Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mittariston liitännät

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mittariston liitännät

    Mittarivalot simahti kaikki kerrallaan mittaristoa liikutellesa.. Nyt pitäis saaja selville montako johtoa mittariston takaa pitäis tulla ja misä niistä on taustavalojen johto. Jonkulainen kuva/piirros kelpaa jos semmoseen on joku törmänny. Saan kyllä mittariston irti mutta en löyä ainakaan ylimääräistä liitinpaikkaa enkä usko että kaikki polttimot ois paukahtanu samaan aikaan, elikkä tarvis tietää mistä liittimestä/johdosta alkaa vikaa etsimään.

  • #2
    En tiedä auttako mutta itse räpeltelin keskikonsolin mittareita valot päällä ja satuin tekemään pikku oikkarin.Mittaristo pimeni ja samalla keskikonsolin edessä olevat valot.Pannuhuoneen puolelle kun vaihdoin uuden sulakkeen niin alkoivat taas toimia.
    Muistaakseni taakse tuli kaks semmosta "multiliitintä" (olisko ajotietokoneelle sit vielä yks mut sitä ei taida olla tuossa sun autossas.(huom.muistakseni)

    Comment


    • #3
      Mittariston liitännät

      Pitäis tosiaan sulakkeet kattoa vielä mutta tietääkseni tuosa autosa tulee yhteen sulakkeeseen taustavalojen lisäks paljo muuta eli oisin varmaan huomannu jos se ois kärähtäny.

      Comment


      • #4
        Mulla pimeni ajotietokone näköjään viime yön aikana. Onkohan tuokin jonkin erillisen sulakkeen takana - muu puoli kyllä autosta näyttää toimivan ok? Tuskin ajotietokonetta saa mistään kytkimestä päälle/pois?.

        Comment


        • #5
          Tuskin ajotietokonetta saa mistään kytkimestä päälle/pois?
          Lasinpyyhkijän vivussa olevasta pikku napista? Ei se ny näin yksinkertaista voi olla :)

          Comment


          • #6
            Aivan totta. pitäisi varmaan harkita suomenkielisen käyttöohjekirjan hankintaa - välttyisi tyhmiltä kysymyksiltä.. :)

            Comment


            • #7
              Wezq-Ape: Oletko ratkaissut jo ongelmasi? Itsellä sama vika...

              Comment


                #8
                Kaikki jolla on mittarivalojen kanssa ongelmia, kun mittaristo on paikoillaan, niin kokeilkaas painaa sivusuunnassa sitä vasemman puoleista liitintä jompaan kumpaan suuntaa.

                Itellä ainakin toimii.

                Toisaalta, mulla ei oo niin väliä mittarivalojen kanssa, koska tilasin plasmapohjat Gizmolta.
                On muuten helvetin hienon näköset.

                Menee mainostamiseks, mutta suosittelen.
                http://www.polar-xenon.com/plasma.html

                Vaikka pohjat on tarkotettu B4 80, niin sopii ihan suoraan typ89

                Comment


                  #9
                  Mittarivalojen ongelma voi johtua tällaisestakin...


                  Kuvassa mittarivalon säätöpotikan pohja. Hätäpäissäni korjasin "pellepeloton"-virityksellä, ja toimikin hetken, mutta eilen illalla oli taas valot kateissa... Kyllä lähtee jo B4:n mittaristo irti vaikka silmät kiinni :D

                  Comment


                    #10
                    On muuten ajateltu tehtaalla tuota, todella helppoa ottaa mittaristo irti. Toisin kuin monissa muissa, kuten esim useissa japseissa, joissa saa purkia puoli autoa ennen kuin on mittaristo edes kädessä, vrt. A4:n muovinpala, kaksi ruuvia ja johtoplugit. Aikaa voi saada kulumaan jopa minuutin.

                    Comment


                      #11
                      Juu, on ajatelleet.

                      Eipä ole ranskalaisissa autoissakaan eivät ole insinöörit loistanu.
                      ex renaultissa oli mittariston irti purkaminen oli parin viikon projekti.

                      Comment


                        #12
                        Hieman OT mutta menköön,

                        Saakohan mistään noita plasmapohjia ajotietokoneelliseen urkki kutoseen....
                        Olis meinaa vekkulit..

                        Comment


                          #13
                          Niin ikään hiukan OT
                          On muuten ajateltu tehtaalla tuota, todella helppoa ottaa mittaristo irti.
                          Tuntuu siltä, että syystäkin... :D

                          Comment


                            #14
                            Tuntuu siltä, että syystäkin... :D
                            Inssit maanantai-aamuna korjaavat hilpeän perjantai-iltapäivän satoa:

                            "Scheisse Heinrich, ei me voida noin sceisse mittaristoa kovin hankalasti kiinnittää... - Natürlich mein Freund, onhan se niin scheisse että pakko olla helppo rakenne ja hyvä huollettavuus.."

                            Minullakin tuo ollut n kertaa irti, ja tulee vielä monta kertaa olemaan.

                            Comment


                              #15
                              :DD

                              Meine freund, das audimiehelle müsst haben sie eine tekemistä.

                              Aber Jach wöhl!

                              Comment


                              • #16
                                Mittariston liitännät

                                En ole armeijasa olon aikana ehtiny tuohon mittaristoon kiinnittää huomiota. Laitoin kakspuolisella teipillä ratin ja mittariston väliin pienen taskulampun tekemään mittaristonvalojen hommat. TJ on 6 eli vois alkaa jo pikkuhiljaa kiinnostamaan nuitten korjaaminen taas, on nimittäin pikkusen ruman näkönen tuo ledilamppu tuosa. Pitänee testata tuo liittimen vääntely ja katella muutenki tarkemmin mitä tuo mittaristo on syöny. Palaan asiaan jos jotain selviää

                                Comment

                                Working...
                                X