Lyhyt katsaus historiaan. 1,5kk sitten auto seisoi muutaman päivän kosteassa kelissä ja aamulla kun starttasin auton, se lähti heti käyntiin mutta kävi todella epätasaisesti "kiviä pesukoneessa"->diagnoosi/veikkaus 1: sytkävahvarit? Ei myöskään tykännyt ottaa kierroksia. Sammutin auton eikä sen jälkeen enää lähtenyt käyntiin, pyöritti kyllä starttia mutta ei antanut edes toivon kipinää käynnistymisestä (ei vikakoodeja).
Roju raahattiin lämpimään talliin odottamaan parempia aikoja kun oli juuri muutto edessä ja remonttia uudessa kämpässä. No nyt 1,5kk jälkeen oli taas aikaa tutkia autoa. Starttasi kyllä mutta todella heikosti eikä ollut toivoakaan käyntiin lähtemisestä. Diagnoosi 2: akku tyhjä. Latasin akkua vuorokauden, josta ei ollut mitään apua. Diagnoosi 3: Akku paskana ja akku kaupoille. No, akku todettiin virtaseksi ja toimivaksi.
Kysymys: Mikä aiheuttaa huonon starttauksen vaikka akku on täynnä? Jotain on siis hajonnut auton seistessä lämpimässä tallissa...?
Roju raahattiin lämpimään talliin odottamaan parempia aikoja kun oli juuri muutto edessä ja remonttia uudessa kämpässä. No nyt 1,5kk jälkeen oli taas aikaa tutkia autoa. Starttasi kyllä mutta todella heikosti eikä ollut toivoakaan käyntiin lähtemisestä. Diagnoosi 2: akku tyhjä. Latasin akkua vuorokauden, josta ei ollut mitään apua. Diagnoosi 3: Akku paskana ja akku kaupoille. No, akku todettiin virtaseksi ja toimivaksi.
Kysymys: Mikä aiheuttaa huonon starttauksen vaikka akku on täynnä? Jotain on siis hajonnut auton seistessä lämpimässä tallissa...?
Comment