei tullut kuin sellasia nuppineulan nupin kokoisia paloja. Vesipumppu pienii vissiin aika tehokkaasti isoimmat.

                              Comment


                              • #16
                                Noita sähköisiä vesikiertopumppuja olen vaihtanut tällä viikolla jo kaksi, mutta en Audiin ja juuri samat oireet ovat olleet ja pumpun vaihdolla parantuivat.

                                Comment


                                • #17
                                  Mutku, mutku, mä en löydä koko kiertopumppua sieltä. Joku vois kertoa mistä sellanen löytyy, koska lämppärin letkuissa/putkissa sellasta ei ole.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eipä sitä taida löytyäkään. Turbourssissa se toki on mutta sekin on vaan jälkijäähyä varten.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei ole kasi-urssissa kiertovesipumppua.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noni, sitähän minäkin. Putsaamalla järjestelmää tuli kuitenkin lämpöä tupaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ai, mutta sitä olisin lähtenyt vaihtamaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Niin minäkin jos siellä sellanen olis ollu. Ainakin viitosessa se oli ihan paperia se muovipääty.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Keneltä/mistä voi tällaseen ostaa uuden paisuntasäiliön? Se pienen letkun nippa on menny irtipoikki.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ja tietääkö kukaan mistä löytyy C4 S6+:ssa termostaatti ja onko paha vaihtaa?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Näkyy heti kun purkaa suojamuovit koneen päältä. Koneen etureunassa, ylävesiletkun päässä on termarikotelo. Ei mitenkään poikkeuksellisen paha paikka.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Keneltä/mistä voi tällaseen ostaa uuden paisuntasäiliön?
                                                    Hommasin taannoin omaan urssiin Merteilistä paisuntasäiliön. http://www.merteil.fi/

                                                    Kaipa noita varaosaliikkeetkin saa tilaamalla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jeh, lämppärin kennon vaihto korjas ongelman. Siinä mitkään ilmailut auttanu kun kennosta puolet oli muuraantunu umpeen. Nyt tarkenee hyvin.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X