Eberistä näyttää jo juttua olevan, mutta koska en ole itse laitetta asentanut ja en tiedä kytkennöistä tuon taivaallista, niin aloitetaanpa uusi aihe.
Profiilin mukainen kulkine sillä köyhemmällä automaatti-ilmastoinnilla ilman digitaalinäyttöjä. Autoon on edellisen omistajan toimesta asennettu Eberi paikallisen jälleenmyyjän toimesta. Laitteen tarkkaa tyyppiä en tiedä.
Vähän hassusti tuntuu siltä, että värkki ei tykkää kauniimman sukupuolen komenteluista, kun omasta kännykästäni komennettuna on toiminut mainiosti jo kymmeniä lämmityskertoja, mutta emännän käskemänä jo useampi toimintahäiriö:
Tapaus 1: Laitteelle annettiin ensin virheellinen ajastuskomento, eli käynnistystekstiin 1 ON 13:45 oli livahtanut yksi välilyönti liikaa On komennon ja kellonajan väliin. Ei siinä mitään, laite luuli todennäköisesti että komento oli pelkkä ON ja aloitti töhöttämisen saman tien (testasin myöhemmin samalla viestillä ja näin kävi). Omituinen juttu oli, että vaikka max käyntiaika on ohjelmoitu 35 min, niin reilun tunnin jälkeen se puhalsi vielä voimalla täysin kylmää ja oli miltei tyhjentänyt akun. Oli kuitenkin jossain vaiheessa lämmittänytkin. Sammui saman tien kun painoi napista.
Tämän jälkeen kaikki tekstiviestipohjat tarkastettiin ja nyt ei niissä ole virheitä.
Tapaus 2: Tänään rakkaani laittoi lämppärille vain starttikomennon 1 ON ja kun 20min kuluttua meni autolle niin Eberi puhalsi voimalla kylmää ja akku taas alle puolenvälin, vaikka oli 100% aamulla. Vaikka sammutusnappulaa painettiin, niin kylmän puhallus jatkui 15min matkan työpaikkani pihaan, missä pääsin itsekin todistamaan että vaikka moottorilämmöt 95C ja ilmastointi automaatilla +19C, niin pelkkää kylmää tulee. Ei auttanut ilmastoinnin räplääminen, vaan auto piti startata uudelleen jotta toiminta normalisoitui.
Edellä mainittu kylmän puhaltaminen on tapahtunut pari kertaa aiemminkin ja aina iltapäivällä, eli auto on jo kertaalleen aamulla lämmitetty ilman ongelmia. Jos Eberi ei syystä tai toisesta syty, niin pitäisihän laitteen sammua yritysten jälkeen jossain vaiheessa? Silloin kun toimii normaalisti, niin puhallus suunnilleen puoliteholla, ei siis läheskään niin kovaa kuin virhetilanteissa. Ja akku pysyy normaalilla 20 min lämmityksellä 100% täynnä, mutta esim tuossa tapaus 2:ssa imaisi 20 minuutissa akun 40%:iin.
Eiköhän tuo pidä pajalle viedä jossain välissä, mutta sattuisiko kellään olemaan arvausta toiminnan aiheuttajasta?
Profiilin mukainen kulkine sillä köyhemmällä automaatti-ilmastoinnilla ilman digitaalinäyttöjä. Autoon on edellisen omistajan toimesta asennettu Eberi paikallisen jälleenmyyjän toimesta. Laitteen tarkkaa tyyppiä en tiedä.
Vähän hassusti tuntuu siltä, että värkki ei tykkää kauniimman sukupuolen komenteluista, kun omasta kännykästäni komennettuna on toiminut mainiosti jo kymmeniä lämmityskertoja, mutta emännän käskemänä jo useampi toimintahäiriö:
Tapaus 1: Laitteelle annettiin ensin virheellinen ajastuskomento, eli käynnistystekstiin 1 ON 13:45 oli livahtanut yksi välilyönti liikaa On komennon ja kellonajan väliin. Ei siinä mitään, laite luuli todennäköisesti että komento oli pelkkä ON ja aloitti töhöttämisen saman tien (testasin myöhemmin samalla viestillä ja näin kävi). Omituinen juttu oli, että vaikka max käyntiaika on ohjelmoitu 35 min, niin reilun tunnin jälkeen se puhalsi vielä voimalla täysin kylmää ja oli miltei tyhjentänyt akun. Oli kuitenkin jossain vaiheessa lämmittänytkin. Sammui saman tien kun painoi napista.
Tämän jälkeen kaikki tekstiviestipohjat tarkastettiin ja nyt ei niissä ole virheitä.
Tapaus 2: Tänään rakkaani laittoi lämppärille vain starttikomennon 1 ON ja kun 20min kuluttua meni autolle niin Eberi puhalsi voimalla kylmää ja akku taas alle puolenvälin, vaikka oli 100% aamulla. Vaikka sammutusnappulaa painettiin, niin kylmän puhallus jatkui 15min matkan työpaikkani pihaan, missä pääsin itsekin todistamaan että vaikka moottorilämmöt 95C ja ilmastointi automaatilla +19C, niin pelkkää kylmää tulee. Ei auttanut ilmastoinnin räplääminen, vaan auto piti startata uudelleen jotta toiminta normalisoitui.
Edellä mainittu kylmän puhaltaminen on tapahtunut pari kertaa aiemminkin ja aina iltapäivällä, eli auto on jo kertaalleen aamulla lämmitetty ilman ongelmia. Jos Eberi ei syystä tai toisesta syty, niin pitäisihän laitteen sammua yritysten jälkeen jossain vaiheessa? Silloin kun toimii normaalisti, niin puhallus suunnilleen puoliteholla, ei siis läheskään niin kovaa kuin virhetilanteissa. Ja akku pysyy normaalilla 20 min lämmityksellä 100% täynnä, mutta esim tuossa tapaus 2:ssa imaisi 20 minuutissa akun 40%:iin.
Eiköhän tuo pidä pajalle viedä jossain välissä, mutta sattuisiko kellään olemaan arvausta toiminnan aiheuttajasta?
Comment