Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autocheckin kierroslukutieto?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Autocheckin kierroslukutieto?

Mistä nuo vanhat lötköt ottaa kierroslukutiedon autocheck- järjestelmälle?

Tuossa profiilin harrasteautossa on sellainen ominaisuus, että autocheck hälyttää öljynpaineesta kolmella piippauksella ja öljykannun kuvalla, kun vain virrat laittaa päälle. Hälytys sammuu, kun koneen käynnistää. Eli autocheck luulee koneen olevan käynnissä, vaikkei se olekaan.

Liekö vika silloin itse autocheck- laitteessa vai anturissa?

Samaan ongelmaan voi liittyä se, että kulutusmittari näyttää n. 3 litran tuntikulutusta, vaikkei kone käy...?

Eli 200 quattro -85 KG koneella.

Vika on luultavasti mittariston juotoksissa ainakin osittain. Ohjeita hommaan: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...nt.html#speedo

Pura siis kokonaan auto-checkin piiriin asti, että pääset juottamaan linkissä näytetyt juotokset myös sieltä.

Comment

Niin, ne juotokset...
      Kaikkihan on mahdollista, mutta kun kaikki toimii OK kun kone on käynnissä... vikailmoitus tulee vain kun on sytytysvirta kytkettynä muttei startattu.
      Eihän silloin tietenkään ole öljynpainetta, mutta kun ei tarttekaan olla.

SJMAutotechnicin sivut on kahlattu läpi, mutta useimmat vika- ja korjausvinkit on uudenpaan malliin, kuten tuo mittarin juotosten tinailuohje. Siinä on mielestäni erilainen mittaristo kuin tuo minun, mutta periaatehan on sama.

Eri sivustoja surffattuani olen saanut kaksi vaihtoehtoa tuon kierroslukutiedon lähteeksi, sytytyspuolan ja laturin herätejohdon. Kumpi saa kannatusta?

Jollain jenkkifoorumilla TT:stä samansorttinen öljyhäly muka häipyi kun vaihtoi multivika-anturin... mullakin kyllä lämpömittari seilaa ajoittain ihan omiaan... eikä ilmastointi kytke päälle kuin hyppyjohdolla kompuran magneettikytkimelle... pitäiskö se ryökäle sittenkin tilata Tepolta

Voi näitä sähköjä.

Comment

Puolalta se tulee aika varmasti.

Comment

Working...
        X