Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A2 1,4 tdi ei starttaa pakkasesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A2 1,4 tdi ei starttaa pakkasesta

    Mielenkiintoinen ongelma ilmeni pakkasten tultua. Auto ei starttaa vaikka virrat tulee normaalisti. Ei vikakoodeja. Aamulla taas lähti lämpimästä tallista normaalisti. Mistähän lähtisi vikaa paikallistamaan?

    Akku mitattu, virtaa on. Startin johdot kiristelty.

    Ihan ei viitsisi alkaa summassa osia vaihtelemaan...

  • #2
    Tuo on niin pihi kone että sinulla on vielä kesälaatua tankissa?

    Comment


    • #3
      Talvilaatua on. :) Startti siis vaan ei pyöritä ollenkaan. :(

      Comment


      • #4
        Mittaapa se akku pakkasessa vaikka yön jälkeen, näyttääkö vielä lähellekkään samoja virtoja, kuin lämpimässä tallissa mitattu.
        Meinaan oisko vaan akku tullut tiensä päähän?

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viesti
          Mittaapa se akku pakkasessa vaikka yön jälkeen, näyttääkö vielä lähellekkään samoja virtoja, kuin lämpimässä tallissa mitattu.
          Meinaan oisko vaan akku tullut tiensä päähän?
          Huomisaamunahan sen näkee kun töihin pitäs lähtee... :) Käynpä hakemassa uuden akun joka tapauksessa huomenissa.

          Comment


          • #6
            Eipä inaustakaan lähtenyt startista tänä aamuna. Valot yms sähkövehkeet toimii normaalisti. :(

            Comment


            • #7
              Mulla oli pikkukakkosessa viime talvena kerran ihan samanoloiset oireet kun olin tyhjännyt akun webastolla. Kaikki muut sähköt toimivat ihan nätisti (valot, keskuslukitus, hehkutus) mutta kun avaimen käänsi starttiasentoon, auto oli ihan mykkä. Apukaapeleilla auto lähti käyntiin kertalaakista. Kokeile antaa apuvirtaa.

              Comment


              • #8
                Oisko noissa jonkunlainen alijänniterele? Liian pieni jännite, niin startille ei edes yritä antaa jännitettä, mutta muuten sähkövermeet toimii.

                Itellä oli parikolme vuotta sitten A3:ssa tilanne seuraavanlainen. Pakkasta 20º, auto käyntiin ilman lämmitystä -> lähti käyntiin vaivatta. Parkkipaikalla lämmittelin viitisen minuuttia autoa ja lähdin liikkeelle. Pääsin ehkä kilometrin ja auto sammu liikennevaloissa (Ison Omenan edessä Espoossa), eikä inahtanutkaan vaikka kuinka avainta käänteli. Työnsin auton parkkihalliin, odotin hetken ja auto starttasi niin ku se ei ois muistanutkaan viime hetken tapahtumia. Akku lämpesi ja jännitteet nousi -> kaikki toimi.

                Vikakoodia tuli vaikka mistä, mutta syynä kaikkeen oli ilmeisesti liian alhainen jännite. Vaihdoin akun ja jatkoin elämää, vaikka laturissakin taisi jotain häikkää olla. Sen pituinen se.

                Comment


                • #9
                  Mielenkiintoiseksi menee.. Autossa oli n. 4h sisätilanlämmitin sisällä ja sen jälkeen lähti hienosti käyntiin. Jotenkin voisi kuvitella ettei akku samalla lämmennyt juurikaan. Käynpä hakemassa sen uuden akun silti varmuuden vuoksi. :)

                  Comment


                  • #10
                    Virtalukon pohja voi olla tiensä päässä, taikka sitten startin solenoidi jumittaa pakkasilla eikä kontatkit ihan yhdistä. Jälkimmäisessä pitäisi jännite tippua jonkun verrankin kun vääntää avaimen starttiasentoon, mutta moottori ei kyllä pyöri.

                    Comment


                    • #11
                      Se akku on siellä takakontin pohjan alla eristettynä ulkoilmasta joten on sekin varmaan jonkin verran saanut lämpöä tuon neljän tunnin aikana.

                      Comment


                      • #12
                        Eipä tainnut akun vaihto auttaa.. Ei lähde startti pyörittämään vieläkään kylmänä. Onko näissä vielä ihan perinteinen virtalukon pohja?

                        Comment

                        Working...
                        X